• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Welke HD reiniger rond de €300,-?

Oguz

Detailing trainee
17 apr 2023
30
20
26
Rotterdam
Hi CC leden,

Zelf ben ik op zoek naar een goede HD reiniger voor max €300,-

Inmiddels via CC en Google erachter gekomen dat ik Karcher links moet laten liggen en meer moet gaan richten op Nilfisk voor mijn budget.
Er zijn meerdere varianten en vroeg me af welke het beste is. Het is voor regelmatig gebruik voor zowel tuin als voor mijn auto's natuurlijk.
Bij Bauhaus is er een Nilfisk E145.4-9 X-TRA te koop voor 275 euro, maar ik zie ook een E140 te koop voor iets minder.

Graag zou ik advies willen hiervoor, omdat sommige niet geschikt zijn voor regelmatig gebruik. Als er andere HD reinigers zijn voor die prijs hoor ik het graag.

 
Ook gekeken naar een AVA, maar voor mij net te duur. Liefst blijf ik ruim onder de €300,-.
AVA GO P50 is wel beschikbaar in de CC shop, maar dat lijkt me onhandig zonder wieltjes.
 
Bij Nilfisk is er momenteel een cashback actie tot 30 april, van de E145.4-9 X-TRA krijg je 30 euro terug de E140 valt buiten de actie.
 
  • Leuk
Reactions: bros
Ava go is wel erg licht (7 - 8 kg) en met redelijk lange slang van 8m zul je hem ook niet (vaak) hoeven te verplaatsen. Of is dit zonder wieltjes geen opgave.
Is ondanks dat die klein is wel krachtig en veel accessoires, dus veel waar voor je geld.
Erg prettig is dat die staalversterkte stang heeft, iets wat je normaal alleen ziet bij duurdere hd reinigers.
Gezien je wens om ruim onder 300 euro te blijven mooie optie.
 
Bij Nilfisk is er momenteel een cashback actie tot 30 april, van de E145.4-9 X-TRA krijg je 30 euro terug de E140 valt buiten de actie.
Klopt! Er zijn echter 2 dingen wat mij laat twijfelen. 1 : Bauhaus, hoe goed zijn zij met service bij defecten etc.
2 : betrouwbaarheid van de Nilfisk E145.4-9 X-TRA.

Zijn er andere modellen die goed zijn en gemaakt zijn om regelmatig te gebruiken? De wat ‘goedkopere’ HD reinigers zijn niet gemaakt om elke week auto’s te wassen helaas.
 
Ava go is wel erg licht (7 - 8 kg) en met redelijk lange slang van 8m zul je hem ook niet (vaak) hoeven te verplaatsen. Of is dit zonder wieltjes geen opgave.
Is ondanks dat die klein is wel krachtig en veel accessoires, dus veel waar voor je geld.
Erg prettig is dat die staalversterkte stang heeft, iets wat je normaal alleen ziet bij duurdere hd reinigers.
Gezien je wens om ruim onder 300 euro te blijven mooie optie.
8m slang is wel ideaal inderdaad, maar de GO P50 die beschikbaar is op CC heeft maar 6m. Specs zijn inderdaad goed voor zo’n apparaat
 
De twee zorgen die je aangeeft hoef je precies niet te hebben bij AVA in combinatie met de service van CC. Wieltjes zou ik niet te zwaar aan tillen. De Go heeft een ideaal handvat en verplaatsen is een eitje. Ding is gebouwd voor een lang leven en de support van CC (mocht het nodig zijn) is echt uitstekend.
 
Mijn Nilfisk E160.1 was toen in de aanbieding bij Praxis in Heemskerk. €150 euro voor betaald. Echt een koopje.
Oke, ik moest er wel heen rijden. Maar met mijn toen der tijd, dieseltje was dat ook mooi goedkoop. En scheelde het alsnog een boel geld.

Gebruik hem niet heel vaak. Omdat ik meestal bij de wasbox de auto was.
Maar mijn ervaring met Nilfisk is goed!
 
  • Leuk
Reactions: AndyVR en kawazxr
AVA
De twee zorgen die je aangeeft hoef je precies niet te hebben bij AVA in combinatie met de service van CC. Wieltjes zou ik niet te zwaar aan tillen. De Go heeft een ideaal handvat en verplaatsen is een eitje. Ding is gebouwd voor een lang leven en de support van CC (mocht het nodig zijn) is echt uitstekend.
over de AVA GO P50 kom ik weinig video's tegen. Over de GO P55 zie ik weer wel genoeg video's.
Service van CC heb ik mijn twijfels niet aan, maar meer of ik moet wachten voor de GO P55 of gewoon niet nadenken en de GO P50 aanschaffen.
 
Klopt! Er zijn echter 2 dingen wat mij laat twijfelen. 1 : Bauhaus, hoe goed zijn zij met service bij defecten etc.
2 : betrouwbaarheid van de Nilfisk E145.4-9 X-TRA.

Zijn er andere modellen die goed zijn en gemaakt zijn om regelmatig te gebruiken? De wat ‘goedkopere’ HD reinigers zijn niet gemaakt om elke week auto’s te wassen helaas.
Ik heb de 140.2 nu een jaar of 10 en het enige wat kapot is gegaan is het pistool. Ik gebruik hem minstens 1x per week, hoofdzakelijk voor de auto's en de bestrating te reinigen.
 
De wat ‘goedkopere’ HD reinigers zijn niet gemaakt om elke week auto’s te wassen helaas.
De goedkopere Nilfisk zijn juuist voor hun prijsklasse erg goed. Zelf heb ik bijv. een C120 gehad. Deze heeft mijn vader jarenlang gebruikt en daarna ikzelf enkele jaren vrijwel dagelijks bij wasbeurten. ;)

Momenteel heb ik een E145 en deze voelt net zo betrouwbaar. Enige minpunt tot op heden is dat er een rubberen ringetje 1x per jaar vervangen moet worden op de aansluiting van Slang -> Pistool.
 
Instapmodelletje van Nilfisk gehad maar dat was het niet, na 1,5 jaar gaf die de geest. Was ook een toestel om eens enkele keren per jaar uit te halen natuurlijk i.p.v. ieder weekend.
Nu een Nilfisk E150 en uitermate tevreden van, vind je 2dehands zeker onder de €300.
 
Heb 2 weken de gelden de AVA Go 50 me broer aangesmeerd. Hij doet er geen auto mee maar was opzoek naar iets compacts voor de thuis klussen (straatwerk etc). Heb hem even in elkaar gezet voor hem en even gebruikt maar moet zeggen. Een heerlijk apparaatje. Pistool doet een beetje plastic aan maar dat heb je al gauw gok ik. De slang met staalinleg is wel geweldig in deze prijsklasse. En heb zelf ook een HD machine welke geen wieltjes heeft maar vind ik zelf ook overbodig. Zonder heb je meer een stabiele HD vind ik. Voor de prijs zou ik niet twijfelen en raad ik hem iedereen aan.