Op 25 december heb ik de auto grondig gewassen met een hele hoge concentratie Turtle Wax Wash and Shine om m'n vorige wax-laag te strippen. Dit in een overdekte ruimte, temperatuur was ongeveer 5 graden C. 2 maanden geleden nog gekleid, dus ik vond het niet nodig om nogmaals te kleien. De lak was ook wel goed schoon naar mijn gevoel.
Na het drogen 1 laag Chemical Guys Jetseal 109 gezet op de wagen. Na 30 minuten afgenomen (op de handleiding staat na 20 minuten). Het resultaat was een hele, hele gladde wagen, hele mooie reflectie ook. NICE! Diezelfde dag begon het nog te regenen: een HEERLIJKE sheeting, je zag de regen supersnel in banen eraf glijden.
Helaas merkte ik een week later dat de beading al niet meer zo mooi was. Geen druppels, maar vlekken water. Maakt niet uit dacht ik, sealants vertonen toch meer sheeting ipv beading.
Gisteren, 16 dagen later, heb ik de auto weer gewassen. Maar wat viel me op tijdens het spelen met de sproeier: Beading= weg. Sheeting = weg! Totaal niks, nada, noppes. Mijn laagje Jetseal was dus verdwenen. In die 2 weken was de auto weinig gebruikt, ongeveer 40 km mee gereden. Verder gewoon buiten laten staan met wat sneeuw, klein beetje zon en wind als grootste boosdoeners.
Ik heb van anderen wel positievere verhalen gehoord over Jetseals duurzaamheid.
Dus ik heb nagedacht over wat ík verkeerd had gedaan (het is nooit het product ). Bij deze de factoren waardoor Jetseal het bij mij niet lang heeft gehouden:
1. Maar één laagje. Op de verpakking staat: Apply 2 layers to assure even coverage.
2. De temperatuur was wellicht te laag voor een goede hechting.
3. Ik had moeten kleien, vooral met deze weersomstandigheden met sneeuw en zout en vieze wegen, is dat toch beter.
Iemand nog iets anders waar ik voortaan op kan letten?
Verder vond ik nog iets heel opmerkelijks:
http://detailingparadise.com/forum/showthread.php?p=7054
Van een Chemical Guys 'guru' zelf:
"So many people use jetseal incorrectly also ,by using it without a wax or even after waxing"
Als je Jetseal als LSP gebruikt, dus zonder te toppen met een wax, dan gebruik je het dus verkeerd. 8-()) Een opmerkelijke uitspraak van iemand die officieel met CG gerelateerd is.
Als je Jetseal dus onder een wax zet, dan houdt dat dus wel lang. Maar dat is dan toch gewoon de wax die duurzaam is? :roll Als ik zeg: "turtle wax is super duurzaam, als je het topt met Collinite 476 houdt ie het wel 4 maanden vol!!!", dan lach je mij toch ook uit?
Of zorgt Jetseal voor een 'geschiktere onderlaag', waardoor de wax langer zal houden?
In ieder geval een teleurstellende kennismaking met het product, veroorzaakt ook door het weer, maar één laagje en niet te hebben gekleid. Als het wat warmer wordt zal ik nog een poging wagen.
Na het drogen 1 laag Chemical Guys Jetseal 109 gezet op de wagen. Na 30 minuten afgenomen (op de handleiding staat na 20 minuten). Het resultaat was een hele, hele gladde wagen, hele mooie reflectie ook. NICE! Diezelfde dag begon het nog te regenen: een HEERLIJKE sheeting, je zag de regen supersnel in banen eraf glijden.
Helaas merkte ik een week later dat de beading al niet meer zo mooi was. Geen druppels, maar vlekken water. Maakt niet uit dacht ik, sealants vertonen toch meer sheeting ipv beading.
Gisteren, 16 dagen later, heb ik de auto weer gewassen. Maar wat viel me op tijdens het spelen met de sproeier: Beading= weg. Sheeting = weg! Totaal niks, nada, noppes. Mijn laagje Jetseal was dus verdwenen. In die 2 weken was de auto weinig gebruikt, ongeveer 40 km mee gereden. Verder gewoon buiten laten staan met wat sneeuw, klein beetje zon en wind als grootste boosdoeners.
Ik heb van anderen wel positievere verhalen gehoord over Jetseals duurzaamheid.
Dus ik heb nagedacht over wat ík verkeerd had gedaan (het is nooit het product ). Bij deze de factoren waardoor Jetseal het bij mij niet lang heeft gehouden:
1. Maar één laagje. Op de verpakking staat: Apply 2 layers to assure even coverage.
2. De temperatuur was wellicht te laag voor een goede hechting.
3. Ik had moeten kleien, vooral met deze weersomstandigheden met sneeuw en zout en vieze wegen, is dat toch beter.
Iemand nog iets anders waar ik voortaan op kan letten?
Verder vond ik nog iets heel opmerkelijks:
http://detailingparadise.com/forum/showthread.php?p=7054
Van een Chemical Guys 'guru' zelf:
"So many people use jetseal incorrectly also ,by using it without a wax or even after waxing"
Als je Jetseal als LSP gebruikt, dus zonder te toppen met een wax, dan gebruik je het dus verkeerd. 8-()) Een opmerkelijke uitspraak van iemand die officieel met CG gerelateerd is.
Als je Jetseal dus onder een wax zet, dan houdt dat dus wel lang. Maar dat is dan toch gewoon de wax die duurzaam is? :roll Als ik zeg: "turtle wax is super duurzaam, als je het topt met Collinite 476 houdt ie het wel 4 maanden vol!!!", dan lach je mij toch ook uit?
Of zorgt Jetseal voor een 'geschiktere onderlaag', waardoor de wax langer zal houden?
In ieder geval een teleurstellende kennismaking met het product, veroorzaakt ook door het weer, maar één laagje en niet te hebben gekleid. Als het wat warmer wordt zal ik nog een poging wagen.