• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Juiste producten voor een oranje mitsubishi?

Mattifrak!

Detailing rookie
3 jul 2013
7
0
36
Hey iedereen. Ik ben sinds kort in het bezit van de meguiars new car kit. heb me er vorige week mee bezig gehouden op men mitsubishi ralliart en het resultaat was geweldig.
Hij blinkt nog steeds :-)^

Nu wil ik een stapje verder gaan, met nog een polish en een goede wax. maar omdat ik een beginner ben heb ik even jullie hulp nodig. Namelijk of ik de juiste keuze heb gemaakt qua producten.

Als shampoo heb ik dus al diegene van de new car kit.
De Meguiars Wash & Wax. hier ben ik al zeer tevreden van.
Deze breng ik aan met de Meguiars Wash mitt.

Dan was ik van plan om de Dodo Juice - Lime Prime Lite cleaner glaze te gebruiken als voorbereiding op de wax.
Deze breng ik aan met de Dodo Juice - Blue Roo Polishing Pouch??
En neem ik af met een Monello - Peluche Bianco?
Ik heb de Lite versie gekozen omdat ik op de site van dodo juice zelf gelezen had dat de gewone versie iets te agressief is voor de lak van Japanse auto's. Is dit correct?

Dan als wax natuurlijk de Dodo Juice - Orange Crush soft wax
De wax breng ik aan met een Fingermitt van Dodo juice?
En neem ik af met een Dodo Juice - Fantastic Fur - Microfibre Buffing Cloth

Heb ik hier de juiste keuze gemaakt om mijn auto net dat ietsje extra te laten blinken?
Of ben ik als beginner nog zaken vergeten?

Hopelijk kan iemand mij helpen.
Hier nog een foto van mijn auto, zo hebben jullie een ideetje over de kleur. (foto net getrokken een week na de eerste wasbeurt met de new car kit)

SAM_2370nn_zps420f2ab6.webp

Welkom!

Lime Prime Lite zelf heb ik geen ervaring, maar er zijn inderdaad positieve reacties! (PBW Black Hole is een goed alternatief) Als ik de omschrijving op Carclean.com lees is dit inderdaad minder agressief en dus beter geschikt voor de zachtere/gevoeligere lakken. Maar niet alle Japanse auto's hebben een zachte lak...
Blue Roo Pouch: Zelf geen ervaring mee, maar als je niet perse je vingers ergens in hoeft te doen is de Monello disco duo een goedkoper alternatief (per 2stuks €3,99).
Peluche Bianco is erg fijn (trio pack!)

Orange Crush: geen ervaring mee maar de andere wazen van DJ zijn erg fijn!
Fingermitt is inderdaad prettig werken, heb ik zelf ook.
Fantastic Fur: geen ervaring mee maar een Monello Bianco of Verde (trio pack) kan ook prima en is voordeliger.

Je stappen zien er goed en logisch uit (goed ingelezen dus!). Eventueel kan je nog een sealant als PB EX(-P) gebruiken tussen de glaze en wax in. Iets voor de trims en het interieur? Iets voor de ramen zoals Ultra Glass of Rain-x? Er is nog genoeg om naar te kijken maar zeker een goed begin!

De foto werkt bij mij helaas niet overigens ;-)

Al hartelijk bedankt voor je reactie.

Ik heb de foto aangepast? Hopelijk zien jullie hem nu wel.

Voor de ramen en vooral de vooruit had ik de clearvue rain kleer van turtle wax al op het oog ;)
Lijkt me goed spul aan de commentaren te horen.

En voor mijn trims staat hier nog iets van turtle wax.

Enkel inderdaad nog beslissen welke pads en doeken. Te veel keuze ]-0

Ik zou gaan voor de monello handpads (rood/zwart),
de fantastic fur is leuk om de wax uit te poetsen en om te kroelen op de bank, zijn zachter dan zacht.
Zelf gebruik de peluche verde met grote tevredenheid, en de fantastic fur als slagroom op de taart om de wax mee uit te buffen

@hi_sven: tussen PBW Black Hole en Lime Prime zit wel een verschil. Lime Prime bevat een korreln, die zit in Black Hole niet.

Lime Prime is meer een cleaner ( met wat glansverhogende eigenschappen ) en de Lime Prime Lite is meer een glaze ( met wat cleanende middelen ) ... wel degelijk verschil tussen de 2.
De Black Hole is de tegenhanger van de LPL in dit geval en zal je zeker niet teleurstellen ( en wellicht wat makkelijk qua gebruik )
Zou 'm aanbrengen met een rode pad en niet de blue roo, persoonlijk veel fijner werken
De Orange Crush is echt een topper ! Aanbregen met idd de fingermitt, afnemen kan met de Fantastic Fur of als je bij Monello wilt blijven qua doeken dan de Peluche Verde

Als je de lak wilt reinigen voor dat je een glaze of wax wilt aanbrengen dan moet je geen Black Hole nemen want deze maakt je lak niet schoon dan zou ik eerst een pre wax cleaner gebruiken en daarna Black Hole,Zelf gebruik ik de Mothers pre wax cleaner en daarna Black hole en daarna Purple Haze

@IbizaSigno Ik doelde op de Lime Prime Lite die werd benoemd in Post #1, misschien niet geheel duidelijk van mijn kant.

Edit: mijn reactie even aangepast zodat dit niet voor verwarring zorgt bij nieuwe lezers ;-)