• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Kaarsvet op stoelen en dashboard

Brikke

Detailing addict
7 okt 2009
61
52
Iemand een idee hoe je kaarsvet uit stoelen en van het dashboard krijgt, Heb thuis een citroen C1 staan met redelijk veel kaarsvetplekken die aangepakt moeten worden

Groetjes
 
Ik vraag mij ook af hoe je dat voor elkaar krijgt.

Al kan ik mij voorstellen dat de waarde van een C1 er behoorlijk door stijgt, een brandend kaarsje hier en daar...

Tip voor de volgende keer: Neem waxinelichtjes... In houdertjes natuurlijk!
 
~Eentje uit de oude doos van grootmoeder. (hmm linkt smeriger dan bedoeld)

Keukenpapiertje erop, strijkbout er op (in die volgorde!) en klaar.
Wellicht beetje nabewerken met APC. zeker als je geur of kleur kaarsen hebt gebruikt.

Ik zou dit echter niet op je dashboard doen.. kans op smelten!


enne volgende keer beetje voorzichtig doen als je brandende kaarsen in de auto hebt. Of voor je gaat stoeien de kaarsen buiten zetten...:heart_eyes:
 
Is niet mijn auto hoor,ksnap er ook niks van hoe je dit voor elkaar krijgt.
Bedankt voor de tips in elk geval
 
Tja, chemisch gezien: Kaarsvet=paraffine hetgeen oplost in bv. aceton/wasbenzine ed.
Dus daarmee kan het ook, mocht die strijkbout niet worden.

Wat die produvten doen met je dashboard weet ik niet...:weetniet
 
wasbenzine kan niet veel kwaad denk ik.. zeker als het wat harder kunststof is.. gewoon meteen goed schoonmaken met een natte doek!
 
kaarsvet bevriezen met icepack of zakje gevuld met ijblokjes !
Icepack 5 minuuutjes op het kaarsvet laten liggen, eens het bevroren is kan je het gewoon afbrokkelen !
 
QUOTE
Kaarsvet
Kaarsvet is lang niet zo lastig te verwijderen als je denkt. Laat het kaarsvet eerst hard worden. Daarna peuter je met je nagels of een lepel zoveel mogelijk weg. Vervolgens leg je er een paar laagjes absorberend (keuken- of vloeipapier) op. Zet hierop een strijkbout (niet te heet). Door de warmte worden de kaarsvetrestanten zacht en geabsorbeerd door het papier, de vlek zou dan weg moeten zijn. Is er toch nog iets van een vlek te zien? Dan nawrijven met een schoon doekje met een beetje wasbenzine of spiritus. Kaarsvet op gladde oppervlakken even verwarmen met een föhn en opdeppen met keukenpapier.
UNQUOTE

of

QUOTE
Kaarsvet verwijderen
Gebruik een strijkplank, een strijkijzer en absorberend papier. Onder en boven de kaarsvetvlek leg je absorberend papier. Daarover ga je met een warm strijkijzer. Vervolgens verplaats je de vlek naar een proper gedeelte van het papier en herhaal die bewerking tot de vlek letterlijk weggesmolten is. Als het nodig blijkt, kan je het nabehandelen met alcohol, tri of spiritus. Kaarsvet vlekken op tafellakens en tapijten verdwijnen wanneer er keukenpapier opgelegd wordt en als er een warm strijkijzer over gaat. Op houten meubelen is gemakkelijk af te krabben via een oude bankkaart. Dan dien je de vlek in te wrijven met white spirit.
UNQUOTE

Succes,
Aficior
 
Er zijn ook spuitbussen die de boel bevriezen waardoor je heel makkelijk kunt verwijderen, trouwens ook perfect voor kauwgom.
 
Mijn beste vriendin heeft zo goed als alles eruit gekregen :party:
Gewoon met een haardroger en keukenpapier afnemen,autootje ziet er weer super uit nu :)^