• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Kat weghouden van auto

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mikail

Detailing trainee
31 dec 2014
48
30
Hallo iedereen,

Ik zit al een tijdje met het volgende probleem: de kat van onze buren springt graag op onze auto's. Gevolg is dat ik krassen heb op de motorkap en dak. Ook kleine sterretjes in mijn voorruit omdat hij blijkbaar geen grip heeft en een lange verticale kras op een zijruit. Daar stopt het ook nog niet, hij ziet de radioantenne als speelgoed. Bij mijn vorige auto had ik een gewone spriet antenne die ik 2 keer heb moeten vervangen. Nu heb ik een haaienvin voor de gps waarvan de top beschadigd is. (ik dek de antenne nu dagelijks af dus kan hij deze niet verder beschadigen)

Ik heb mijn buren meerdere keren aangesproken maar ze geloven mij natuurlijk niet. Ik heb de kat 2 maal op mijn auto gezien maar heb niet de tijd gehad een foto te nemen (gebeurt 's nachts vooral). Volgens hen is het een marter en niet hun kat.

Iemand die een goede oplossing heeft voor mijn probleem?
Ik heb al een spray geprobeerd, daarnaast ook peper en citroenen. Katten zouden die geuren haten volgens bepaalde sites maar deze blijkbaar niet! Ik heb een autohoes maar ik gebruik de auto dagelijks en wordt dus snel vuil. We hebben geen garage maar een afdak waar de auto's onder staan.

Wat zou ik kunnen doen? Mijn buren willen niet echt meewerken, en ik kan moeilijk de auto dagelijks afdekken. Dit heb ik een tijdje gedaan met mijn vorige auto, het zorgde alleen maar voor meer schade. Als ik de auto afwas zitten er een dag later weer sporen op!
 
Afmaken. Haha. Nee. Even serieus. Zelf had bij mijn vorige auto last van een beest die me onder de motorkap en schutbord alle isolatie kapot had gevreten. Ik ben toen naar Automat geweest. En heb hier een marterverjager apparaatje gekocht. Deze sluit je aan op je accu. (+ en -). Het apparaat heb ik toen gewoon weer over gezet naar mijn huidige auto. Sinds dien nooit weer last gehad. Maar ik weet niet of het ook werkt voor katten. (Ik denk het wel. Omdat het apparaat een hoog geluid geeft.) Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
 
Mijn buren hebben vier katten,...

Van de vier is er 1 kat die altijd m'n tuin vol poept,... De andere drie lopen altijd keurig er om heen.

kan heel goed met ze en nog steeds, maar de kat heeft vrienden gemaakt met de tuinslang. Sindsdien is het met 85% verminderd.
 
Waar je wel enorm voor moet oppassen, is dat je dit niet doet als hij op de auto zit.
Voor je het weet gaan die nagels uit en zet hij flink af, dat zijn krassen die je er vrijwel niet meer uit krijgt...
 
Ja altijd het eeuwige gezeik, over is mijn kat niet. Huisdieren houd je binnen, en als je huisdier buiten is ben ben je er bij om toezicht te houden.

Wat ik als eerste zou doen, zorgen dat het op beeld te zien is. video of foto's.
En dat laten zien, aan je buren.
En ze dan aansprakelijk stelen voor de schade.
 
Die ga ik binnenkort bestellen dan. Heb liever een uitwendige die ik aan de muur kan hangen, ipv onder de motorkap. De kat komt hier 's nachts dus ik kan hem niet verjagen met een tuinslang, hij loopt al weg als ik aankom dus ik krijg daar ook de kans niet voor. Zou ik de verjager dan op hoogte van de auto's plaatsen? Of zou de kat verschrikken van de flash en zijn nagels uithalen?
 
Ik kan je wel zeggen ik heb ook een kat maar blijft mooi op ons balkon, al hoewel de mogelijkheid bestaat dat ze naar beneden kan doet ze dit niet.
Zou ze dit doen krijgt ze huisarrest heb haar dit dan ook gezegd gelukkig luistert ze, zou het niet willen dat ze anderen gaat lastig vallen en eventueel ook op mijn auto gaat zitten.
Ligt aan hun baasjes zeg ik altijd, als het hond, kat of goudvis is.
 
