• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Ivo's spulletje...

Geurtje is een combinatie tussen Fuzion en AG HD wax vind ik, wel die kenmerkende Auto Finesse geur zeg maar.
Verwerking e.d. weet ik niet, heb m net anderhalf uur thuis :D
 
Collectie verlaten:

- Fuzion Mini
- Victoria Mayhem
- Lusso Oro
- Zymöl Creame
- Zymöl Bathe
- Zymöl HD Cleanse
- Zymöl Detail wax

Mijn laatste aanwinst:

xc3401vrg.jpg


:party:
 
Jan, je weet me te vinden...
Ralf, als ik weer wat meer tijd heb zal ik een klein verhaaltje schrijven als daar genoeg interesse naar is ;)
 
Mooie aanwinsten Ivo, vooral de Flex! Ik heb zelf een Flex L3403 VRG, wat is het verschil tussen deze twee?
 
Top machine, je merkt pas echt wat voor kracht deze machine heeft als je er mee gewerkt hebt.
 
Vorige week aantal uren gespeeld met z'n tegenhanger, de Festool Rotex 150
Duidelijk te merken dat er serieus wat gebeurt!
Vooral grappig, een 50/50 maken..!
Een helft van de motorkap geforceerd excentrisch, andere helft niet geforceerd...
Dan merk je het verschil pas goed!
 
PRO900 is een rotary!
De Flex XC3401VRG is een geforceerde (aangedreven) excenter.
Totaal niet te vergelijken dus.... ;)
 
ok mischien een domme vraag zie hem bij meerdere mensen terug komen maar waar gebruiken jullie deze voor en geen pro900
sorry het is even off topic
 
Zoals Ivo aangeeft is de Flex een excentrische machine ( zeg maar een dap900 om het even makkelijk te houden als zijnde vergelijkingsmateriaal wat wellicht meer bekend in de oren klinkt ) en de pro900 is een rotary.
Elke machine heeft zijn eigen voor- en nadelen en om die reden wordt er gebruik gemaakt van 2 diverse machines
 
Ik heb nu 3 verschillende machines:
- DAP500 V2
- Flex XC3401VRG
- Festool Shinex RAP150

- De DAP500 is een normale excenter, de rotatie van de pad wordt bewerkstelligd doordat de hoofdas een excentrisch ankerplaatje heeft waar de backingplate in geschroefd zit.
Deze pad/backing kun je met je hand tegenhouden.
- De Flex is een aangedreven excenter, de rotatie van de pad is constant, dus je kunt de draaiing van de backing/pad NIET tegenhouden met je hand.
- De Festool Shinex is een rotary, backingplate wordt rechtstreeks door de centrale as aangedreven, de snelheid van de motor = snelheid van de plate/pad

Duidelijk zo?