• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Jimmy104 stelt zich voor

Ook van mijn kant een hartelijk welkom!

Tip voor de Colli 845 dop: draai er een dopje van bijv. Poorboys World met schenk-tuitje op; kun je de 845 veel dunner doseren op je pad (en meteen goede afdichting in jouw geval).
Ben echter bang dat je nog geen lege PB-world flessen hebt.........
Wat betreft het klonteren van de 845: goed schudden voor gebruik, en zoals gezegd, even de fles in warm water leggen.
 
Hoi jimmy. Welkom. Volgens mij ben je destijds met je passat bij jeroen (jee13) geweest. Die zorgt er wel voor dat je besmet raakt. ...die detailed echt vaak.:cool::cool::cool:
Zo'n poetsert had ik ook.
 
Yep Roger .. ben inderdaad met de Passat destijds bij Jeroen geweest .. waar we de Passat samen onderhanden hebben genomen .. sindsdien inderdaad lichtelijk besmet geraakt ..
 
DIe had ook een mooie Passat .. voordat ie is overstapt op Volvo .. weet nog dat ie ooit bij een meeting een heel koffer met Smartwax produkten bij zich had ..
 
Vandaag voor het de auto gewassen met de nieuwe spullen van CC en mijn bestaande voorraad ..

1 de velgen ingespoten met Monello Non-Ferro
2 velgen afgespoten met water
3 auto ingespoten met de Monello Lancia schuimlans en Monello artico magico snow foam
4 auto afgespoten met water
5 auto gewassen met Grid Guard emmers met Grid Guards en Grid Guard washboard, Monello Lavare shampoo, Monello Thick Mitt en Chemical Guys Super Luxurious Microfiber Washmitt
6 auto afgespoten met water
7 auto gekleid met Meguiars Smooth Surface Individual Clay Bar met Poorboys World Clay Lube
8 auto nogmaals gewassen
9 velgen gewassen
10 auto afgespoten met water
11 auto voorzien van een laagje Meguiars NXT Generation Tech Wax 2.0 met een pad en Dodo juice Fantastic Fur

wat zijn de bevindingen ..

Monello Non-Ferro werkt goed .. velgen nog na gewassen met Monello Lavare en een goedkope washandschoen die anders goed smerig werd maar nu zo goed als schoon bleef ..

De Lancia schuimlans werk goed .. is alleen nog even zoeken naar de goede instelling voor het schuim ..

Grid Guard emmers zijn lekker groot .. Grid Guards doen hun werk ook goed .. heb het geprobeerd met 2 Grid Guards in 1 emmer .. maar dan komt de Grid Guard washboard te hoog in de emmer wat ik niet prettig vond werken ..

Monello Lavare schampoo ruikt lekker en doet zijn werk goed ..

Monello Thick Mitt neemt lekker veel water op .. maar glijd relatief vrij zwaar over de auto .. zeker vergeleken bij mijn de Meguiars Ultimate Microfiber Wash Mitt ..

Chemical Guys Super Luxurious Microfiber Washmitt .. gebruikt voor het onderste gedeelte van de auto .. 2e hands gekocht .. werkt goed .. nadeel vind ik de stoffen binnenhandschoen die er steeds uitkomt als je de hand eruit haalt .. je hand gaat er dan moeilijker in als ie nat is .. en er ritselt iets plastics .. waarschijnlijk een plastic binnenhandschoen ..

de Poorboys World Clay Lube en mijn Meguiars Smooth Surface Individual Clay Bar werk goed samen .. geen afbreken van de klei waar ik een beetje bang voor was ..

Meguiars NXT Generation Tech Wax 2.0 aangebracht met de bijbehoren hand pad .. en 2 universele hand pads .. daarna uitgepoetst met 3 Dodo juice Fantastic Fur doeken .. 2e hand gekocht .. doeken glijden goed over de auto totdat ze redelijk vol zijn met residu ..

Na deze poetsbeurt wel tot de conclusie gekomen dat de auto een keer machinaal gepolijst mag worden .. zitten toch kleine "oneffenheden" in de lak .. dus als iemand zich aangesproken voelt :D .. graag ..



 
Laatst bewerkt: