• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Keiharde substantie op achterbumper

De Prinses

Detailing trainee
13 okt 2012
47
37
Hallo allemaal,

Ik kreeg vandaag het volgende te zien

2013-08-28162136_zpsd406aa02.webp

Het betreft een harde (hard geworden) bruine opgereden substantie. Het lijkt mij wellicht boomhars te zijn die net op de weg was gevallen. Het is in ieder geval heel erg hard; alleen die kleine uitgelopen bruine druppel is buigbaar..
Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn? En hoe het van de lak gehaald kan worden?

Lastig als je niet weet of het vet, hars, kalk of bijvoorbeeld teer is. Probeer eens Body Solvent van Meg's of Tax-X van C.Pro. Misschien dat Bug Squash van Poorboys World iets uithaald. Probeer het eens los te werken met een melamine wondersponsje. Wat me ook nog te binnen schiet is losweken met thinner, maar LET OP!!! Voorzichtig met agressieve oplosmiddelen.

Lijkt idd op iets zoals PUR.
Dat is echt een grote bende en zal mechanisch verwijderd moeten worden (volgens beschrijving op PUR).

Ik weet dat als PUR nog nat is deze te verwijderen is met Aceton.

Dus, in het ergste geval schuren en polijsten.

Een geruime tijd geleden had ik een klant met een soort gelijk probleem op het spatscherm.

Van alles geprobeerd, Body Solvent, Tar & Glue remover, IPA, Eraser, thinner (heel voorzichtig) en zelfs de caramelschijf er op losgelaten.
Dit alles deed niets en de eigenaar had het al over laten spuiten.

Ik heb de excentrische schuurmachine (pneumatisch) gepakt en ben aan de gang gegaan met korrel 800, 1000, 1200, 1500, 2000, 2500 en uiteindelijk met 3000 geëindigd.
Hierna Inizio op wol en afgebouwd met Mezzo oranje en finale op wit.
Resultaat, een compleet nieuw scherm waarna de eigenaar meteen een afspraak in plande voor een complete behandeling ;-)

Succes......

Dat was eigenlijk ook mijn eerste gedachten. Kijken of er iets verandert als je het voorzichtig opwarmt.

hmm.. ik kwam hem een tijdje niet tegen. Op een gegeven moment zag ik hem weer en zei hij dat hij het er in de garage af had laten halen..
Kan me niet herinneren wat hij er nou van zei, hoe ze dat gedaan hadden :-p