• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Karcher K5 komt niet op druk

Mijn Karcher is intussen meer dan 30 jaar oud en werkt nog steeds.
Als je de machine klaar zet om te gebruiken dus waterslang aangesloten kraan open schakelaar op Stand I dan begint hij druk op te bouwen en slaat af na een 5 seconden.
De machine is op druk en je kunt hem gebruiken.
Ook mijn machine als ik hem gebruik heeft niet de maximale druk als ik begin te spuiten. Moet dan eerst bij de lans deze naar zachte straal draaien dan harde straal zetten pas dan werkt hij goed.
Wel een paar keer gehad dat de machine niet op druk kwam dus bij het aanzetten deze maar probeerde om op druk te komen wat niet werkte.
Heb toen de machine los gemaakt en helemaal nagekeken.
Dit was geen overbodige handeling. Waar zich de druk opbouwt zodat de machine afslaat zit een pinnetje die door waterdruk naar buiten gedrukt word als deze op druk komt en de machine uitschakelt. Deze is door de jaren heen voorzien van een beetje kalk zodat hij niet fijn meer werkt.
Alles verder uit elkaar gehaald goed schoonmaken met wat zuurvrije vaseline insmeren en weer in elkaar zetten.
Machine werkt weer goed.
Toen ik voor het eerst last kreeg dat de machine niet meer werkte woonde ik ergens waar je hard water hebt. Heb 2 x op hetzelfde adres het probleem gehad.
Nu weer in ons oude huis al een paar jaar geen last meer. De machine werkt zoals het hoort.
Toen ik mijn Karcher kocht kon je die niet in een bouwmarkt krijgen.
Het verschil tussen de mijne en die uit een bouwmarkt is dan ook meer dan 500 gulden toen.
 
  • Leuk
Reactions: Jurjenz