• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Keuze HD reiniger

Tsja, wat wil je ermee gaan doen? Ik heb een Nilfisk 120 en die bevalt prima om de auto mee schoon te houden. Op de zaak hebben we een kranzle 180 maar daar vliegt de lak van je auto als je niet oppast!:roll

Kranzle 180? dat is toch een krachtstroom (380 volt) uitvoering. HD reiniger heeft 4 wielen. Zo groot ga ik niet kopen.

Heb nu een K7.85, echt een een super machine. maar wil meer.

Twijfel tussen max 140 bar / 11 liter per minuut of max 180 bar / 8 liter per minuut.

Ik heb me laten vertellen dat de hoeveelheid water per minuut belangrijk is bij HD reinigers. Hoe hoger het debiet, hoe hoger de tegendruk die je krijgt in de lans.

Ik zou voor max 140 bar / 11 liter per minuut gaan.

Bikkel;n415225 zei:
Kranzle 180? dat is toch een krachtstroom (380 volt) uitvoering. HD reiniger heeft 4 wielen. Zo groot ga ik niet kopen.

Heb nu een K7.85, echt een een super machine. maar wil meer.

Twijfel tussen max 140 bar / 11 liter per minuut of max 180 bar / 8 liter per minuut.
Dat kan best wat die kranzle betreft, 4 wielen idd en best een groot ding. Volgens mij hoef je niet zo een zware te hebben hoor voor je auto.

Volgens mij voldoet elke HD reiniger voor de auto mits er een vario- lans opzit. Je hebt eerder teveel dan te weinig druk, wat simpel op te lossen is door wat meer afstand te houden of de druk met de vario lans wat te temperen. Ga je er ook andere dingen mee doen, anders dan een incidenteel tuinstoeltje ofzoiets, dan kan een zwaarder apparaat noodzakelijk zijn. Bij Karcher zijn de reinigers t/m de 5 serie voorzien van kunststof drukpompen, de 7 serie is van messing en daardoor geschikter voor het zwaardere werk/ beter geschikt voor urenlange spuitsessies.

let ook heel goed op dat de kraan waar je hem op gaat gebruiken voldoende water per minuut geeft
Te weinig aanvoer geeft onderdruk en daar gaat de pomp kapot van
Dus altijd de kraan helemaal open draaien om dat te voorkomen

Duurdere HD's hebben een reservoir met een vlotter
Dan heb je nergens last van