• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Jullie mening omtrent Festool Polishproducten?

Aikinoodle007

Detailing rookie
1 jun 2012
50
0
Goedemiddag,

ik werk momenteel met de medium cut polish van Festool maar deze is bijna op dus ik vroeg me af of ik best een ander merk aanschaf of evengoed bij Festool kan blijven? Hebben jullie vergelijkende ervaringen met Festool en andere merken waarbij jullie een (lichte) voorkeur hebben? Laat het hier gerust weten. Heb al goede dingen van Menzerna gehoord maar weet niet of dit een stap vooruit zou zijn.

De winkel waar ik ben gegaan zei me dat Poorboy's een 'slechte' keuze zou zijn en dit een stap achteruit zou zijn. Ik wilde dus graag even jullie eerlijke mening horen daaromtrent :). Liefst mensen die wat ervaring hebben met het polishen, in het bijzonder met een DAP500/900.

Greetz

Wat is de reden dat je iets anders wilt proberen?

Ik kan je de Monello producten iig aanraden. Deze zijn breed inzetbaar op allerlei lakken. De Poorboys producten zijn goed hoor, maar ik lees vaak op het forum dat ze minder effectief zijn bij hardere lakken.
Een vergelijk met de Festool spullen kan ik niet maken.

Zover ik weet komen sommigen Festool polijstmiddelen ook bij Menzerna vandaan. In ieder geval de fles die ik hier heb staan maar die alweer een paar jaar oud.

Eenschhhhh met Dibbuz.

De meeste producten komen bij Menzerna vandaan, al ontkent of geeft Festool het niet toe...

Zelf heb ik wel eens met de Festool MPA Speedcut 5000 gewerkt. Een zogenaamd 2 stappen product. Met 2 pads, een woolpad en een oranje pad volstaat. Voelt onwijs grof aan, maar verwerkt onwijs mooi.

Koning Winter zei:
Wat is de reden dat je iets anders wilt proberen?

Ik kan je de Monello producten iig aanraden. Deze zijn breed inzetbaar op allerlei lakken. De Poorboys producten zijn goed hoor, maar ik lees vaak op het forum dat ze minder effectief zijn bij hardere lakken.
Een vergelijk met de Festool spullen kan ik niet maken.
Ik heb niet echt een specifieke reden dat ik wil veranderen maar als je toch nieuwe producten moet kopen kan je gelijk wat beters kopen (als dat er al is). Ik heb prima resultaten met Festool dus mogelijks ga ik daar gewoon mee verder.

Alle tips zijn uiteraard nog steeds welkom ;)

Greetz

Dibbuz zei:
Zover ik weet komen sommigen Festool polijstmiddelen ook bij Menzerna vandaan. In ieder geval de fles die ik hier heb staan maar die alweer een paar jaar oud.
Ik heb hier een knijpfles staan met made in Germany erop en onderop zit een sticker in het Portugees met productie- en houdbaarheidsdatum. (zit Menzerna in Portugal?) De nieuwere heeft geen houdbaarheidsdatum meer.
Van alles waar ik meer gewerkt heb (Monello, PoorBoys, WolfChemicals, Maguires, 3M, Flarecla, CarTech, Gtechniq) vind ik de Festool Combo het prettigst werken. Het is prijzig maar ook erg snel, zowel in resultaat als afwerken (stofarm).

Ik heb een 20euro betaald voor een fles Festool medium cut polijstmiddel. Jammer dat carclean geen Festool producten verkoopt. Wat denken jullie van de Monello (=Menzerna???) polishproducten?

Menzerna : die worden geprezen voor hun betere werking dan Poorboy's op hardere lakken....

maar je kan deze (in principe) niet in de zon verwerken ............

@ jonathan,

als de Festool producten je bevallen, dan moet je ze gewoon lekker blijven gebruiken.

Of zoals Mike Philips zou zeggen: find a product you like and use it often ;)

Het kan natuurlijk geen kwaad om te kijken of er een forumlid bij je in de buurt woont en deze misschien wat Monello polijstmiddelen voor je hebt om te testen.

Ook Monello kan je in de zon gebruiken hoor, je zal je plan van aanpak er gewoon wat op moeten aanpassen !
Dit is net als alle producten: omschrijving op verpakking is leidraad en geen moeten denk ik zowaar.

Wat mk-us zegt. Een zon in maart of een zon in de ochtend is heel wat anders dan de zon op 15 juli om 12:00.
Algemeen genomen: zo lang je een hand op de lak kan houden kan je polijsten.

Oké, ik denk dat ik dan maar verder ga met Festool ofwel eens iets van Monello ga proberen (deze laatste is voor mij iets makkelijker te verkrijgen, bij Carclean.com namelijk :P). Ik heb een werkplaats dus hoef ik niet echt in de zon te polieren, risico's ga ik op dat vlak niet nemen. Het zijn voornamelijk harde lakken die ik doe (Audi en BMW) dus dan ga ik Poorboys niet proberen.

Alvast bedankt iedereen voor de tips!

Greetz