• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Joost(91) zijn collectie | Het begin is er...

Joost91

Detailing chief
21 jan 2010
688
103
Ermelo
Kleine twee maanden geleden nu verhuisd. Tijdens de zoektocht had ik eigenlijk maar één eis en deze is ingewilligd: Een garage! De Focus slaapt nu 's nachts lekker binnen en bij tijd en wijle kan ik ook in de garage lekker hobbyen.
Ruimte is niet werelds groot; maar ik sta in ieder geval droog! De verlichting in de garage was wel een nadeel:
2ebe1aa.jpg


Vanaf dag 1 was dus al de wens om hier wat anders van te fabriceren. Dit is nog niet gebeurd, maar gaat a.s. zaterdag gebeuren. Over de gehele lengte van de garage (5,50M) komen 5 LED TL lampen te hangen van elk 120 CM.
Daarnaast vroeg de vrouw zich af of ik niet de muren en het plafond wilde witten, zodat dat ook ''lichter'' zou ogen en ik het beter kon zien. :eek: Dat gaat dus ook nog gebeuren, op een later tijdstip.

Natuurlijk had ik liever ledpanelen in het plafond gehad, en wat lampen aan de zijkant etc. Maar gezien de ruimte en het budget op dit moment was dat niet haalbaar. Ik denk dat de lichtopbrengst in de garage hoe dan ook fors verbeterd gaat worden. So stay tuned!
 
Nicely done, Joost!

Ik ben zeker geen expert, maar ik zou je aanraden om inderdaad de boel wit te verven (scheelt écht bizar veel) en ook om toch minimaal 1 lamp aan de zijkanten te plaatsen. (De lichthoek zal zo'n 140° zijn, denk ik, dus je zou ze ook letterlijk in de hoek kunnen plaatsen)
 
  • Leuk
Reactions: Joost91
Nicely done, Joost!

Ik ben zeker geen expert, maar ik zou je aanraden om inderdaad de boel wit te verven (scheelt écht bizar veel) en ook om toch minimaal 1 lamp aan de zijkanten te plaatsen. (De lichthoek zal zo'n 140° zijn, denk ik, dus je zou ze ook letterlijk in de hoek kunnen plaatsen)

Thnx voor je tip, ik zal het in m'n achterhoofd houden!

Top, succes met de verbouwing en inrichting benieuwd naar het resultaat

Veel succes met de detailcave!

Thnx !
 
Hier wat foto's met de nieuwe verlichting. Licht is nu veel egaler verdeeld over de garage, super blij mee. Op de manier waarop ze nu hangen wordt veel licht nog geabsorbeerd door het houten plafond. De verf staat al klaar, dus die gaat z.s.m. wit worden. Dan nog de muren wit en de garagedeur wit, en dan ziet het er weer heel anders uit :)

1zbewhx.jpg


34j6r9v.jpg


k1rkgn.jpg
 
Gefeliciteerd met je mooie ruimte.
Ik zou ook nu reeds na gaan denken over de vloer. Nu is de garage nog redelijk leeg zo te zien, dus kun je de hele vloer nog coaten, zonder dat je een zeecontainer moet .huren om je garage tijdelijk leeg te maken.
En iets van tralies voor dat raam misschien? Die is straks wel heel makkelijk in te slaan lijkt mij zo.
 
Bedankt Aficior :)

Aan de andere kant van het raam zit een tweede garage c.q. schuur ;) Dus die is niet makkelijk in te slaan gelukkig. De vloer had ik vaag ook al ergens aan zitten denken.
Maar eens uitzoeken wat het kost.
 
  • Leuk
Reactions: Aficior
Op Koningsdag (je moet toch wat zo'n dag :D) begonnen met de garage schoonmaken, afstoffen en afplakken van stopcontacten en ramen.
Zaterdags begonnen met verven, het plafond gedaan en twee wanden. Gisterenavond het stuk naast de koelkast gedaan, zodat de Focus in ieder geval weer terug de garage in kan. Aankomend weekend het laatste stuk doen en dan moeten de rottige details nog, zoals te zien is op de eerste foto. Op onder en boven het leidingwerk...

Edit: En natuurlijk de garagedeur zélf, maar dat wordt als goed is gedaan. Schilder die de buitenboel bij ons zou schilderen heeft echter wat fysieke problemen, dus even afwachten wanneer.
Heb weinig zin om die zelf te doen. :no_mouth:

DSC_1618.jpg


t2p38j2p.jpg


DSC_1620.jpg
 
Misschien ff mp checken voor een mooie witte 2e hands sectionaal deur met motor om op afstand te openen. Scheelt je verven (kosten) en levert je een hoop gemak op,

Verder mooi projectje zo met steun van de wederhelft ;):party: