• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Kapotte lak

Giltix

Detailing chief
9 okt 2017
311
75
25
Limburg
Hoi!

Vandaag heb ik me aangemeld op dit forum, en het leek me een geschikte locatie om meteen wat vragen te stellen over enkele schades die mijn auto heeft. Dit was al het geval bij aankoop.

Zie de bijlage (foto's). Heeft iemand enig idee hoe ik dit (goedkoop?), zelf, kan herstellen? De schade stoort me niet, maar het ziet er beter uit als ik het gewoon netjes afwerk. Ik weet namelijk wel dat het er zit, en dat is misschien het meest irritante.

Alvast bedankt voor eventuele hulp!
Rik

Ps. Mijn excuses voor de ''onduidelijke'' foto's. Mijn camera/telefoon wilt zich er maar niet scherp op stellen en dit is het beste resultaat wat ik heb kunnen krijgen.
 

Bijlagen

  • IMG_2396.JPG
    IMG_2396.JPG
    119,7 KB · Weergaven: 518
  • IMG_2397.JPG
    IMG_2397.JPG
    127,6 KB · Weergaven: 520
  • IMG_2398.JPG
    IMG_2398.JPG
    106,6 KB · Weergaven: 526
Donders! Daar is de lak goed vanaf. :) Dat word opvullen en weer strak polijsten.

Je kan op het forum even de zoekfunctie gebruiken en zoeken naar lakherstel / krassen vullen / etc. ;)
 
Je zou het met een lakstift idd iets minder zichtbaar kunnen maken.

Maar polijsten zal hier weinig toegevoegde waarde bij hebben. Maar polijsten kan natuurlijk nooit kwaad :)

Als je een stukje lak midden op een paneel zal je dat kunnen opvullen, en na dat dit gedroogd is zal je dat voor het mooiste moeten opschuren en strak polijsten.

Maar op de plek waar deze schade zit, zal ik je zeker afraden dit op te schuren. Want dan zal je meer schade aanrichten dan je opknapt. Met wetsanden moet je altijd oppassen voor vouwen en randen en dergelijk. Zeker op deze randjes zit de verf heel dun.

Dus gewoon een beetje bijtippen.
 
Laatst bewerkt:
Top! Bedankt voor het advies. Heb ik hier ook iets van primer/blanke lak voor nodig of is enkel opvullen met de lak uit een lakstiftje genoeg?
 
Ik zou wel eerst iets doen ter voorkoming van roest
Lakstiftjesverf is niet de beste kwaliteit en blijft meestal vrij zacht
 
Bij zulke diepe defecten zou je ook kunnen kijken naar lakstiftjes waarbij je werkt met lak (kleurverf) en een seperate blanke lak.

Let daarbij op dat je hoe dan ook de ondergrond voorbereid in de vork van het verwijderen van de roest en ontvetten.
Vul een defect niet in één keer helemaal op tot hij vol is, maar werk in meerdere sessies én blaf de boel niet helemaal vol. Blijf onder de blanke lak van het omliggende plaatwerk. :)

Vervolgens opvullen en een beetje, met blanke lak. Dit kan je na het uitharden weer vlakschuren zodat het weer vlak ligt met de rest. Daarna mooi polijsten. :)
 
Maar op de plek waar deze schade zit, zal ik je zeker afraden dit op te schuren. Want dan zal je meer schade aanrichten dan je opknapt. Met wetsanden moet je altijd oppassen voor vouwen en randen en dergelijk. Zeker op deze randjes zit de verf heel dun.

Dus gewoon een beetje bijtippen.

Dit kan je na het uitharden weer vlakschuren zodat het weer vlak ligt met de rest. Daarna mooi polijsten. :)

Tegenstrijdiger kan bijna niet! Haal er je waarheid uit ;)
 
@Zluytr - Hah, inderdaad. :p

@Giltix - Met beleid kom je een eind. :D De defecten liggen al op de randen en als je dit wat te dik opvult, kan je wel met beleid het overtollige wegschuren. Maar, fair enough, als je de defecten netjes opvult en niet zo nauw kijkt, dan heb je al prima resultaat en hoeft er ook niks geschuurd te worden. ;)

Zo is de boel ook weer beschermd tegen roest en pindakaas. :p