• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Kan iemand zeggen of ik voor mezelf een goed pakket heb uitgedokterd?

Rubbere ronnie

Detailing trainee
5 apr 2015
13
47
ik ben van plan om volgend weekend de auto goed onder handen te nemen qua exterieur en heb zelf via een stappenplan hier een lijstje gemaakt om te gebruiken.
Het gaat om een zwarte bmw 5 serie.

Om te beginnen heb ik een shampoo maar deze heb ik hier nog.
deze ga ik eerst opmaken want deze is verder prima.

Ik heb een mequiars wash mitt aangeschaft deze ga ik gebruiken met het 2 emmer systeem.

Dan komt nu hetgeen wat ik nog wil gaan kopen.

Afdrogen wil ik gaan doen met een Senza acqua.

dan wil ik hem gaan kleien met de monello dolce verde met detailspray.

Als volgende stap handmatig polijsten met monello mezzo eerst op de oranje handpad, daarna nog eens met de witte handpad.

Voeden daarna met de black hole.

En als laatste waxen met de natty's paste wax bleu.

Uiteraard zou ik hem graag machinaal polijsten maar dat is even niet in het budget.

Opmerkingen of verbeteringen hoor ik graag.
 
Dan nog even een aanvulling.
het is even een budget issue, omdat ik volgens mijn vrouw al veel te veel aan de auto uitgeef(en daar heeft ze stiekem wel gelijk in).
Kan ik stap 3 ook met commandant 4 doen?
Ik heb hier nog een hele volle pot van staan, en dan kan ik mijn vrouw misschien wat makkelijker overtuigen iets meer aan bijvoorbeeld een machine uit te geven ;)
vind het zo zonde om het niet te gebruiken.
 
Ik zou Finale nemen en als wax collonite 845.
Commandant heb ik geen ervaring mee maar ik zou even de zoekfunctie gebruiken op het forum.

Ik weet wel dat je behoorlijk stijf bent na zo een klus handmatig te moeten doen ;)
 
Ron,
Als je met een budget zit zou ik lekker die Pb black hole laten zitten. Zie plaatje daar zit ook geen glaze op en zo rot ziet ie er niet uit al zeg ik het zelf.
https://forum.Carclean.com/forum/foto-...19903-325i-e92
Als ik jou was zou ik em cleanen met bv PB Prof polish en een collinite 845 aanbrengen.
Zorg ook dat je genoeg mf doeken hebt.
Zo'n grote auto polijsten met Mezzo is echt een hele klus en daarnaast is het maar de vraag wat Mezzo uithaalt op de (vermoedelijk) keiharde lak.
Polijsten moet je lekker met een machine doen en van die Prof polish (werkt lekker makkelijk) gaat elk geval flink opknappen.
 
  • Leuk
Reactions: bros
Hallo,
Qua producten ben je aardig op weg. Ik zou evenwel de Natty's Paste Blue achterwege laten en vervangen door Collinite 845.
Dit werkt eenvoudig, geeft een prima resultaat en blijft lekker lang zitten.
Het idee op Commandant 4 voor stap 3 te gaan gebruiken moet ik je sterk ontraden. Je kan beter even door sparen en goede op elkaar afgestemde
producten gebruiken, Je wilt tenslotte een mooi resultaat bereiken!!
Tenslotte realiseer je wel dat de lak van een BMW erg hard is en hierdoor zal het handmatig bewerken mogelijk niet direct het gewenste resultaat opleveren.
Als je vaker je auto goed wilt onderhouden, en gezien het werk wat je aan je auto al uitvoert denk ik van wel, spaar dan ook door voor een DAP 900.
Machinaal gaat enerzijds veel gemakkelijker en het resultaat is aanzienlijk beter. En een dergelijke machine wordt regelmatig tweedehands aangeboden, zodat
je 'm voor een redelijk prijs kunt aanschaffen.
Ik wens je veel succes toe bij je arbeid en bij het maken van verdere keuzes.
Groet,
Jan
 
Allen bedankt voor de reactie.
Een machine zal ongetwijfeld makkelijker gaan, maar die zit nu echt niet in het budget.
2e hands kan ik er al helemaal geen een vinden helaas.
Moet me dus echt eerst op de producten richten.

Dus lijstje aangepast:

Afdrogen wil ik gaan doen met een Senza acqua.

dan wil ik hem gaan kleien met de monello dolce verde met detailspray.

Als volgende stap handmatig polijsten met poorboys prof polish eerst op de oranje handpad, daarna nog eens met de witte handpad.

Voeden valt af

En als laatste waxen met de collinite 845.



Opmerkingen of verbeteringen hoor ik wederom graag.
 
Ze staan er wel hoor en anders gewoon in het tekoop/gezocht topic iets neerzetten he.
 
Hoi Ron,

Voor met de hand, polijsten een groot woord. Zeker ook met zo'n grote auto. Ik sluit me dan ook aan bij Ric, goed 'cleanen' dan knapt hij er al flink van op. Hiermee bedoel ik niet alleen al het vuil verwijderen, maar ook de geoxideerde lak. Hiervoor kan je inderdaad ProfPolish gebruiken, maar ik zou voor een zwarte auto Lime Prime pakken. Wat je ook kiest, de tweede keer heeft niet heel veel voordelen ten opzichte van de eerste keer, dus 1 keer zou genoeg moeten zijn en ik verwerk een cleaner bij voorkeur met een mf pad. Houdt er rekening mee dat deze dus vies wordt en zorg ervoor dat je er genoeg hebt. De Blue Roo van Dodo zijn er fijn, maar ook wat prijzig, de monello disco duo's zijn ook goed.

Verder is in mijn ogen een APC (total wipeout van dodo) met kwastjes ook nodig om de hoekjes, randjes, embleempjes en trims schoon te maken en iets om je trims en banden weer zwart te maken (Revive van AF en/of Tire van Gyeon).

Wat betreft het kleien, je hoeft je auto niet eerst droog te maken en een flesje born slippy concentraat gaat erg lang mee.

Succes en veel plezier!
 
Ron,
Die oranje handpalm zou ik niet pakken, of een handpad zonder cutting of zoals Tonie aangeeft mf pads. Iedereen heeft zo zijn eigen middelen ik kan echter niet meepraten ver bv Ddj Lime prime want die heb ik nog niet gebruikt. Prof polish werkt fijn en is erg veelzijdig in het gebruik bv die "chromen" rand rond je ramen of je ramen zelf kun je er ook mee cleanen.
 
Nog even updaten wat het is geworden.
ik heb vandaag binnen gekregen: 1x de monello mezzo, 1x de monello finale en een Collonite 845 wax.
Ook heb ik een dap900 v3 kunnen aanschaffen via het forum en die komt deze week binnen.
Dus ik heb een oranje en een zwarte pad erbij genomen.
En de verkoper heeft er een sample Menzerna pf2500 bij gedaan.
Deze week ga ik dus maar eens goed aan de bak, ik neem aan dat ik met deze spullen de auto toch aardig opgeknapt krijg.
Vorige week heb ik de auto al een keer gekleid met een Sonax klei, maar die stap zal ik deze week nog eens herhalen na het wassen.