• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hulp wat betreft nieuwe auto en juiste producten

Is het goed te doen om er je hele auto grondig mee re zuigen en volledig droog te blazen?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
EDIT - ''Met de als optie leverbare, met leder beklede stoelen – naar keuze in zwart of notenbruin – en stoelen in lederlook ARTICO/microvezel DINAMICA legt de X-Klasse ook met betrekking tot het materiaalgebruik nieuwe maatstaven aan''

Ik heb zojuist ook online gechat met iemand van MB. Het duurde effe, maar uiteindelijk leverde het ook niets op, haha! :p
In het kort;


Waarmee kan ik u helpen?

Ik had een vraag wat betreft het interieur van een Mercedes A200 AMG lijn (W177).
Kunt u mij vertellen van welk materiaal de ''Leder look'' precies is?


Ik was benieuwd of dit met producten voor leer behandeld kan worden (Reinigen/Voeden) En daarbij is de rest van de stoel van microvezel-stof?

Dat is een goede vraag. Ik zal dit even moeten navragen.

Mag ik uw naam en e-mail adres? De technische dienst zal dit voor u beantwoorden binnen 5 werkdagen.

Geen probleem. U ook een heel fijne dag gewenst. Het is erg jammer dat ik u niet kon helpen.

U kunt uw klant vertellen de klantenservice van Mercedes-Benz te bellen. Waarschijnlijk krijgt hij het antwoord dan sneller.

Ik heb antwoord gekregen vanuit de dealer die zei het volgende.

k zou nog even terugkomen op je mailtje.
De bekleding van de stoelen bestaat uit Kunstleder en Artico. Artico is een suede achtige stof vergelijkbaar met Alcantara. Beide zijn aparte merknamen vandaar dat het misschien een beetje verwarrend overkomt.


Nu las ik dat je alcantara het beste met rust kunt laten dat het er vaak niet beter op wordt
 
Ik heb gelukkig nog nooit alcantara hoeven behandelen. Gelukkig, omdat ik ook het beeld heb waarbij dit spul sneller kapot/aangetast is dan ik zou willen. :p

Wat ik dan weer wel onthouden heb is dat forumleden bij dit spul al deppend met een doek en water al resultaat behaalden.

(Effe erin verdiepen, dan komt het vast wel goed)
 
Ik zou er dan nog ff een mailtje achteraan sturen naar die knakker met de vraag waar het spul mee schoon te maken is.
 
Ik heb uiteindelijk fabric guard van chemical guys besteld samen met hun leather kit voor het nappa leer dat aanwezig is in de auto.
Ik heb ook nog ergens een master blaster op de kop kunnen tikken:rolleyes:

Nu wil ik nog een aantal dingen bestellen voornamelijk voor de banden/velgen.
Ik heb al een banden dressing, reiniger, soft brush en borstel voor tussen de "spaken".

Nu had ik het volgende nog in gedachte, ben benieuwd wat jullie ervan denken en of jullie iets anders aan zouden raden. Tevens denk ik dat ik nog wat mengflessen/sprayers nodig heb maar ben er niet helemaal uit welke ik zal meepakken.


- MEGUIAR'S PROFESSIONAL Super Degreaser - 3780ml
- MEGUIAR'S PROFESSIONAL Wheel Brightener - 3780ml
- THE DETAIL GUARDZ Detail Guardz White 4-pack
- MOTHERS WAX Fender Well Brush
- MOTHERS WAX Tire Brush
- MONELLO Acquafobia - 500ml