• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

J-Le stelt zich voor..

J-Le

Detailing trainee
11 feb 2010
10
47
Hallo hallo,

Mijn naam is Jørg en bezit een 'black magic' zwarte Volkswagen Polo. Als de zon serieus zijn werk begint te doen wil ik mijn Polo eens goed in het zonnetje zetten. Hij heeft het namelijk over het algemeen zwaar te verduren. Staat altijd buiten, veelal onder bomen wat het nodige van zijn lak vraagt. Ook de vogels in die bewuste bomen zien mijn Polo als een lust object.

Heb mijzelf voorgenomen om een gezonde lak te creeren die tegen een stootje kan. Waarschijnlijk zal ik niet iedere week de poetslap ter hand kunnen nemen maar na een dag ploeteren zullen de poetsbeurten daarna een stuk makkelijker worden (heb ik inmiddels geleerd na het lezen van het forum).

Tijd voor foto's in z'n winteroutfit.

DSC08037-1.webp

DSC08036-1.webp

Heb voor mijzelf het volgende 'handwerk' pakketje samengesteld. Hij zit nog in de winkelwagen maar na eventuele tips van jullie zijde zal ik op de korte termijn op de knop 'bestellen' drukken.

Wassen:

Meguiars - Gold Class Car Wash - 473ml
Meguiars - Ultimate Wipe Wash Mitt (Super Thick Microfiber)
Poorboys World Waffle Weave Drying Towel - 60x90cm (reeds in bezit)

Kleien:

Mothers Wax California Gold Clay Bar Paint Saving System

Polijsten:

Poorboys World - SSR2.5 Medium Super Swirl Remover - 473ml
Lake Country Orange Light Cutting CCS Euro Foam Hand Applicator
Poorboys World - Deluxe Mega Towel - Groen - 39x39cm

Waxen:

Poorboys World - Black Hole - 473ml
Poorboys World Microfiber Applicator

Poorboys World - EXP Pure Sealant - 473ml
Poorboys World Microfiber Applicator

Collinite Liquid Insulator Wax No. 845 - 473ml
Meguiars Gold Class High Tech Applicator Pad (Soft Foam) - 2 Pack

Afwerking:

Poorboys World - Trim Restorer - 473ml
Carclean.com Hi-Tech Foam Applicator

Poorboys World - Natural Look Dressing - 473ml

Meguiars NXT Generation Glass Cleaner - 710 ml

WheelWax (reeds in bezit)
Meguiars Gold Class High Tech Applicator Pad (Soft Foam) (reeds in bezit)

Hoor graag van jullie!

Groeten Jørg

Welkom na je error melding :-b .

Misschien handig om bij je ssr 2,5 ook ssr 1 toe te voegen, misschien wat extra doeken en pads erbij :ja

Welkom op dit glansrijk forum.
Aan je lijstje te zien heb je al het nodige researchwerk gedaan op dit forum. In plaats van de SSR zou je eens kunnen kijken naar de Monello. Heb hem zelf (nog) niet, maar volgens velen hier het middel voor VAG-lak.
Verder ziet je lijstje er goed uit.

Welkom,

Lijstje ziet er doordacht uit. Misschien verschillende kleuren doeken.
Dan kan je ze qua gebruik (verschillende producten) uit elkaar houden.
Bij het kleien; kijk eens naar de DoDo Born Slippy niet duur in gebruik en ruikt heerlijk.
Kan je de detailer uit de Mothers set apart houden voor vlekjes etc.
En voor de pads; kijk even bij monello in de merkenlijst, werken erg prettig.
En als laatste, Bilberry voor de velgen, is ook al voorzien van zo'n heerlijk geurtje.

Hans

Welkom! Mooi doordacht lijstje inderdaad. Ik mis wel een goede droogdoek: De Carrand of de Delirium?

Een 'oja' momentje voor mij.. Ben reeds in het bezit van een droogdoek, de Poorboys World Waffle Weave Drying Towel om precies te zijn. Ook ben ik in de wintermaanden bezig geweest met mijn lichtmetalen velgen. Deze heb ik behandeld met Wheelwax.

Neem jullie tips ter harte en zal eens kieken waar ik mijn lijstje zal bijschaven..

ik zou, als je dan toch al een behoorlijke bestelling gaat doen, gewoon de delirium bij bestellen..
ik zelf zou niet graag zonder zitten..
ik heb ook de waffle weave, maar deze gebruik ik enkel voor "the dirty bits"

en ik zou persoonlijk, zelf monello mezzo en finale doen i p v de ssr's , dat wil niet zeggen dat ze slecht zijn, ik gebruik alleen liever de monello's (werken fijner af, en doen het veel beter op hardere lakken)

verder, veel plezier hier!!

de mothers kleikit is erg goed, alleen ben je na 2 auto's door je detailer spray heen.
deze klei kan prima gebruikt worden icm dodojuice born slippy..
neem dan de refill , kost 10 euro , en heb je 2.5 liter lube (250ml 1:10)
deze kan je gewoon in de originele sprayer van mothers stoppen (wel eerst even uitspoelen)

Weten jullie of Monello in de zon gebruikt kan worden? Beschik namelijk niet over een hal/ garage of iets dergelijks..

J-Le zei:
Weten jullie of Monello in de zon gebruikt kan worden? Beschik namelijk niet over een hal/ garage of iets dergelijks..
Ik verwacht dat dat nogal een klus gaat worden. Monello = Menzerna en Menzerna is een bitch in de zon.
Poorboys materiaal kan in de regel wél in de zon gebruikt worden.
Welkom trouwens, wat een mooie VW avatar heb je.

Welkom op het forum Jörg.
Niet iedere week de Washmitt ter hand nemen met een "Black Magic" Polo, dat verandert vanzelf als je eenmaal je wagen goed gepoetst hebt. Ik zelf heb "Black Magic" Passat, iedere week effe wassen. :-d
Je ziet ieder vlekje op een zwarte bolide.:(

Welkom Jörg!

Alleen de Poorboys is geschikt voor gebruik in de zon, echter net als m'n voorgangers zou ik toch voor de Monello's gaan. Ik verwacht dat de lak te hard is om met de Poorboys een goed resultaat te bereiken. Ik heb hetzelfde probleem, echter de zon schijnt ook niet altijd (overigens gaat het niet zozeer om de zon, wel om de temperatuur, zowel de buitentemperatuur als de temperatuur van de lak)

Duidelijk! Dus eerst Monello Raffini Mezzo Polish en daarna met Monello Raffini Finale Finishing Polish. Mijn 'wax' stappenplan behoeft geen wijziging?

@ BlackPassat; de avatar komt eigenlijk gewoon van google afbeeldingen. Maar het maakt hem inderdaad niet minder mooi, dank je!

@ Thunderflash; je kan wel eens gelijk hebben.. Ben het mijn Polo ook gewoon verplicht!

Welkom! :ja
Ik heb een golf in black magic en heb eerst Mezzo en dan Finale gebruikt en die zijn beter geschikt voor de beenharde VAG-lakken.
Wat de wax betreft zou je eventueel ook PB Natty's Blue kunnen gebruiken (geeft een zeer mooie beading). Ligt aan je voorkeur...
Voorts voldoende pads en microvezeldoeken aanschaffen ;)

Hallo en welkom op dit forum;

Goed om te zien dat je jezelf goed hebt ingelezen. Alles is eigenlijk te vinden op dit forum. Ik had het laatst, met een medeforumlid, over de polijstmiddelen. Polijstmiddelen zijn een beetje onderhevig aan forumgrillen. Zou wel eens kunnen, dat ik wat mensen tegen de haren in strijk nu. Zo werkt dat ook met waxen en andere producten.

Ik zou je daarom willen meegeven gewoon lekker je eerste bestelling door te laten gaan. Monello is niet per definitie beter dan Poor Boy's. Beiden zijn gewoon errug goede producten. Ze polijsten beiden op hun eigen, specifieke, wijze. Het is voor een groot deel ook de pad, machine, polijsttechniek.

Op zich altijd slim om 1 medium en 1 fijn polijstmiddel aan te schaffen. Ik heb zelf een auto uit de VAG groep. Ik behaal zowel met Poorboy's als met Monello identieke resultaten. Diepe krassen is veel werk en swirls zijn zo gedaan ....

Kijk naar de prijzen. Beiden bieden waar voor hun geld. Dus ik zou eerder zeggen, kies op basis van prijs en verwerkbaarheid (in de zon). Volgens mij zag ik een 'handpad' staan..... Bij beiden zul je verschrikkelijk hard aan de bak moeten ....:ja

Veel plezier met detaillen ........ Ik heb mezelf overigens de eerste maanden van het detaillen uitsluitend gehouden aan de adviezen van Tim. Pas daarna, toen ik d'r echt lol in begon te krijgen, zocht ik naar producten die het beste bij mijn 'eigenwijze' werkwijze passen.

Mijn Polo heeft inmiddels zijn wintervacht verloren en ook de tijd van oriënteren is voorbij.. De bestellingen zijn alweer enige tijd binnen! Mijn complimenten aan Carclean voor de wijze van verzenden, snel en zeer netjes!

Wel zo netjes om jullie te laten weten wat het uiteindelijk geworden is:

Wassen:

Meguiars - Gold Class Car Wash
Meguiars - Ultimate Wipe Wash Mitt

Kleien:

Mothers Wax California Gold Clay Bar Paint Saving System

Polijsten:

Poorboys World - Professional Polish (met witte LC handpad)
Pro Vision - Glass Scrub Cream Cleanser

Waxen:

Poorboys World - Black Hole
Poorboys World - EXP Pure Sealant
Collinite Liquid Insulator Wax No. 845 (met rode LC handpad)

Afwerking:

Poorboys World - Natural Look Dressing
Rain-X
Meguiars NXT Generation Glass Cleaner
Poorboys World Spray and Wipe
Valma bandenzwart
WheelWax - WheelWax

Daarnaast voldoende doeken en overige pads.

De échte show-off komt nog, alvast een voorproefje van 'gewoon' wassen en Mothers California gold spray wax.

DSC08276-1.webp

DSC08278.webp

DSC08272.webp