• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

King_TuuR stelt zich voor

King_TuuR

Detailing rookie
26 jun 2009
77
0
42
Hallo detaillers,
Ik kom mij ook eens even voorstellen. Ik ben al een hele tijd het forum aan het volgen. Eigenlijk kom ik op dit forum door het audiforum waar Tim ook zeer actief is. (weten jullie dat ook alweer)
Anyway Ik ben Joris 26jaar en woon in Riemst. Dat is het eerste stukje Belgie wat je tegenkomt als je door Maastricht naar het zuiden rijdt. Ik werk voor een Nederlandse firma dus die band zit al goed :ja

Ik ben eigenlijk al altijd fanatiek bezig geweest met het poetsen van mijn auto en die van de rest van de familie. Al was die techniek in het verleden net wat minder goed. Je kent het wel:
-2 emmer methode?
-spons gevallen, even afspoelen en dan is die weer goed.
-de borstel van de carwash gebruiken...
-van die witte turtle wax gebruiken met witte vegen op de bumpers als gevolg

Sinds ik mijn huidige auto heb, een audi A3 sportback, had ik al door dat dit neit de goede methode was. Het Carclean forum was me toen nog onbekend. Maar ik gebruikte toen al 2 emmer methode (simpelere vorm). Al een betere shampoo, niet meer naar de carwash en ice wax van turtle, verschillende sponsen met verschillende doelen enz enz

Nu ja de afgelopen maanden me proberen goed in te lezen op het forum en met deze bestelling als gevolg:

1 100618 Meguiar's Professional - All Purpose Cleaner (APC) - 3780ml
1 100814 WheelWax - WheelWax - 256gr
1 100050 Meguiars - Quik Clay Detailing System 473 ml met 50gr Clay Bar
2 100079 Meguiars - Gold Class Rich Leather Aloë Cleaner 'Step 1' - 473ml
2 100080 Meguiars - Gold Class Rich Leather Aloë Conditioner 'Step 2' - 473 ml
1 100095 Meguiars - Gold Class Even Coat Applicator Pads - 2 Pack
1 100047 Meguiars - Deep Crystal Paint Cleaner 'Step '1' - 473ml
1 100054 Meguiars - Deep Crystal Polish 'Step 2' - 473ml
1 100055 Meguiars - Deep Crystal Carnauba Liquid Wax 'Step 3' - 473ml
1 100904 Poorboys World - Deluxe Mega Towel - Koraal - 39x39cm
1 100907 Poorboys World - Waffle Weave Drying Towel - 60x90cm
1 100730 Poorboys World - Trim Restorer - 473m

Het zal je vast opvallen dat er dingen ontbreken:

Shampoo: Ik heb er nog van Audi zelf, riwax en turtle professional. Ik weet/denk dat deze minder goed zijn dan die wat hier gebruikt worden. Maar ik ben wel een beetje van het principe dat ik geen dingen ga weggooien die niet super slecht zijn. Dus hierna zullen deze vervangen worden.

Wax: OK hiervoor gaat die bovenstaande uitleg niet op. Ik heb nog 4 soorten turtlewax staan die niet meer gebruikt gaan worden. Iemand interesse :)

wasmitts: Ik heb 3 mitts al eerder gekocht. eentje voor de auto, eentje voor de portieren en de laatste voor de velgen.

glaspolisch en cleaner: Van audi gekregen: Goed voor een heel leger

Natuurlijk zal ik na verloop van tijd deze spullen vervangen door spullen van hier op de site.

Nuja Ik kom me niet zomaar voorstellen $$) Ik had ook nog enkele vragen:

Ik heb 2weekends geleden de auto helemaal onder handen genomen: wassen/drogen/clayen/3stappenplan meguiars/velgen met wheelwax/glazen gepoetst/trims.... Maar je merkt toch dat manueel alles niet zo perfect gaat als met een machine. Dus twijfel ik om zo een DAP aan te kopen.
Vraag 1) Kan ik de aangekochte spullen van meguiars blijven gebruiken?
Vraag 2) Welke pads heb ik nodig? Dat blijf ik onduidelijk vinden
Vraag 3) Indien ik een DAP koop. Wie in het Zuiden van Nederland of in Belgisch Limburg heeft tijd om mij de kneepjes van het vak te leren? De workshops zitten vol en zonder uitleg durf ik zeker niet zo aan de slag.

Zo alvast bedankt om te lezen. Ik zie dat het een heel verhaal is geworden.

Gr
Joris

Welkom,

Als je een DAP500 wil aanschaffen, is dit misschien een leuk aanbod van Carclean? https://www.Carclean.com/product/DAP/DAP500_CCS_Starterspakket_0_101518

Zelk zit ik er ook aan te denken om een DAP aan te schaffen, maar ik zou ook graag eerst wat meer tekst en uitleg willen hebben.

