• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Keiharde lak polijsten met D/A

En voor vloeibaar graniet kan je altijd nog vloeibare grindtegel gebruiken, ofwel commandant 3;)

Maar duidelijk, ik heb nog geen zwaardere combi dan gele foampad van monello en S3 nodig gehad en hoop dat zo te houden komende tijd!
 
Zou je dat dan niet kunnen gebruiken op bv verweerde koplampen? Of komt het toch niet in de buurt van wetsanden?
 
En voor vloeibaar graniet kan je altijd nog vloeibare grindtegel gebruiken, ofwel commandant 3;)

Maar duidelijk, ik heb nog geen zwaardere combi dan gele foampad van monello en S3 nodig gehad en hoop dat zo te houden komende tijd!

Op een Japanner heb je ook niet meer nodig. Ik heb Honda's gepolijst waar een giga bak defecten in zat en die trek je in 1 hit strak! Als je daarna een keer te hard op de lak blaast zitten er wel ook weer swirls in. Mijn huidige Alfa is bijna net zo zacht. Die was met 1 hit Rupes groen vrijwel helemaal vrij van swirls/fijne krasjes.
 
Op een Japanner heb je ook niet meer nodig. Ik heb Honda's gepolijst waar een giga bak defecten in zat en die trek je in 1 hit strak! Als je daarna een keer te hard op de lak blaast zitten er wel ook weer swirls in. Mijn huidige Alfa is bijna net zo zacht. Die was met 1 hit Rupes groen vrijwel helemaal vrij van swirls/fijne krasjes.

Ik bedenk me nu pas dat ik op drie auto's na ook alleen maar op Japanse auto's heb gewerkt, allemaal inderdaad makkelijk te corrigeren met vrij lichte stappen, maar helaas ook wat krasgevoelig.

En @Zluytr daar wen je vanzelf aan, ik maak nu nauwelijks meer krassen op mn Nissan ;)
 
@PeterS - Was het maar zo simpel, haha! :p Uiteraard heb ik nadien ook nog afgeschaald, maar dat hielp ook niet.

Gek genoeg heb ik dit bij maar 2 auto's gehad en sat waren beide VW - Lupo.



Greetz
 
Mag ik vragen hoe je weet of je een 'zachte' of 'harde' lak gaat polijsten? Ik lees dit vaker, maar zelf kan ik nooit een verschil merken.
 
Dit merk je snel als je gaat polijsten.
Daarom begin je best met een lichtere combi (pasta en pads), je kan altijd grover gaan wanneer dit nodig blijkt.
Ga je direct starten met een grovere combi en je maakt fijne krasjes ipv dat je ze er uit haalt, dan weet je dat je te maken hebt met een zachte(re) lak en/of een te grove combinatie (compound of te grove pad, of beide samen).