• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Keuzestress andere auto, wat is jullie keus?

Toen de passat er hier uit ging, stond er een Golf en nieuwe A. Voor de vakantie een MPV.
Dat kon toen wel uit. De daily was nl. aanzienlijk goedkoper in wegenbelasting, verzekering en verbruik, dan dat ik voor een grotere auto gekozen zou hebben. Daarnaast aanzienlijk handzamer/flexibeler. Keuze toen ook voornamelijk gemaakt omdat we beiden ca 40k per jaar reden en dan beide in eigen auto, dus ca. 90% van de tijd alleen in de auto. Ik vond een grote auto toen onzin en jammer van het geld. De restwaarde is nl. Ook beter. Modellen waar je nu naar kijkt, zijn wel uitlopende modellen, dus de afschrijving gaat hard denk ik.
 
@Marcel1973 , zijn inderdaad waarschijnlijk uitlopende modellen. De markt gaat over op de 7-persoons suv’s. De mpv’s gaan steeds spaarzamer worden. Bij ons zal de mpv als Daily worden gebruikt.....zo’n 12.000 tot 15.000 per jaar zullen we er mee rijden, dat is inclusief de vakanties.
 
Anders in de buurt eens bij beide modellen (maakt niet uit diesel of benzine) kijken en eventueel inzitten. Gewoon voor het gevoel. Zit ik er prettig in, voelt het prettig, zicht. Anders dikke streep erdoor. Geen verspilde tijd er meer aan.

Ik heb zelf wel het idee dat de Ford een veel grotere kofferbak heeft. Maar hoe groot is die auto dan bijv op de parkeerplaats waar je dagelijks komt? Wat doet het gewicht daarbij tov de VW, in de wegenbelasting. Die blijft.

Heel persoonlijk en stukje gevoel.
 
Maar nog even een advies van een vader van 3 jonge kinderen (ok, niet piepjong meer met 4-8-10): overdrijf niet met alle onzinnige meuk die je voor kleine kids mee ‘moet’ nemen. Echt hoor, het zit allemaal in het hoofd van pappa en mamma wat ze zogenaamd allemaal nodig hebben. Meer dan de helft wordt niet eens aangeraakt tijdens een vakantie.

Vooral de moeders hebben er vaak een handje van om alles maar mee te willen nemen want ‘je weet maar nooit’ of het wellicht gaat sneeuwen in Spanje en dan zijn de skipakken wel handig.... please, hou eens op ;)

De auto’s die jij aandraagt zijn al overkill qua ruimte en behoren al tot bijna de grootsten die je kan kopen in die prijsklasse en type auto.

‘Ruimte echt Nodig’ is een onnodig statement: gewoon nadenken wat je echt nodig hebt, en de rest lekker thuislaten.
Miljoenen gezinnen gaan op vakantie met kleinere autootjes, en dat gaat ook goed.

Hoe deden mijn ouders dat dan vroeger met 3 kids, een golf 2 met een gastank achterin en tent en alles naar zuid- Frankrijk
 
@tinus , je hebt ook helemaal gelijk! De titel ‘keuzestress’ is ook niet helemaal terecht. Het is puur een luxe probleem en het jezelf gemakkelijk maken :cool: :).
 
Zag gisteren ook nog de Mercedes R-klasse (63 AMG...) in deze categorie zitten....was een auto zonder publiek wat de prijs inmiddels drukt...wellicht is er in Duitsland een schoon exemplaar te koop :D
 
  • Leuk
  • Verdrietig
Reactions: Tomsel en Timo84
@tinus helemaal waar. Toen ik zei dat een pak wasmiddel minder ruimte in nam dan een tas kleren werd ik eerst ook boos aangekeken . Wij reizen (normaal gesproken) heel Europa door vanwege sport. Van de 35k per jaar rijd ik 30 beladen met fietsen, gereedschap, easy up tent enz. Het eerste wat ik mijn vrouw geleerd heb is dat ze in andere landen ook supermarkten hebben.
 
Deels ben ik het met je eens @tinus deels ook niet.

Ja je neemt gauw teveel mee, maar hoe je weg gaat bepaald veel, ook qua auto.

Wij kamperen ook. Hebben een De Waard tent velduil. Van een station ligt de koffer vol t/m dekkleed met de tent. Slaapzakken dr op met SI matten en koelkast box. Ja er moet wat eten mee op zijn Hollands, want als ik s avonds bijv op de camping klaar ben in Den Ham, daar zit alles dicht op zondag (zondagsrust), dus moet je je redden tot maandag ochtend.

Bewust een De Waard, idd meer pakvolume dan pop up en co. Maar de tent heeft ons nog nooit in de steek gelaten. In Den Ham de voortenten de lucht in zien gaan met onweer buien, Zeeland aan de kust idem. Ik rits mijn tent dicht en help de anderen voortenten heel houden. Pop up tentjes zijn ballonnen. Ook door onze kinderen gekozen voor De Waard, dat is ons onderkomen waarmee ik op safe speel en met raar weer een stukje veiligheid geeft.

