Deels ben ik het met je eens
@tinus deels ook niet.
Ja je neemt gauw teveel mee, maar hoe je weg gaat bepaald veel, ook qua auto.
Wij kamperen ook. Hebben een De Waard tent velduil. Van een station ligt de koffer vol t/m dekkleed met de tent. Slaapzakken dr op met SI matten en koelkast box. Ja er moet wat eten mee op zijn Hollands, want als ik s avonds bijv op de camping klaar ben in Den Ham, daar zit alles dicht op zondag (zondagsrust), dus moet je je redden tot maandag ochtend.
Bewust een De Waard, idd meer pakvolume dan pop up en co. Maar de tent heeft ons nog nooit in de steek gelaten. In Den Ham de voortenten de lucht in zien gaan met onweer buien, Zeeland aan de kust idem. Ik rits mijn tent dicht en help de anderen voortenten heel houden. Pop up tentjes zijn ballonnen. Ook door onze kinderen gekozen voor De Waard, dat is ons onderkomen waarmee ik op safe speel en met raar weer een stukje veiligheid geeft.
Dakkoffer vol met 4 weekeind (sport) tassen, per persoon 1 tas voor 2 weken. Wassen op de camping. Dakkoffer vol gemaakt met kussen, jassen en los goed.
Echt hoor, het zit allemaal in het hoofd van pappa en mamma wat ze zogenaamd allemaal nodig hebben. Meer dan de helft wordt niet eens aangeraakt tijdens een vakantie.
Per kind, tas/bak hier mag speelgoed in, wat wil je mee. Afbakenen, dan is dat geen probleem
Kar staat noodzakelijke in, gasfles, bakken met servies en co. Zoveel mogelijk in bakken, vaste maat voor inpakken, heen loze ruimtes. Verder ligt er nog wat inrichtingsaftributen en 4 normale camping stoelen. De enige luxe. Kruip de hele week al in het werk, op vakantie normaal zitten.
Voor ons is de bagagewagen ideaal. As het werk erdoor is voor de week op vrijdag, kan ik de kar achter de auto doen, tent erin, 2 schone onderbroeken voor ieders met reserve kleren. Haal de oudste van school en rijden door naar camping op max 45 min rijden en zit om 1700 voor onze tent. Zondags weer naar huis, heerlijk. Voelt als week vrij.
Ruimte echt Nodig’ is een onnodig statement: gewoon nadenken wat je echt nodig hebt, en de rest lekker thuislaten.
Miljoenen gezinnen gaan op vakantie met kleinere autootjes, en dat gaat ook goed.
Dus ik zou de auto wel wat uitzoeken op basis van, hoe ga je op vakantie, ingericht chalet, tent eigen of ingericht. Tevens ook je weekeind plannen. Het bepaald, voor ons, veel. Ondanks dat ik een bus heb, vind ik een grote privé auto zeer prettig. Na 2/3 jaar worden kinderen gauw groter en makkelijker, ga je ook makkelijker weg.