• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Kan ik mijn meguiars mitt ook voor de velgen gebruiken?

De Prinses

Detailing trainee
13 okt 2012
47
37
Ik heb nu een mooie nieuwe meguiars washmitt, maar ik vraag me af of ik die nou ook voor de velgen kan gebruiken?

ik ben ook in de veronderstelling dat velgen veel minder krasgevoelig zijn, kan ik daar niet gewoon een normale spons voor gebruiken?

alvast bedankt!

PS hieronder een foto waar de mitt op staat.

2013-04-05143554_zps15ae1ed9.webp

Kan wel,maar een beetje zonde van je mitt vind ik. Voor de velgen heb ik zo'n cheap rasta mitt die je overal voor een paar euro kunt kopen.

Buiten dat een gewone spons veel vuil vasthoud,dus kans op krassen,is het ook nog eens onhandig werken. Zo'n rasta mit werkt wel lekker op de velgen en ik heb persoonlijk nog geen nadelige zaken ondervonden bij het gebruik er van.

De Prinses;322888 zei:
Ik heb nu een mooie nieuwe Meguiar's washmitt, maar ik vraag me af of ik die nou ook voor de velgen kan gebruiken?
Ik neem aan dat het niet de vraag is of je *dezelfde* mitt die je op je lak loslaat ook op je velgen wil gebruiken.
Stelregel is grofweg dat zowat alles dat je op je velgen gebruikt, niet meer op je autolak gebruikt.

Verder kun je inderdaad een *aparte* Meg's mitt gebruiken voor de velgen, maar ik zou het zelf ook wat zonde vinden.
Gebruik een wat oudere mitt hiervoor en als je die niet hebt een velgenmitt, zo'n rastading of iets als Wheel Woolies.

ja, ik bedoel idd of ik dezelfde kan gebruiken.

ik ga toch maar zo'n rasta kopen, was ik al langer van plan.

ik heb ook nog microvezeldoekjes liggen maar dat werk ook niet echt. Neemt niet veel vocht op en werkt zeer onprettig.

dank voor de tips!

Ik heb zelf de wheelwoolies.

Werken erg prettig maar komen ook niet overal bij. Ik doe nog een washandje over t steeltje en dan kom ik op t dunste spaakpunt.

Snap wel dat ze erg duur zijn maar ik heb er geen spijt van.

Ik neem aan dat de TS enkel zijn velgen bedoelt aan de zichtzijde.

Enkel als er erg veel (hardnekkig) vuil op de velgen zit , dan gebruik ik een washandschoen....(omdat je dan meer druk zet op de vuile delen)
Een washandschoen is zeker handig om ook de achterkant van de spaken proper te maken (als er plaats genoeg is om je vingers/hand er tussen te krijgen)
Voor de overige schoonmaak gebruik ik liever de borstel van Mothers . Hier zie je deze in een velg zitten (de bovenste is voor de banden)
22072012008.webp

In de velg kan je naar keuze een woolie of zoals je op de foto ziet een ez-brush gebruiken :
IMG_7125.webp

Of als je liever machinaal te werk gaat voor de binnenkant : :-"
aceturbostick1.webp

ziet er goed uit! ik houd het inderdaad maar bij de rasta. zit te denken om er gelijk een paar te kopen, ook voor de onderkant van de deuren en de bumpers en wellicht ook de lak aan de binnenkant van de deuren. of zou voor dat laatste de meguiars mitt wel geschikt zijn?