• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Jim stelt zich voor...en vraagt meteen raad!

kupferm

Detailing rookie
27 jul 2020
3
15
Hey allemaal,
Sinds kort trotse bezitter van een nieuwe MINI Cooper die onze zwarte BMW 1-reeks komt vergezellen.
Natuurlijk wil ik deze zo mooi mogelijk houden en ben dan ook van plan wat poetsproducten aan te schaffen.
Shampoo (ultimate wash & wax), washmitt en droogdoek heb ik al van Meguiars.
Het volgende dacht ik te bestellen hier bij Carclean:
Monello Foam kit.
Monello Wheel Woolie.
Crazy Fibre Washmitt voor de velgen.
Monello Perfetto Detailer spray voor na het wassen (of tijdens het drogen?).
Een aantal microfibre doeken: ik dacht aan een Peluche Verde.
Is het raadzaam om ook een velgenreiniger aan te schaffen? Deze? Brake Buster Wheel Cleaner
En eventueel nog deze voor banden, rubbers en kunstof delen : Gyeon Q² Tire
Wat denken jullie?
Alle goede raad is meer dan welkom!

Jim

1_96.jpg
 
Welkom op het forum.

Een goed begin is een was-arsenaal. Al zou je de auto voorbij nieuwstaat brengen, polijsten, coatings en dergelijke; Als je daarna verkeerd gaat wassen is je werk al snel teniet gedaan. ;)

* Twee grote Grit Guard Emmers (19L) met minstens één Grit Guard erin.
* Goede washandschoen.
* Pure shampoo, dus zonder wax o.i.d.
* Droogdoek.
* Een manier om voor te wassen. (Monello-setje is prima. Geef wel even door bij je bestelling hoeveel bar je HD heeft)

* De genoemde detailer is prima, denk ik. Ik gebruik zelf echter liever de Poorboys World - Spray&Wipe welke je ook nog eens 1:1 kan verdunnen.
* De genoemde velgenreiniger lees/hoor ik goede berichten over, zelf nog niet gebruikt.
* Peluche Verde of Peluche Bianco's zijn prima doeken. Mijn voorkeur gaat meestal uit naar de witte én grotere Bianco's. (3x een Trio-setje als begin)
* De Gyeon - Tire is een bandendressing. Dit kan je wel op raamrubbers en ongelakt kunststof smeren, maar daar zou ik een specifieke dressing voor kiezen.

Ik zou ook zeker nog kiezen voor een wax om bescherming aan te brengen en de volgende wasbeurten makkelijke en veiliger te laten verlopen.
- Collinite - 845
- Monello - Disco Rosso / Disco Nero / Doppio. (Allemaal hetzelfde soort foampad, alleen andere kleur en/of vorm)
 
Welkom, leuke Mini !!

Tip;
Zo snel mogelijk de velgen in een coating, zoals Gyeon Rim, zetten.
Dan kan je daarna met een velgenshampoo als Valet Pro Bilberry bijhouden.
Het aanbrengen is eenvoudig, mist je geduld hebt en de aanwijzingen volgt.
 
  • Leuk
Reactions: GeBas
Welkom! Knappe MINI trouwens, staat er stralend bij!

Betreffende je vraag voor een velgenreiniger. Ik heb zelf de "brake buster" van P&S en ben ik eerlijk gezegd zeer tevreden van. Deze dient als velg en bandenreiniger, enige nadeel dat ik zelf ervaar is dat het verbruik redelijk hoog ligt (al kan je de vloeistof wel verdunnen met water...).

Van Gyeon tire hoor en zie ik mindere resultaten, zeker qua duurbaarheid. Je kan tal van video's en vergelijkingen terugvinden op Youtube.
 
Veel extra suggesties, danjewel!
Dat maakt de keuze echter niet makkelijker.
Ik ga nog een beetje verder rondsnuffelen hier op het forum vooraleer ik ga bestellen.
Welke rubber en plastic onderhoudsmiddel gebruiken jullie?
 
Naar mijn zoektocht naar de ervaring met de lakhardheid van de mini kom ik deze tegen.

gave mini!! Kleur is een van de beste voor een mini (british Racing green??)

vanaf woensdag staat er hier ook één op de stoep, alleen dan een 5 deurs in het groen.

hoe is jouw ervaring met de hardheid van de lak? (Ja, weet het testspot :p )
 
Naar mijn zoektocht naar de ervaring met de lakhardheid van de mini kom ik deze tegen.

gave mini!! Kleur is een van de beste voor een mini (british Racing green??)

vanaf woensdag staat er hier ook één op de stoep, alleen dan een 5 deurs in het groen.

hoe is jouw ervaring met de hardheid van de lak? (Ja, weet het testspot :p )

Beetje laat antwoord maar ik heb geen idee en hoe ik de hardheid zou moeten testen...
Kleur van de MINI is wat ze bij MINI 'British Racing Green IV' noemen.
Deze is lichter dan het echte BRG.
 
Was er al achter gekomen ;)

heb een mini uit Duitsland gehaald, de vrouw wilde persé een groene 5 deurs met de nodige opties. Deze gevonden, maar had wat liefde nodig. Deze heeft ie afgelopen dagen gehad, zowel van binnen als ook buiten. Nu nog 1 kant polijsten, knoert hard!! Een echte BMW lak qua hardheid:triumph: