• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Johan's collectie

johan van der sluis

Detailing rookie
3 nov 2011
38
0
Sinds mijn aanmelding hier op het forum, zeer veel gelezen, om maar zoveel mogelijk te weten te komen over de producten.. met als uiteindelijk
doel mijn Peugeot 206 GTI zo veel mogelijk in de beste staat te krijgen/houden..

Inmiddels heb ik al een kleine collectie (doeken en sponzen staan er niet bij op):

poetsspullen.jpg
 
mk-us zei:
Dodo Juice Finger Mitt

ok ik zal een paar van die fingermitts bestellen,

dan heb ik nog de volgende vraag, aangezien ik nog niet in het bezit ben van de juiste pads voor op mijn flex rotary:


Gezien de SSR serie die ik nu heb, welke pads moet ik dan hebben (moeten wel op de machine passen uiteraard)?
 
Dezelfde pads als je gebruikt op je DA machine?

Met alleen een rotary en een franse auto (peugeot 206) is een knap staaltje vakmanschap nodig om met alleen een rotary een goed resultaat te krijgen....

Overigens kan je zowel de Monello, de Meguairs als de Lake Country Pads gebruiken.
Persoonlijk ben ik groot fan van de kompressor pads, maar smaken verschillen.

Voor het "passend" is belangrijk dat je weet welk formaat backingplate je hebt. Je kunt je pads daarop aanpassen of eventueel een andere backingplate kopen.
 
Leon1987 zei:
Met alleen een rotary en een franse auto (peugeot 206) is een knap staaltje vakmanschap nodig om met alleen een rotary een goed resultaat te krijgen....

kun je dit een beetje toelichten, ik ben redelijk nieuw op gebied van professioneel poetsen...
 
Omdat je met een rotary kans hebt op Hologrammen (staan hele topics vol van ;-) )
Met de Dual Action Polisher heb je daar geen last van.

Schrijf je je ook in voor de Rotary Clinic?
Heb ik wel gedaan en daarna wil ik pas aan de Rotary:-"
 
Ik denk dat er bedoelt wordt dat je al erg goed moet kunnen polijsten , om zonder hologrammen te zitten na de detailbeurt en enkel met een rotary :-"

Ook de zachtere lak zal misschien dit in de hand helpen .

Zet de wagen eens na zo'n behandeling (met de rotary dus) in de zon : zie je niets dan is het goed , zie je andere dingen : dan is er wat mis en kan je best een dap nemen met finale om na te polijsten .

dit is goed :
scaled.php?server=535&filename=p1080710d.jpg

dit is iets minder goed (en was enkel in zonlicht te zien !! )
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
 
grandscenicman zei:
Nu staan ze ook in jouw topic :lol

dat geeft niets.. ik ben hier om te leren, en mijn auto zo perfect mogelijk te krijgen, en inderdaad, na behandeling met de rotary zie ik in de zon van zulke hologrammen..
eerlijk is eerlijk. En nee ik ben er bepaald niet blij mee :(
 
Op een franse auto is een DAP 500 zeker voldoende.

Voor een harde lak heb je een rotary (neem voor je ermee aan de slag gaat wel een cursusje bij Carclean of bij iemand die behoorlijk wat rotary ervaring heeft).

Zelf heb ik ook enkel een rotary en een dap 500.
Onderschat de DAP niet, ik sta telkens weer verbaast hoeveel je kan corrigeren met de DAP.
 
Leon1987 zei:
Op een franse auto is een DAP 500 zeker voldoende.

Voor een harde lak heb je een rotary (neem voor je ermee aan de slag gaat wel een cursusje bij Carclean.com of bij iemand die behoorlijk wat rotary ervaring heeft).

Zelf heb ik ook enkel een rotary en een dap 500.
Onderschat de DAP niet, ik sta telkens weer verbaast hoeveel je kan corrigeren met de DAP.


wat is het verschil tussen

dap 500 kompressor en 'gewoon' dap 500?