Welkom..! :ja

Vraag 1) Kan ik de aangekochte spullen van meguiars blijven gebruiken?
-Deze zijn ontworpen om handmatig verwerkt te worden ,machinaal werkt niet fijn.
Vraag 2) Welke pads heb ik nodig? Dat blijf ik onduidelijk vinden
-Zal ook onduidelijk blijven totdat je de machine op de lak hebt gehad ,het is gewoon onmogenlijk om te zeggen wat je gaat nodig hebben tot je een test spot hebt gedaan. In het algemeen is Audi lak hard(er) ,dus met wat lichte pads ga je niet veel kunnen. Dat starterspakket (DAP) is best mooi.
Vraag 3) Indien ik een DAP koop. Wie in het Zuiden van Nederland of in Belgisch Limburg heeft tijd om mij de kneepjes van het vak te leren? De workshops zitten vol en zonder uitleg durf ik zeker niet zo aan de slag.
-Moest ik de tijd ergens vinden wil ik je wel eens op gang helpen ! Zo ver zit je niet van me af.

Dat is heel jammer. Dan ga ik voorlopig nog wat manueel poetsen. Ik heb die producten allemaal nog maar 1 keer gebruikt. Misschien in het najaar ofzo dat ik voor een DAP ga gaan.
Maar dan koop ik nu wel wat extra spullen zoals een microvezel doek en extra klei enz

Bedankt voor de reacties en hopelijk zien we elkaar nog veel op het forum

gr
King_TuuR

wees welkom joris....

ik hoop dat je inentingen heb gehaald vanwege de detail-virus dat hier rond spookt, vele zijn al besmet, ik ben er een van hahaha....

Ik zag net het stappen plan van Sven S8.
En ik kan hieruit begrijpen dat je volgende stappen doorloopt

wassen
kleien
polish
wax
afwerking

Ik zie ook dat je de wax en verder manueel moet werken in zijn plan.

nu als ik dat bekijk in de producten die ik aankocht:

1 00047 Meguiars - Deep Crystal Paint Cleaner 'Step '1' - 473ml
1 100054 Meguiars - Deep Crystal Polish 'Step 2' - 473ml
1 100055 Meguiars - Deep Crystal Carnauba Liquid Wax 'Step 3' - 473ml

en ik (zoals ik al eerder aangaf) eventueel met een dap wil gaan poetsen Kan ik enkel stap 2 niet meer gebruiken.
Klopt dit?

dus dan zou ik de auto wassen met een goede shampoo
dan kleien
dan de paint cleaner (step 1) manueel
dan SR1 en SR2 enz met de DAP
dan wax (step 3) manueel

klopt deze gedachte gang?

Gr
Joris

Ik zie net ook dat het DAP starterspakket niet op voorraad is. Dit waarschijnlijk omdat de pads van lake country niet meer op stock zijn.

@Tim
Komen die terug binnen of wordt er een ander voordeelpakket aangeboden?

Gr
Joris

Trouwens bedankt iedereen voor de reacties hier in deze post :)

auto_frankrijk.webp

foto van mijn auto (testen of dit werkt)

Gr
King_TuuR

Ik heb toch niet aan de verleiding kunnen weerstaan en ondertussen dit ook nog gekocht:
Aantal Art Nr. Omschrijving Prijs Totaal
1 101025 Poorboys World - Deluxe Mega Towel - Groen - 39x39cm € 5,99 € 5,99
1 101030 Poorboys World - Deluxe Mega Towel - Geel - 39x39cm € 5,99 € 5,99
3 101105 Poorboys World - Microfiber Applicator € 2,25 € 6,75
1 100907 Poorboys World - Waffle Weave Drying Towel - 60x90cm € 12,99 € 12,99
1 101026 Poorboys World - Mega Plush - Blauw - 39x39cm € 5,49 € 5,49
1 101018 Poorboys World - Spray and Wipe - 946ml € 15,49 € 15,49
1 101518 DAP - DAP500 CCS Starterspakket € 185,00 € 185,00
3 101351 Lake Country - Red UltraSoft Finishing CCS Round Foam Hand Applicator € 3,49 € 5,25

Het DAP pakket is zoals jullie allemaal al weten:
Dit starterspakket bestaat uit:

- De DAP500 D/A Polijstmachine

- Lake Country 5.5" Smart CCS Orange light cutting pad - Voor het aanpakken van swirls en lichte krasjes
- Lake Country 5.5" Smart CCS White polishing pad - Voor het aanpakken van lichte swirls, of om het polijsten met oranje na te bewerken
- Lake Country 5.5" Smart CCS Black finishing pad - Om de laatste finish te geven aan de lak met bijvoorbeeld een finishing polish of een glaze
- Lake Country 5.5" Smart CCS Blue finishing pad - Om een sealant of wax mee aan te brengen

- Poorboy's World SSR 2.5 - Polijstmiddel geschikt om te gebruiken met de oranje en/of de witte pad
- Poorboy's World SSR 1 - Polijstmiddel geschikt om te gebruiken met de witte en/of de zwarte pad

- Cobra Deluxe 6" microfiber bonnets (2x) - Geschikt om polish, glaze, sealant of wax machinaal mee uit te poetsen
- Cobra Quick Clenz Foam Pad Cleaner (3x)

Ik heb de focus van mijn toekomstig schoonbroer eens onderhanden genomen maar ik had een super glans maar de krasjes waren niet allemaal weg (met ssr1).

Kan ik nu volgende stappen doen:
wassen/kleien/ssr2.5/ssr1/step 2 meg manueel/step3 meg manueel

Klopt dit een beetje?
Ook nog een vraagje waarom afplakken... is dit voor beschadigingen te voorkomen of....

Bedankt
Joris