• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Kärcher K2.100

Maaike

Detailing guru
17 sep 2010
1.102
120
37
Goedemorgen,

Na het uitzoeken en sorteren van al mijn detailspullen en het nogmaals goed bekijken van mijn mega ranzige auto, heb ik besloten dat ik graag een HD reiniger wil aanschaffen.
Doel: auto kunnen foamen zodat al het grove vuil en pekel makkelijker verwijderd kunnen worden.
Ik ben geen veeleisende gebruiker, momenteel ben ik in het bezit van een Gilmour Foamaster, maar die is het net niet.
Omdat ik niet al te veel geld wil uitgeven aan een HD reiniger is mijn oog gevallen op de Kärcher K2.100
Simpel instapmodel, niets bijzonders, maar ik wil graag weten of deze reiniger ook geschikt is voor het simpelweg infoamen van de auto i.c.m. de autorbrite heavy foamkit voor Kärcher welke via carclean te bestellen is? Heb internet al afgestruind, net als dit forum, maar echter gebruikersreview voor dit uiteindelijke doel kan ik niet vinden.
Natuurlijk weet ik dat er veeeeeeeel betere en kwalitatief hoogwaardige reinigers zijn, maar dat vind ik voor mij persoonlijk niet rendabel.

weet niet of dat nog steeds zo is maar vroeger (5-10 jaar) geleden waren de goedkope karchers voorzien van een plastic pomphuis die sneller stuk gaan.

Daarom zou ik bij een HD onder de 100 euro gaan voor een Nilfisk want die hebben een aluminium pomp en zijn dus minder gevoelig...

Iemand die kan bevestigen dat dit nog steeds klopt ?

Maaike,

Ik zou zeggen waarom niet!
Je hebt fabrieks garantie en je mag als consument ervan uitgaan dat hij het een paar jaar blijft doen!
Lijkt mij dat je aan dit apparaat genoeg hebt, en als hij het 3 jaar blijft doen kun je je hieraan geen buil vallen!

Dank voor jullie reacties.
Voor wat betreft die plasic pomphuis... tja, valt wat voor te zeggen.
Hier thuis hebben we nog een Kärcher staan, maar dit is wel echt een oud beestje, voorzien van ook een plastic pomphuis als ik het goed heb, alleen het probleem is dat dit ding lekt als een malle.
Ik wil die dan ook niet gaan gebruiken, maar gewoon gaan voor een nieuw apparaat.

Nilfisk vormt ook zeker een optie... echter, als ik voor een Kärcher ga (bij een bekende bouwmarkt is nu de K 2.325 in de aanbieding) dan kan ik vandaag ook meteen bij CC een Foamkit bestellen zodat ik morgen of zondag meteen aan de slag kan. Reden: ik moet de komende weken erg veel en lang werken en die auto... ik schaam me dood als ik er naar kijk.
Voor Nilfisk is de foamkit namelijk niet op voorraad.

Als je voor de aanbieding gaat koop er dan de onderhoudsset bij voor de winter
Is een verloop / verbinding tussen de slang- en wateraansluiting
Zit gewoon koelvloeistof bij .... en dat is overal te verkrijgen
Niet alleen als je 'm binnen bewaart, het reinigt ook de pomp en smeert een beetje
Kost je (ongeveer) een euro of 15 maar kan jaren mee

Maaike;316181 zei:
* knip*
echter, als ik voor een Kärcher ga (bij een bekende bouwmarkt is nu de K 2.325 in de aanbieding) dan kan ik vandaag ook meteen bij Carclean.com een Foamkit bestellen zodat ik morgen of zondag meteen aan de slag kan. Reden: ik moet de komende weken erg veel en lang werken en die auto... ik schaam me dood als ik er naar kijk.
Voor Nilfisk is de foamkit namelijk niet op voorraad.

maw je keuze is al gemaakt :lol

Wil niet nu ineens impulsief iets kopen en er later spijt van krijgen.
Aan de andere kant is er natuurlijk ook wel wat voor te zeggen om nu een goede, toch niet al te high-tec en dus prijzige HD reiniger te kopen met bijvoorbeeld regelbare waterdruk. Dan kan dit ding in de toekomst ook nog eens gebruikt worden voor het schoonmaken van andere objecten. Daarnaast als de waterdruk te regelen is, dan ben ik denk ik minder huiverig om hem ook zo op de auto te gebruiken om bijvoorbeeld snel af te spuiten. Liever niet met zo'n knetterharde straal :-& Regelbare waterdruk vormt dan weer een uitkomst.

