• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Isopropyl Alcohol of brandspiritus voor afnemen tussen polijst stappen?

Tim zei:
...4) Vlekkerige lak (zeker bij oudere en poreuze lakken). ...

+1
Oude 2K lak kan absorberen en er zacht van worden met weer polijstkrasjes als gevolg
Dus ook hier "find what you like, and use it often" en vooraf testen dus :ja
 
Volgens mij eens in een topic gelezen dat voor het tijdperk eraser en monello, carclean een mengsel gebruikten van super degreaser en ipa. Als dat klopt is carclean al langer niet tevreden over de werking van ipa, en hebben ze nu alternatieve gevonden.

Nog voor eraser op de markt is er ook een topic geweest over de verdunning factor met ipa. vele gaven aan dat een 1:1 veel te sterk was voor oudere lakken.

Gewoon ipa aanraden aan een leek vindt ik een beetje kort door de bocht, je moet toch wel een beetje weten wat je doet.
Dat carclean een veiligere alternatief aanbiedt is dan toch alleen maar goed. Het is altijd nog je eigen keuze of je het gebruikt.

Zelf gebruik ik spruzzo en ipa in een 1:3-1:4 verdunning. of dat goed is? :weetniet maar het werkt voor mij.
 
grandscenicman zei:
Ben ik het volledig mee eens .

Zolang je de IPA aanlengt (bvb 2/1 tot 4/1 , wat jij wil dus) en niet rechtstreeks op je lak sprayt (maar op een zachte propere doek), ze ook ik geen probleem in het gebruik ervan .
Succes ermee op een zachte lak, ik garandeer je problemen.
Met eraser zal het ook nog uitkijken zijn maar een veel minder.
En ik spreek uit eigen ervaring, op de lak van mijn ex-focus trok ik icm met ipa direct er micro marring in met eraser veel minder.

Tevens eerst op een doek spuiten en dan pas naar de lak gaan zal er voor zorgen dat je een groot deel van de ontvettende werking van je ipa verliest en je dus nog meer zal moeten wrijven, het product moet ook nog voldoende tijd krijgen om zijn werk te doen.
 
Hoi rodders; wat stel jij dan voor om de lak mee af te nemen tussen en na polijst stappen door?
En dan vooral dus voor zachte lak en monello polijst middel:)^
 
Eraser, gewoon op de lak spuiten, even laten inwerken, en afnemen met een zuivere doek. Het paneel moet natuurlijk niet druppen van de eraser maar gewoon benevelen.
 
Nou lekker dan dat er geen meer te krijgen is momenteel.......:|~*

Is er geen andere oplossing? Ik heb wel perfetto voor het kleien, of is dit hiervoor absoluut niet te gbruiken?:weetniet

En ff vloeken in de kerk; remmen reiniger?8o
 
Wat ik wel een keer gedaan heb op een zachte lak toen er alleen nog maar ipa was, één deel ipa, twee delen spray and wipe. Heb je nog steeds de ontvettende werking van ipa, maar spray and wipe zorgt dat je net wat minder kans hebt op marring.
Producten als remmenreiniger moet je echt niet mee op je lak gaan werken.
 
NOOIT remmenreiniger op je lak spuiten. Dat spul ontvet veel te hard waardoor je vrijwel direct een doffe lak kunt krijgen. Daarbij, als het in aanraking komt met zwarte kunststof delen zullen deze vrijwel direct wit uitslaan.. En dat is niet meer een kwestie van even voeden met een trim restorer....
 
Wittereus zei:
Nou lekker dan dat er geen meer te krijgen is momenteel.......:|~*

staan nog gewoon in de webshop:weetniet


edit tim had ze net aangevuld, vandaar dat ze er wel instaan.. sorry
 
Kan je hiervoor niet gewoon universol verdunt gebruiken. Ik gebruik in zeer veel toepassingen universol om te ontvetten. Het voordeel is dat het biologisch afbreekbaar is en niet super aggresief voor bijvoorbeeld je handen.
 
Hoi Mxxl,

Dus jij gebruikt deze universol om tussen de polijststappen door af te nemen? Werkt het goed? En geen last van droge lak? Op welke lak gebruikt jij hem?
En verdun je hem dan ook?

Alvast bedankt voor je antwoord:cool:
 
Dreft ontvet ook, maar wat je wil is een schone lak zonder dat er ook maar iets achter blijft op de lak.
Probleem met producten zoals APC en afwasmiddel is dat er nog steeds rotzooi van deze middelen achterblijft.

Universal is eigenlijk bedoeld als vervanger voor ammoniak in de schildersbranche.
Ik zou het in ieder geval niet op m'n autolak durven gebruiken.

Enige voordeel zou zijn dat het de helft kost tov de Eraser....