• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Kentekens

Rafihno

Detailing rookie
18 jun 2012
170
0
Wij zitten hier op een forum met mensen met een oog voor perfectie, als je alles perfect wilt hebben sla je
De kentekens natuurlijk niet over (wassen). Laats las ik namenlijk dat iemand ze in de reload deed zetten.

Wat doen jullie allemaal van stappen op een kenteken (polijsten, waxen etc.)

Groetjes :cool:
 
Gewoon mee wassen ...en indien er in de zomer te veel insektenlijken opzitten : achterzijde van een MF-rasta-handschoen (= netje ) gebruiken en "boenen" tot deze er af zijn....
Voor de rest niks speciaals , het is maar een plaat hé

Ik ken wel iemand die er op staat dat zijn plaat altijd "mooi" moet gemaakt worden :D
 
Sowieso is er verschil of je 'gewone' of luxe kentekenplaten hebt.

Voor wie het niet weet: bij een standaard kentekenplaat wordt de vorm van de letters/cijfers in de kentekenplaat geperst en worden die (bij een NL-plaat) zwart gemaakt. Bij een luxe (NL-)plaat zijn de cijfers/letters van zwart materiaal, en liggen deze 'los' op de kentekenplaat. Voordeel van een luxe plaat is dat de lak niet van de cijfers/letters kan schaven/schuren bij parkeeroefeningen.
 
Leuk topic!

Deze vraag heb ik zelf namelijk ook wel eens over nagedacht, maar nog nooit iets mee gedaan....
Leuk om te lezen dat er veel detailers hun lakwerk/auto helemaal vertroetelen, en de kentekenplaat ze niet zoveel doet.

Ikzelf zit eraan te denken om C-Quartz Dlux eens te proberen op mijn luxe kentekenplaten. En anders misschien Reload zoals McShine al aangeeft.

Ik wil namelijk dat mijn hele auto er goed uitziet, dus inclusief de kentekenplaten. Daarnaast zullen ze makkelijker te wassen en schoon te krijgen zijn als ze voorzien zijn van een beschermlaagje.

Gr. Marc
 
Als het voor een klant is dan haal ik er misschien een extra keer een spons overheen. Maar meer ook niet. Ik vind het al erg genoeg dat er zo'n geel ding op m'n auto zit. Het is niet de bedoeling dat die er ook nog eens uitspringt omdat de glans je tegemoet komt.
 
Als je een auto doet dan gaat ie voor de volle 1000% mee hoor, is ( al dan niet gewenst qua uiterlijk etc ) toch een vast onderdeel van de auto;
beetje onzinnig om die om welke reden dan ook over te slaan.
Zie al voor me: alles bling bling en een kentenplaat(houder) vol bagger/prut en uitgeslagen :(
 
Kuch,

Die van de Healey zijn er vanaf geweest en hebben een tandenborstel versleten :p
Ze zitten net als de luxe platen op de Jaguar in de DLux / Reload
De Jaguar heeft een drukke winter gehad, maar de platen zijn nog netjes
ANPR of niet, ze mogen gewoon gelezen worden als hij onderweg is
 
Ik was de plaat gewoon mee en heb er een laagje 845 op gedaan. Zoek in tegenstelling tot de meesten hier, een plaat die juist heel erg glanst:-b Hoe meer glans, des te meer kans dat ie door de flitser niet gefotografeerd kan worden:-"
 
Het CJIB heeft me weer weten te vinden.. Ik denk dat ik ze wit ga plastidippen, als zijnde een multifunctionele beschermlaag :-"

Ze worden netjes meegewassen, vieze platen op een schone auto staat niet, maar meer dan een spons/mitt zien ze ook niet.