• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Juiste stappen en juiste combinatie op 1e testpaneel?

Stephan

Detailing chief
24 jan 2012
656
103
38
Hasselt
Hey iedereen,

Het is zover, heb eindelijk mijn sloopmotorkap (fiat bravo, blauw met.) en kan dus beginnen met detailen:ja.

Maar wil eens raad vragen aan de doorwinterde detailers of het stappenplan goed is.

Natuurlijk eerst wassen met DDJ Born to be mild met Monello spons en 2 emmer systeem. Supergeurtje trouwens:heart_eyes:

Kleien met Turtle Wax klei set

Meg's Ultimate Compound op orange monello pad (eventueel minderen in padsterkte met UC?) (dap 500)

Nabewerken met DDJ Lime Prime op zwarte pad (indien nog swirls mss op de witte??)

Als glaze heb ik de Meg's Ultimate Polish (dacht dat het een Polish was maar na veel zoeken op het net is het gewoon een pre-wax glaze:confused: )

Als wax heb ik nu de DDJ Purple Haze besteld. Op dit moment heb ik de Collonite Double wax, kan ik deze aftoppen met DDJ PH?
Ik twijfel ook tussen het aanbrengen handmatig met Monello Gold pad of Machinaal met Concorso.
Tussen elke stap wilde ik Citrus Bling als detailerspray gebruiken...

Voor de bumpers en banden heb Autoglym Vinyl & Rubber care voor te reinigen mss de Pb's APC?

Hopelijk doe ik niet teveel of te weinig stappen.

Graag reacties dan kan ik misschien nog wat mee bestellen.:D

Grtz

Stephan
 
Altijd eerst een testspot maken, niet direct beginnen met een zware combinatie. Polijstresidu kun je het beste afnemen met IPA, of Spruzzo van Monello. Je kunt Collonite prima aftoppen met de PH. Zou het gewoon handmatig opbrengen. Lees anders eerst het machinaal stappenplan door.
 
Hey Paulus,

Bedankt maar wat is IPA? Ken de meeste afkortingen maar die niet :weetniet.

Kan bv Spray & Wipe van PB's?

grtjes
 
IPA = IsoPropylAlcohol. Dit product ontvet. Probeer 97% of hoger te pakken te krijgen.

Als alternatief kun je ook de CarPro Eraser gebruiken, zelfde werking.
 
Mag een slotje op, bedankt. IPA gaan halen bij de apotheker. Keek niet raar, een andere detailer kwam dit elke maand halen :)