Nilfisk heeft aluminium waterpompen en Kärcher daarentegen plastic. De HD reiniger die hier thuis staat is 20 (!!!) jaar oud, doet het nog, alleen lekt. Heeft ook een plastic pomp.
Wat dus beter is... ;-)

Zojuist las ik ook dat Monello in de nabije toekomst gaat komen met een foamlans. Hierbij is het grote voordeel dat die lans natuurlijk hartstikke universeel is. Makkelijk, handig en ik ga er vanuit dat dit weer zo'n topproduct is als al het andere van Monello. Vandaag en morgen ben ik vrij, dus benut ik mijn tijd me eens goed te oriënteren op de verschillende HD reinigers die er allemaal zijn. Eerlijkheidshalve moet ik zeggen dat ik het liefst nu meteen van alles zou bestellen en aanschaffen. Maar ik denk toch dat het beter is dit niet overhaast te doen en vooral een juiste keuze te maken.
Goedkoop kan ook zeker duurkoop zijn en dat is zonde...
Ondertussen kijk ik gewoon niet naar buiten. Wat je niet ziet, is er niet... auto vies? Ach... :|

Heb zelf de Kärcher 2.410( met regelbare lans) en bevalt erg goed...
het enige nadeel is dat de slang aan de lans een beetje stug is en dus af en toe gaat draaien...
Ga er maar vanuit dat dit nog nieuwigheid is :)
Kortom..top ding

mennoGTI;316178 zei:
Je hebt fabrieks garantie en je mag als consument ervan uitgaan dat hij het een paar jaar blijft doen!

Bij onoordeelkundig gebruik (en dat kunnen ze zien aan de hand van de eventuele schade) heb je geen garantie hoor...

Nilfisk heeft idd ALTIJD een alu-motor en de duurste modellen zelfs messing (ook de duurdere modellen van Kärcher hebben messing)

Als je echt van plan bent om meer dan alleen maar te foamen dan raad ik je aan om gewoon die Gilmour nog wat langer te gebruiken tot je voor een "duurdere" versie kan gaan.

Welk merk dat zal worden ligt in jouw handen , ik kan je enkel mijn persoonlijke voorkeur melden :
Deze heb ik zelf :
Nilfisk E 145.2-10 X-TRA
Mits je enkel de HD kan aankopen ZONDER extra hulpstukken kan je die vinden voor +- 250-260 € (5 jaar = +- 50 €/jaar)

De voordelen kan ik je alvast geven waar ikzelf blij mee ben :
- oprolsysteem voor de (versterkte) slang , lengte : 10 meter
maw : geen gekloot meer om die vervelende slang kwijt te raken .....
- je hoeft de HD niet te verplaatsen om volledig rond een auto te werken
zet bvb de HD op 1.5 meter achter je auto (linkse of rechtse kant van de wagen) en je kan zowel links- als rechtsom om overal makkelijk aan te kunnen
- neemt weinig plaats in (rechtopstaand model)
-automatisch af/opslaan van de motor

Maar vooral : veel schuim :lol
0109030.webp

Maar dat is bij elke HD hoor.

In de folder van de Praxis staan twee HD's van Karcher in de aanbieding. De K3.150MD en de K2.325, misschien is het wat.

@GM: dat garantieverhaal lijkt me logisch, is tenslotte met alle apparatuur zo.
@IbizaSigno: inderdaad gezien en probeer vandaag even langs de Praxis te rijden.

Weliicht kies ik ervoor om als tussenoplossing te gaan voor een Gloria FM10. Dan kan ik onderwijl verder sparen en rondkijken voor een goed HD reiniger die voor meerdere doeleinden gebruikt kan worden.

Maaike, een Gloria FM10 is een leuk hebbeding maar kan de vergelijking met een foamlance niet aan wat mij betreft.
Je pompt je een ongeluk om een hele auto te doen. Het is wel veel zuiniger met foam dan een foamlance.
Mocht je mijn FM10 een keer willen proberen dan kom hem maar halen

Dank voor het aanbod.
Heb de Gloria al een keer in het echt mogen bewonderen, vond de schuimlaag super (zeker vergeleken met mijn Gilmour die in mijn persoonlijke rijtje miskopen past) alleen je krijgt er wel zware armen van.
Om een beetje gelijkmatige schuimlaag te krijgen moet je flink blijven pompen.
En als je daar dan wat langer over nadenkt lijkt een HD reiniger toch nog steeds de beste optie.... zucht:weetniet
Update: waarschijnlijk gaat het toch een HD reiniger worden. Eentje van Nilfisk. Waarom? Ben ik tegelijk goed voorbereid op de toekomst (binnen nu en twee jaar toch de ambitie een huisje te kopen en dan is zo'n ding gewoon handig). Regelbare waterdruk is een pré, omdat ik de HD dan ook wil gaan gebruiken om de auto af te spoelen en dat wil ik gewoon niet met een knetterharde straal.
Vandaag eens even wat winkels afstruinen. Ondertussen houd ik me aanbevolen voor tips en gebruikerservaringen.