Iedere avond en ochtend controleer ik de auto ook om een foto te kunnen nemen, helaas nog geen succes gehad. Hij gelooft mij niet omdat de kat dit nooit gedaan zou hebben bij zijn auto. Zijn auto staat wel altijd buiten, is grijs van kleur en heeft een metalen antenne. Die van mij staat droog onder afdak, antenne is rubber/plastic en mijn beide auto's waren zwart. Die van mijn vader is blauw en die wordt meestal met rust gelaten.
 
Katten bestrijken een groot gebied, ik heb een camera hangen en zie dan ook vaak meerdere katten langskomen waarvan ik niet eens weet waar ze thuis horen, verschrikker niet op de hogte van de auto plaatsen maar laag bij de grond zodat hij al schrikt voordat hij op de auto springt,
 
Bikkel;n420145 zei:
Ja altijd het eeuwige gezeik, over is mijn kat niet. Huisdieren houd je binnen, en als je huisdier buiten is ben ben je er bij om toezicht te houden.

Wat ik als eerste zou doen, zorgen dat het op beeld te zien is. video of foto's.
En dat laten zien, aan je buren.
En ze dan aansprakelijk stelen voor de schade.
Ik ga idd altijd achter mijn kat aan, dag en nacht......
 
  • Leuk
Reactions: Zluytr en opelmark
Alternatieven voor de tuinslang: water gooien uit een emmer/bakje, of slang/tuinsproeier aansluiten zodat je alleen de kraan open hoeft te zetten, om 'm nat te maken. Als ie een paar keer een nat pak heeft gehaald, dan heb je vrijwel geen last meer.

Andere optie is een MacGyver constructie: bewegingssensor koppelen aan klep die de kraan van de geïnstalleerde sproeier/tuinslang bedient, alleen opletten dat je dan niet zelf voor de sensor langs loopt. (als je het vergeet, wordt je wel wakker)
 
  • Leuk
Reactions: bros
er is maar 1 oplossing voor en dat is dat een kat binnen moet blijven. ze willen graag een huisdier. die hoort in huis. maar vaak werken ze met zn twee en word de kat naar buiten gedaan smorgens want hij red zich wel. hier net zo in de buurt. op onze auto. op mn tuinset onder onze overkapping. moet elke avond de kussens weghalen anders zit er een cm haar op
 
er is maar 1 oplossing voor en dat is dat een kat binnen moet blijven. ze willen graag een huisdier. die hoort in huis. maar vaak werken ze met zn twee en word de kat naar buiten gedaan smorgens want hij red zich wel. hier net zo in de buurt. op onze auto. op mn tuinset onder onze overkapping. moet elke avond de kussens weghalen anders zit er een cm haar op . en water gooien of sproeien werkt echt niet. hij is niet gek en blijft echt niet zitten. en zo.n piep ding werkt ook niet. ook al gehad. p
 
Wat een zure reacties hier van diegenen die zeggen dat de kat moet binnen blijven... Een kat is een vrij dier, dus stop met zeiken! Het is inderdaad wel klote als de kat je wagen beschadigd.
Het beste wat je kan doen is eerst een camera plaatsen die de kat 's nachts kan filmen. Zo heb je bewijs en moeten je buren je schadeloos stellen. Daarna zou ik wel gaan voor het apparaatje onder de motorkap. Dit voorkomt dat de kat op je wagen springt. Ik heb het ook gehad in mijn vorige wagen, geen 1 keer een kat in de buurt van mijn wagen gezien. Topspul!
 
  • Leuk
Reactions: bros en opelmark
Tim daar ben ik het absoluut met je over eens. Vandaar mijn advies om eerst een camera te plaatsen, zodat de eigenaars van het beest hier voor moeten opdraaien. Maar om te zeggen dat mensen hun katten maar moeten binnen houden, dat vind ik nogal kort door de bocht en erg erg zuur klinken, hoor.
 
  • Leuk
Reactions: bros
Belangrijkste voor mij is dat ze de kat weghouden van mijn auto. Ik ben daar nooit langs geweest om een schadevergoeding te vragen en zal waarschijnlijk ook niet gebeuren omdat ik die mensen al zo lang ken.
Ik zal wel een camera opstellen zodat ik ten minste kan bewijzen dat hun kat dit steeds doet.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.