• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Kan ik Dasty ontvetter voor de ramen gebruiken?

Boba4

Detailing rookie
23 jan 2011
16
0
Heij Detailers,

Om de binnenkant van de auto te ontvetten is het dan een idee om dasty te gebruiken?
Anywayz, wat is jou beste systeem om de binnenkant schoon te maken en de kans op beslagen ramen te voorkomen.

Mvg Bob
 
Dasty voor de ramen.... :no nee zou ik niet doen, maar ik ben sowieso geen fan van Dasty zoals de meesten weten. Het is een keuken reiniger/ontvetter, je ik weet het, multifunctioneel, maar ik vind het niet geschikt voor ramen.
Als je trouwens vaak last hebt van beslagen ramen aan de binnenzijde, dan zou je eerst eens moeten kijken waar dat vandaan komt, ik heb er vrijwel geen last van namelijk in mijn A4, en heb ik er wel last van dan gaat de defroster knop aan en is het in no-time weg of zet even de climate control aan, deze ontvochtigd de auto ook.

Hier nog een how-to voor het reinigen van je ramen:

https://forum.Carclean.com/cc_postst111/Ruiten-Reinigen-met-NXT-Glass-Cleaner-of-Glass-Cleaner-Pro.aspx
 
Ik zou niet de ontvetter gebruiken, maar gewoon de Dasty Glasreiniger. Daar ben ik best tevreden over, laat geen strepen achter.

Beslagen ramen: Ik heb zelf alle rubbers goed gecheckt, maar toch kan het van binnen vochtig worden als je een natte jas aanhebt of je schoenen een hap sneeuw meenemen. Ik had toen een kleine Pingi (vochtbeest, verkrijgbaar bij o.a. marskramer) gehaald, werkt goed. En als ie op is, even in de magnetron en hij kan weer een maand mee.
 
Dasty ontvetter gebruik ik eigenlijk maar voor 1 ding: vuile doeken insprayen voor het wassen.

Dasty glasreiniger heb ik ook geprobeerd en die kan naar mijn gevoel niet tippen aan de Meg's nxt glass cleaner. Qua prijs wint de Dasty het natuurlijk wel van de Meg's. ;)
 
Poorboy's spray and wipe kun je ook heel goed gebruiken als glasreiniger! :)^ Multifunctioneel spulletje, op dezelfde manier verwerken als de NXT glasscleaner, zie de how-to
 
Ik ben wel een redelijke fan van Dasty ontvetter (voor vieze MF doeken en de binnenkanten van de wielen (om remstof los te maken) maar de ramen aan de binnenkant doe ik er zeker niet mee, de kans dat er op je deurbekleding wat vage vlekken achter zouden kunnen blijven door het morsen wil ik niet riskeren.
Zoals aangegeven werd PB spray en wipe werkt ook prima maar ik vind voor ramen de NXT glasreiniger het fijnste van alle "raamschoonmakers".
 
Alvast bedankt voor de goede tips!

Oorzaak van de vocht is dat ik een paar dagen geleden mijn matten heb gepoets bij een tankstation. Deze matten hebben uiteraard veel water opgenomen omdat ze best dik zijn. Bij de vorige auto had ik daar geen last van (lowbudget matten)

Matten eruit gehaald en binnen tegen de verwarming aangelegd. Nu nog maar even zien hoe de rest van de vocht eruit komt ik denk komende periode idd constant met de airco aan rijden. Onder de matten is het nog een beetje cochtig heb ik gevoel.

Ach ja, dit is zoiets van; dit gebeurt je één keer en daarna nooit meer

Mvg Bob
 
Om wat sneller van je vocht probleem af te zijn kun je een vochtvreter (bijv. van Bison) in je auto zetten, doe ik ook in de winter als je vaak met natte schoenen in je auto zit, helpt geweldig.
 
Bij een groot aantal automerken wordt de airco vanaf 4.5 graden celcius uitgeschakeld. Maar bij de meesten van hen blijft het lampje "Airco aan" dan wel branden.
Alfa Romeo schakelt in dit geval (bij de 147) het lampje ook uit.
 
Klopt, onder de 5 graden werkt hij niet. Anders ver-ijst de airco verdamper. In mijn 80 komt het ijskristalletje van de airco ook niet meer op het scherm als je de airco inschakelt onder de 5 graden.
 
@Cento + PdB:dan heeft rondrijden met airco aan dus totaal geen nut OF krijg je dan andere circulatie oid
( heb het geweten, ben 'm zelf even kwijt ( hier lampje wel aan, maar wist wel dat ie niks ging doen bij de mondeo, twijfelde of merk/type gebonden zou zijn ))
 
Hij slaat niet aan, er komt dan ook geen circulatie op gang. Je kunt het ook wel horen bij warmer weer als de motor draait, dan hoor je dat de motor er wat meer moet aan trekken als de compressor aanslaat. Bij koud weer hoor je dit dus niet. De poelie werkt met een elektro-magnetische koppeling.