Met de komst van mijn Id.3 had ik de wens om eens een project aan te maken en alles bij te houden. Dus bij deze.
Vanuit mijn werkgever is besloten dat alle nieuwe lease-auto elektrisch moeten zijn. De keuze bestond uit de Peugeot E-208, Kia E-Niro en de VW Id.3. De Kia kende ik al en hoewel het een fantastische auto is om mee te rijden en het grootste bereik heeft vond ik hem te saai en te veel voorkomend. Een proefrit met de Peugeot wees uit dat ik die te goedkoop aan vond voelen. Het is meer een leuke stadsauto om boodschappen mee te doen. Hij was dan ook 10.000 euro goedkoper dan de VW en de Kia.
De proefrit met Id.3 was ontzettend leuk (wel met de 200 Pk uitvoering), dus de keuze was gemaakt. Qua uitvoering was er niets te kiezen, dus het werd een witte (uiteraard) met helaas 18” stalen velgen en grijskleurige wieldoppen. De wieldoppen laat ik zwart spuiten. Verder heeft hij de 58 Kw accu-pakket (145 Pk) met een zogenaamd bereik van 420 km. Verder nog Apple CarPlay, sfeerverlichting, elektrisch verstelbare stoelen, stoelverwarming en rugmassage! Ik rij er alleen zakelijk mee, maar hij is op 30-12-2021 op kenteken gezet, dus ik kan nog gebruik maken van 12% bijtelling.
De aflevering was weer dramatisch. Een mannetje reed hem naar mij toe vanuit Den Haag. Ongeveer 110 km. Kennelijk had hij passagiers op enig moment want alle vloermatten waren smerig met prut. Op alle knoppen zaten vingerafdrukken en op de deur een zwarte veeg. De geur was op z’n minst twijfelachtig. Een inspectie van de buitenkant leverde op alle deuren aan de onderzijde verfdruipers op?! De lak is al zwaar mishandeld door een wasstraat, want overal swirls en waskrassen. Hopelijk kan ik binnenkort er knappe foto’s van maken. Op de lak was een vette (wax)laag gesmeerd. Beading en sheeting was niet aanwezig.
Dus van de week eerst even de binnenkant schoon gemaakt en op de voorraam Rain-x gesmeerd. Vandaag de auto gewassen met BH Touchless en CG clean slate om de vette bende te verwijderen. Nog een rondje Non-ferro en Gyeon Tar remover. Afgetopt met Gyeon Bath+ en wetcoat, omdat het kan. Een polijstbeurt staat op de planning dus verder geen bescherming nog.
Verder moet ik nog een laadpaal krijgen, maar heb ondertussen een klacht ingediend over het bedrijf dat de installatie moet verzorgen. Afspraken worden telkens niet nagekomen zonder afbericht. Ik hoor van mijn collega’s alleen maar klachten over storingen en gammele installaties. Hartstikke leuk elektrisch rijden!
Alvast wat startfoto’s van dit project. De foto’s van de druipers zijn niet scherp (sorry)
Vanuit mijn werkgever is besloten dat alle nieuwe lease-auto elektrisch moeten zijn. De keuze bestond uit de Peugeot E-208, Kia E-Niro en de VW Id.3. De Kia kende ik al en hoewel het een fantastische auto is om mee te rijden en het grootste bereik heeft vond ik hem te saai en te veel voorkomend. Een proefrit met de Peugeot wees uit dat ik die te goedkoop aan vond voelen. Het is meer een leuke stadsauto om boodschappen mee te doen. Hij was dan ook 10.000 euro goedkoper dan de VW en de Kia.
De proefrit met Id.3 was ontzettend leuk (wel met de 200 Pk uitvoering), dus de keuze was gemaakt. Qua uitvoering was er niets te kiezen, dus het werd een witte (uiteraard) met helaas 18” stalen velgen en grijskleurige wieldoppen. De wieldoppen laat ik zwart spuiten. Verder heeft hij de 58 Kw accu-pakket (145 Pk) met een zogenaamd bereik van 420 km. Verder nog Apple CarPlay, sfeerverlichting, elektrisch verstelbare stoelen, stoelverwarming en rugmassage! Ik rij er alleen zakelijk mee, maar hij is op 30-12-2021 op kenteken gezet, dus ik kan nog gebruik maken van 12% bijtelling.
De aflevering was weer dramatisch. Een mannetje reed hem naar mij toe vanuit Den Haag. Ongeveer 110 km. Kennelijk had hij passagiers op enig moment want alle vloermatten waren smerig met prut. Op alle knoppen zaten vingerafdrukken en op de deur een zwarte veeg. De geur was op z’n minst twijfelachtig. Een inspectie van de buitenkant leverde op alle deuren aan de onderzijde verfdruipers op?! De lak is al zwaar mishandeld door een wasstraat, want overal swirls en waskrassen. Hopelijk kan ik binnenkort er knappe foto’s van maken. Op de lak was een vette (wax)laag gesmeerd. Beading en sheeting was niet aanwezig.
Dus van de week eerst even de binnenkant schoon gemaakt en op de voorraam Rain-x gesmeerd. Vandaag de auto gewassen met BH Touchless en CG clean slate om de vette bende te verwijderen. Nog een rondje Non-ferro en Gyeon Tar remover. Afgetopt met Gyeon Bath+ en wetcoat, omdat het kan. Een polijstbeurt staat op de planning dus verder geen bescherming nog.
Verder moet ik nog een laadpaal krijgen, maar heb ondertussen een klacht ingediend over het bedrijf dat de installatie moet verzorgen. Afspraken worden telkens niet nagekomen zonder afbericht. Ik hoor van mijn collega’s alleen maar klachten over storingen en gammele installaties. Hartstikke leuk elektrisch rijden!
Alvast wat startfoto’s van dit project. De foto’s van de druipers zijn niet scherp (sorry)