• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Kent iemand op het forum de term spit shining?

@Istnogferarie Ik heb afgelopen weekend wel nog een spraydetailer (Dodo Juice Supernatural Carnauba glaze) over de laag Supernatural 2.0 gezet. Dat gaf echt een bizar glanzend resultaat. Dat zou je nog vooraf kunnen gaan door een rondje Supernatural Micro Prime, dan heb je echt meer glans dan je ooit nodig kunt hebben.
 
Maar goed, ik denk dat het meer neer komt op de Engelse taal: spit cleaning is er ook zo 1tje
Een hoop geneuzel om 3x niks

Niet helemaal mee eens, het is voor het poetsen van leer, vooral schoenen, zeker wel een erkende manier van het verkrijgen van glans.

Ik heb het nooit geprobeerd op een auto maar denk dat om bovengenoemde redenen dat het inderdaad voor auto doeleinden niet de beste manier is om glans te verkrijgen.
 
Ik heb welleens Ddj Carnauba glaze en Ddj red mist vergeleken en qua glans ontloopt het mekaar niet veel.
Red mist vind ikzelf wel prettiger verwerken
 
Ik heb wel eens mijn auto ingesmeerd met een olierijke wax en later een keer afgetopt met een carnauba-detailer. GUESS WHAT?! Deed geen reet omdat mijn polijstwerk goed was! Hahaaa! :p
 
Ik gebruik Red mist na het wassen van de auto voor een boost van de lsp laag en wat extra glans.
Wat @Istnogferarie mij zelfs nog recent wist te melden is dat er 2 varianten van Red mist zijn sterker nog ik heb ze beide staan maar was mij nooit opgevallen.
 
Er bestaan inderdaad 2 soorten Red Mist. De gewone en de Tropical. Deze laatste is voor buiten de UK aangezien de gewone niet buiten de UK verstuurd mag worden.
De Tropical heeft een langere droogtijd.

Red Mist bevat geen cleaners maar wel oplosmiddelen. Het advies om deze niet over een verse wax heen te zetten maar te gebruiken als de wax goed is uitgehard en als boost voor glans en duurzaamheid.
Je hebt maar weinig nodig en je ziet een flinke boost in glans met dit product, goed na wrijven.

15 april 2014

;)
 
  • Leuk
Reactions: tembaco