• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

jim's detailing topic

@ emiel10: Het interieur heb ik voor het grootste deel zelf bekleed, enkel waar stiknaden aan te pas kwamen heeft mijn bekleder gedaan.
Standaard was het interieur gewoon in blauw-zwarte stof, heb ik bewust zo gekozen bij aankoop van de wagen omdat Ford enkel zwart leder kon bieden.
En bij een witte wagen vind ik een bordeaux interieur nog altijd het mooist.


@ vampire: Bodemvrijheid van 9cm haal ik enkel als ik de bodemplaat er onderuit zou halen, maar daar begin ik niet mee aangezien mijn motorruimte dan telkens te snel vies zou worden.
De bumpers liggen wel op 10-11cm van de grond.
Maar ik ben het zo gewend, vorige wagens hadden ook steeds een verlaging.
Het zorgt er trouwens voor dat ik wat rustiger moet rijden, want ik merk op dat als ik met de vriendin haar wagen rij dat ik best wel een zware voet heb :-"
 
Ik moest ook mijn bodemplaat weghalen om aan die 9cm te komen, na de keuring heb ik die ook weer terug gestoken.
Bumpers en zijschorten mogen trouwens lager dan die 9cm hangen, ze meten alleen de 'vaste' delen van de auto :)
En idd, met een verlaagde auto rijd ik ook veel rustiger én voorzichtiger ;)
 
Bartezzz zei:
ben ik de enige die de foto's niet kan zien :(
nu zie ik ze weer!

wie zegt dat wit niet kan glanzen =-o :heart_eyes:
prachtige bak hoor! :)^

ik vind alleen dat hij achter te veel camper heeft, maar dat is persoonlijk.
 
Achter teveel camber...?!
wiel staat bijna recht joh....
Sowieso krijg je door flink verlagen meestal al camber...
 
dat is waar.
het is deels ook illusie door dat de wielkas ook schuin weg loopt.
maar dat viel me alleen op :schaam
 
Vandaag de motor is onder handen genomen en de croom covers terug geplaatst welke ik elke winter veilig opberg.
Is van Oktober 2010 niet meer gepoetst dus er was wel wat te zien.

Voor:
2utiyhs.jpg

w05kc5.jpg

2vweaeq.jpg

vnhwcj.jpg

kt201.jpg

2ip95i.jpg

11vjv9c.jpg


Dan heb ik alles ingesprayed met APC 1:5, dit grondig ingeborsteld, gespoeld en gedroogd.
Alle zwarte plastic behandeld met 303 aerospace protectant, wat echt wel een topproduct is!
Alle wit gelakte onderdelen voorzien van een laagje CG pete's 53.
De croom covers werden opgepostst met CG metal shine.

Na:
wsphm1.jpg

27xqdys.jpg

2csg9iq.jpg

2u7lirn.jpg

oh95l1.jpg

2hrihiu.jpg

259j3ty.jpg

2qw0ebs.jpg


Terug een toonbare motorruimte, waar zowel ik als mijn garagist blij van worden :heart_eyes: