• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Kan een sealant over Swissvax shield?

bmwhans

Detailing addict
13 mrt 2011
100
65
mijn auto is behandeld met swissvax shield,nu heb ik de pb exp sealent kan ik die over de shield aanbrengen of verdraagt dat elkaar niet?
gr hans

ja het kan, maar vind ik persoonlijk zonde van je Shield...
Misschien SV Nano Express gebruiken na het wassen?
Is mij persoonlijk erg goed bevallen! :ja

De Shield is al een wax die te boek staat als een met een lange standtijd en denk dat de EXP absoluut geen meerwaarde zal gaan toevoegen

Als ik het me goed herinner vertelde je dat die laag shield er sinds Februari op zit na een detail sessie.

ik zou me pas over een maandje of 2 zorgen maken over een nieuwe beschermlaag.

Tenzij de Beading zo sterk is terug genomen dat de bescherming zichtbaar niet meer aanwezig is.

Verder +1 wat hierboven staat :)

@ Patrick,

Over het algemeen klopt dat.
maar TS heeft zelf de Shield niet, deze was aangebracht door een Detailer.

TS heeft zelf dacht ik alleen de EX-P zoals hij aangeeft.
dan kan het dus prima.

Dit is volgens mij de zoveelste topic over wat kan ik wel en niet toppen?

Waarom zou je uberhaupt een kwaliteitswax als Swissvax Shield willen dichtsmeren met sealant? |-)zzz

Omdat zelfs een shield een bepaalde standtijd heeft.
en dan wil je wel wat bescherming op de auto.

de Shield zit er nu dik 2maanden op, lijd ik op uit zijn welkomst topic.

TS is niet in het bezit van de Shield
(correct me if iam wrong)

in een ander topic heb ik aangegeven ingevreten insekten op de motorkap te hebben nadat ze er 4 dagen opzaten,de motorkap is 4 maand geleden overgespoten.
ik heb ze er nu uit maar heb wel met diverse polijstmiddelen flink moeten poetsen dus daar zal die shield wel verdwenen zijn en heb ik dus de motorkap met exp behandeld(2x),ik was niet van plan om daar zo'n dure shield voor te gaan kopen,ik zie eigenlijk ook geen verschil tussen de motorkap en de rest van de auto.
gr hans

Een verschil zul je ook niet zo snel zien in de looks, maar eerder in de standtijd en het beading- en sheetinggedrag.

EX-P bovenop Shield zou ik trouwens ook niet doen, zoals Patrick zegt: Wax over sealant en niet omgekeerd, doordat de synthetische polymeren in zo'n sealant niet goed hechten op een wax.

Het hangt af van je budget en jou eisen en wensen. Zoals je schrijft ben je op zoek naar een wax die niet al te duur is, hoeveel wil je er voor uit trekken?

doordat ik door mijn gezondheid niet in staat ben een complete detail uit te voeren laat ik dat dus 2x pj doen het gaat om het bijhouden.
als ik dus bijv weer wat aan de motorkap moet doen en ik moet daar met polijstmiddelen op is dus de bescherming weg,daar doe ik dus nu de exp op maar mischien is dat wel onvoldoende,zou een shield een alternatief zijn? kan dat ook zo op een motorkap die bewerkt is met een cleaner/polijst middel zoals pb prof polish?
of moet daar dan weer eerst de exp op en dan de shield of is dat dan dubbel op.
of moet er eerst iets anders op?
ik ben best bereid een pot swissvax shield te kopen dan kan ik de rest van de auto ook een keer behandelen.
maar misschien zijn er wel goede altenatieven voor een shield,het gaat erom dat het voor mij zo simpel mogelijk is.
gr hans

Ik maak nu de aannamen dat je door je gezondheid zo min mogelijk werk wilt hebben en van optimaal resultaat wilt genieten!

Poorboys Prof. polish kun je inderdaad gebruiken als een paintcleaner en daarna direct over gaan tot waxen. Als je een paintcleaner gebruikt dan is meestal de wax gestript. Welke wax je daarna aanbrengt maakt opzich niets uit! Ik zou Shield als standalone wax gebruiken en niet eerst sealen met EXP.

Goedkopere alternatieven voor de shield, die bekend staan om hun duurzaamheid zijn: Collinite 915, Collinite 845, Dodo Juice "PRO" waxen tot slot de Natty's van Poorboys schijnt het ook goed te doen.

bmwhans zei:
...of moet daar dan weer eerst de exp op en dan de shield of is dat dan dubbel op.
of moet er eerst iets anders op?
ik ben best bereid een pot swissvax shield te kopen dan kan ik de rest van de auto ook een keer behandelen.
maar misschien zijn er wel goede altenatieven voor een shield,het gaat erom dat het voor mij zo simpel mogelijk is.
gr hans

Uiteraard zijn er goedkopere alternatieven voor Shield. Alleen meestal wel met een compromis, aangezien je natuurlijk niet voor een dubbeltje op de eerste rij kan zitten. Skybump heeft al een aantal alternatieven genoemd:
- Collinite 915: Ook heel duurzaam, maar ruikt niet zo lekker en niet zo gebruiksvriendelijk (kan erg moeilijk af te vegen zijn als je het te dik opbrengt of te lang laat zitten).
- Collinite 845: Zie 915, alleen iets minder duurzaam.
- De Dodo pro waxen: geen ervaring mee, maar schijnen te kunnen concurreren met de top waxen voor een fractie van de prijs.
- Natty's: Prima wax, super easy om aan te brengen, ruikt heerlijk, redelijke duurzaamheid, alleen qua sheeting merkbaar minder als jouw Shield.

Persoonlijk zou ik als eerste wax voor Natty's (Blue, red of normaal) gaan, deze heeft in mijn ogen de beste prijs-kwaliteit verhouding. Alleen jammer dat er geen fancy verpakking omheen zit, maar tsja, om daar 5 tientjes meer voor te betalen?

Ik zelf gebruik de Natty's blue wax ben er zeer te vreden over. Easy on en off en ruikt inderdaad heerlijk. Maar moet ook zeggen dat het daarna mooi uitziet en na mijn mening ook vrij lang beschermd.

Van een Swissvax naar een Natty's is in mijn ogen net zo groot als de overstap van een mercedes naar een dacia : het rijdt allebei maar de verschillen hoef ik denk ik niet uit te leggen ?

De Natty's is een leuke wax voor weinig geld, maar qua standtijd legt deze het toch echt af tegen een Dodo wax
Na de prof polish kan je gewoon een wax gebruiken.
Mocht TS in het bezit zijn van een DAP dan zou ik eerder de EXP kiezen omdat deze wel machinaal is aan te brengen tov een vast wax.

Juffer1 zei:
De Natty's is een leuke wax voor weinig geld, maar qua standtijd legt deze het toch echt af tegen een Dodo wax

Ik ben het met je eens dat het jammer is van de Shield om er een wax overheen te leggen, maar qua standtijd zit er weinig verschil tussen Natty's en een (non-hybrid) Dodo wax. Daarbij zegt standtijd weinig over de kwaliteit van een wax, zo heeft Collinite 1 van de langste standtijden, maar ik hou er gewoon niet genoeg van. (geur, verwerking etc.) De écht dure waxen zijn meestal concourswaxen, met als kenmerken: korte standtijd. Een Natty's vergelijken met een Dacia doet hem wat te kort. Tis eerder een Skoda, VAG kwaliteit voor minder geld.:lol