Dakkoffer vol met 4 weekeind (sport) tassen, per persoon 1 tas voor 2 weken. Wassen op de camping. Dakkoffer vol gemaakt met kussen, jassen en los goed.

Echt hoor, het zit allemaal in het hoofd van pappa en mamma wat ze zogenaamd allemaal nodig hebben. Meer dan de helft wordt niet eens aangeraakt tijdens een vakantie.
Per kind, tas/bak hier mag speelgoed in, wat wil je mee. Afbakenen, dan is dat geen probleem

Kar staat noodzakelijke in, gasfles, bakken met servies en co. Zoveel mogelijk in bakken, vaste maat voor inpakken, heen loze ruimtes. Verder ligt er nog wat inrichtingsaftributen en 4 normale camping stoelen. De enige luxe. Kruip de hele week al in het werk, op vakantie normaal zitten.

Voor ons is de bagagewagen ideaal. As het werk erdoor is voor de week op vrijdag, kan ik de kar achter de auto doen, tent erin, 2 schone onderbroeken voor ieders met reserve kleren. Haal de oudste van school en rijden door naar camping op max 45 min rijden en zit om 1700 voor onze tent. Zondags weer naar huis, heerlijk. Voelt als week vrij.

Ruimte echt Nodig’ is een onnodig statement: gewoon nadenken wat je echt nodig hebt, en de rest lekker thuislaten.
Miljoenen gezinnen gaan op vakantie met kleinere autootjes, en dat gaat ook goed.

Dus ik zou de auto wel wat uitzoeken op basis van, hoe ga je op vakantie, ingericht chalet, tent eigen of ingericht. Tevens ook je weekeind plannen. Het bepaald, voor ons, veel. Ondanks dat ik een bus heb, vind ik een grote privé auto zeer prettig. Na 2/3 jaar worden kinderen gauw groter en makkelijker, ga je ook makkelijker weg.
 
  • Leuk
Reactions: Tomsel
Heb wel eens een pakket heen en terug gestuurd naar en van vakantieadres.
Geen zin om alles in de auto te pakken en met beetje planning is ook dat prima te doen.

Maar ik herken het wel hoor die ”keuzestress”... hebben vooral mannen last van. Elke dag dat ik in de e-tron stap voel ik me de koning te rijk, maar denk ik ook “ik rijd eigenlijk een belachelijk veel te grote auto”...;)
 
  • Leuk
Reactions: Quincy en Tomsel
@Marcel1973 , ik denk ook elke keer hetzelfde. Als ik zie hoeveel bekijks (gaan we van het positieve uit) die Passat van mij trekt, echt bizar! Dan voel ik me weer apetrots op die dikke en glimmende auto. Als er dan ook nog zo’n 2de ‘dikke’ auto op de oprit komt te staan, denk ik helemaal, wat een luxe probleem om daar over na te denken.
 
Kogel is door de kerk. Een paar dagen na mijn topic, zie ik zowaar een touran R-line bij de buurman (leeftijd 68) op de oprit staan. Toch is het op de een of andere manier niet helemaal mijn auto. Interieur is op zich niks mis mee, maar kan in mijn ogen niet tippen aan de s-Max. Het oogt degelijk, niet ‘spannend’ en heeft in mijn optiek weinig uitstraling. Dus het gevoel en de beleving van de s-Max, daar kan in mijn beleving de touran niet tegen op. Daarnaast is de kofferruimte van de s-Max als 5-zitter, toch een stuk groter dan de touran.

Van de week een melding op mobile.de van een s-Max in de kleur magnetic grau, st-line met bijna alle denkbare opties. Unfallfrei, dealergarantie, geen ‘nachlackierungen’, goede km-stand en een zeer goede prijs voor een St-line. Neem daarnaast de 2.0 EcoBoost met 240pk, deze auto kon ik niet laten staan. Direct gebeld, ik was al de zoveelste beller, dus de dealer vroeg zich werkelijk af of hij hem niet te goedkoop heeft geplaatst. Contractueel alles vastgesteld, inclusief de garantie, unfallfreies status en geen schadeherstel. Dus alles op afstand geregeld en deze auto wordt via transport voor de deur afgeleverd!

32B96921-93A3-44E9-89F5-561E87B14515.jpeg
 
@Jansen , die lak heeft inderdaad mooie metallic flakes! Een ronde polijsten gaat zeer dankbaar worden op de s-Max. Voordat ik de bpm afhandel, ga ik hem ook eerst helemaal strak maken. Kan de bpm nog mooi even zakken, dat gaat nog vrij hard voor deze auto :).
 
Gefeliciteerd @Tomsel !
ST-Line, ook vaak standaard al een leuke aangeklede wagen.
En Eco-boost met turbo neem ik aan? dan waarschijnlijk ook nog leuk te chippen.
 
  • Leuk
Reactions: Tomsel
Dat is zeker niet mis! Maar het zal je verbazen welke rekbaarheid er nog in zit met chippen van een motor met turbo.
 
  • Leuk
Reactions: Tomsel
Van harte gefeliciteerd met deze dikke uitvoering heel mooi, zeker in deze kleur en optie's :cool: (goede keuze, zeg ik als VW-fan :p).