• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

jim's detailing topic

Vandaag had ik wat tijd over, en heb die nuttig gebruikt om het interieur van men wagen nog eens een grondige poetsbeurt te geven.
Erg vies was het niet want ik probeer echt alles zo zuiver mogelijk te houden, maar stof, vieze ramen en wat kledijsporen op de zetels kan ik niet vermijden helaas.
Was alweer 3-4 maand geleden en het leder smeekte om gereinigd te worden en opnieuw een voedingslaagje te krijgen.
Dus dat stond op de planning en ging zowiezo enkele uren in beslag nemen.
Deze producten werden gebruiken voor de klus:
30ur2oi.jpg


Eerst grondige stofzuigbeurt en ramen gepoetst, dan VP interior cleaner 1/12 gebruikt om de matten en plastic onderdelen te reinigen.
Een klein borsteltje en Cyberclean om stof uit moeilijke plaatsen te halen.
Daarna kreeg alle plastic een laagje SmartDressing.
2dv7ak2.jpg

Daarna was al het leder aan de beurt, dit werd eens grondig gereinigd met CG leather cleaner 1/5 verdund icm met een borsteltje.
Residu afnemen met een doek en even gewacht tot het product volledig verdampt en droog was.
Dan het aanbrengen van SmartLeather, dit even laten trekken en daarna nog eens na gewreven met een doek.
Zo krijg je geen blinkend en glad resultaat, wat daar heb ik een hekel aan.
De zetels:
34pmcn6.jpg

21eqgrm.jpg

Dakhemel en al wat er aan vastzit:
1zdb41w.jpg

ms24k3.jpg

Hoedenplank en rest van de kofferruimte:
34g6d75.jpg

2vnj97c.jpg

2ngbpes.jpg

Ook de kofferpompjes want deze krijgen toch best wel wat water/regen voor de kiezen, maar zien er na 1j nog steeds zeer goed uit:
j6ml1f.jpg
 
Zelfs de gasveren met leder omtrokken.

Ongelooflijk. Diep respect voor je auto, van binnen EN van buiten!!
 
Thnx voor de reacties :cool:
Volgende week gaat de motorruimte nog een poetsbeurt krijgen, dit is ook alweer van Maart geleden en heb bijna geen meetings gedaan dus werd die niet wekelijks bijgehouden.
Ook een vers laagje wax is welkom, hopelijk vind ik daar volgende week nog een gaatje voor vrij.

@ McShine
Die passen op mijn model, enkel wat aanpassingen uitvoeren aan de connectors want die zijn niet gelijk.
Heb er al eens 1 op mijn wagen geplaatst bij de dealer om te kijken wat het gaf, maar de led achterlichten die ik nu heb passen beter bij het geheel.
 
Nu die lange strenge winter weer achter de rug is werd het tijd om terug de wagen een opfrisbeurt te geven en de zomerwielen terug te plaatsen :party:
Na een dagje poetsen staat de wagen er terug wat netter bij.
xqci9g.jpg

11jw7z7.jpg

jqti5i.jpg

14utm9.jpg

11kzgy0.jpg

2sado9e.jpg

j6rfip.jpg

jayrk6.jpg


Producten en stappen in deze volgorde:
- Foamen met Valet Pro Ph-neutral snow foam.
- Meguiar's body solvent over de volledig wagen, laten werken vervolgens afgespoten met HD.
- Wagen gewassen met Wolfgang Autobathe.
- Lichte polish met Wolfgang total swirl remover.
- Wagen gewaxed met Wolfgang Fuzion wax.
- Ramen behandeld met Autoglym glass polish.
- Harten van velgen voorzien van Collinite 845 wax, de inox randen met Smartwax Rimwax.
- Banden met Migliore bella lustra tire glaze.
- De hele wagen nog is nagelopen met Chemical Guys pro detailer.

Van zodra ik nog een gaatje zie dan moet de motorruimte en het interieur nog een grondige beurt krijgen.
 
erg mooie wetlook, ook van binnen een erg mooie focus, is niet standaard neem ik aan de rode hemel hoedeplank etc?