• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Exterior Detail Jaguar X type 2001 3.0 V6 polish

Mooi gedaan! Ik zou er zeker niet meer bandendressing op gaan smeren, is nu prima toch?

dankjewel, de tyregel van Mcguiars had ik aangebracht met een bandenapplicator (zo'n blok met een handvat) maar wel maar 1x gedaan inderdaad, ik heb het ook wel eens 2x aangebracht maar dan spat dat weer op de velgen na het rijden. dus ik hou het inderdaad op 1x inderdaad :)
 
Nu ik de foto's op groot scherm bekijk moet ik inderdaad bekennen dat de banden er netjes bij staan.
Op de mobiel leek het net alsof er niks op gesmeerd was.

Mijn excuses.
 
  • Leuk
Reactions: Arno Overman
Ik vind de kleur in het filmpje echt vele malen beter tot zijn recht komen dan de foto's...altijd een mooi model gevonden, in deze kleur is hij helemaal mooi!
 
  • Leuk
Reactions: Arno Overman
IMG_5757.jpg
IMG_5758.jpg

Komt er van het interieur ook nog een show off? :p

zoals gevraagd interieurfoto's, deze foto's stammen uit de tijd dat de auto nog bij de dealer stond 2 maanden geleden.
Inmiddels heb ik het leer behandeld met leeronderhoudsmiddel van Mcguiars, het leer is schoon en beschermd maar de porieen zijn nog zwat op de bestuurdersstoel, dat wil ik later gaan aanpakken met een onderhoudset van mothers wat mij aangeraden is op dit forum.
 
Dat zijn vuile stoelen, zullen ondertussen dan wel weer een mooie matte look hebben als je ze gereinigd hebt.
Mooi, die kleur stoelen met dat hout.

Hoeveel traps automaat is het eigenlijk?
 
  • Leuk
Reactions: Arno Overman
Dat zijn vuile stoelen, zullen ondertussen dan wel weer een mooie matte look hebben als je ze gereinigd hebt.
Mooi, die kleur stoelen met dat hout.

Hoeveel traps automaat is het eigenlijk?

klopt van die vuile stoelen, ze zijn inderdaad mat nu en voelen ook veel beter aan.
De kleurencombinatie hout en leerkleur vindt ik zelf ook erg mooi, eerst zocht ik vooral naar cremelederen interieur maar bij nader inzien vindt ik dit toch mooier en gebruiksvriendelijker zeker met kinderen.
Het is een 5 traps automaat van het merk ZF.
Deze schakelt zijdezacht hoe je er ook mee rijdt en er zit een nieuwe automaat in, de vorige eigenaar heeft waarschijnlijk bezuinigd op het onderhoud ervan. (flushen bij bepaalde intervallen)
 
  • Leuk
Reactions: Ferdy
klopt van die vuile stoelen, ze zijn inderdaad mat nu en voelen ook veel beter aan.
De kleurencombinatie hout en leerkleur vindt ik zelf ook erg mooi, eerst zocht ik vooral naar cremelederen interieur maar bij nader inzien vindt ik dit toch mooier en gebruiksvriendelijker zeker met kinderen.
Het is een 5 traps automaat van het merk ZF.
Deze schakelt zijdezacht hoe je er ook mee rijdt en er zit een nieuwe automaat in, de vorige eigenaar heeft waarschijnlijk bezuinigd op het onderhoud ervan. (flushen bij bepaalde intervallen)

Als ik het leer ook aangepakt heb met een mothers set dan zal ik daar ook foto's van maken met voor en na, maar voorlopig ga ik daar helaas geen tijd voor hebben en beperk ik me met het wekelijks wassen met de 2 emmer methode, washmitt en mcGuiars autoshampoo en natuurlijk een mooie watermagneet om swirls te voorkomen.

Ik ben er trouwens achter gekomen dat de dorpel zachte lak heeft wat ook wel klopt want deze is overgespoten en de rest van de Jag heeft veel hardere lak.
Of het net zo hard is als 1 van de 3 Duitse merken betwijfel ik?
 
  • Leuk
Reactions: Ferdy