Hallo detaillers,
Ik kom mij ook eens even voorstellen. Ik ben al een hele tijd het forum aan het volgen. Eigenlijk kom ik op dit forum door het audiforum waar Tim ook zeer actief is. (weten jullie dat ook alweer)
Anyway Ik ben Joris 26jaar en woon in Riemst. Dat is het eerste stukje Belgie wat je tegenkomt als je door Maastricht naar het zuiden rijdt. Ik werk voor een Nederlandse firma dus die band zit al goed :ja
Ik ben eigenlijk al altijd fanatiek bezig geweest met het poetsen van mijn auto en die van de rest van de familie. Al was die techniek in het verleden net wat minder goed. Je kent het wel:
-2 emmer methode?
-spons gevallen, even afspoelen en dan is die weer goed.
-de borstel van de carwash gebruiken...
-van die witte turtle wax gebruiken met witte vegen op de bumpers als gevolg
Sinds ik mijn huidige auto heb, een audi A3 sportback, had ik al door dat dit neit de goede methode was. Het Carclean forum was me toen nog onbekend. Maar ik gebruikte toen al 2 emmer methode (simpelere vorm). Al een betere shampoo, niet meer naar de carwash en ice wax van turtle, verschillende sponsen met verschillende doelen enz enz
Nu ja de afgelopen maanden me proberen goed in te lezen op het forum en met deze bestelling als gevolg:
1 100618 Meguiar's Professional - All Purpose Cleaner (APC) - 3780ml
1 100814 WheelWax - WheelWax - 256gr
1 100050 Meguiars - Quik Clay Detailing System 473 ml met 50gr Clay Bar
2 100079 Meguiars - Gold Class Rich Leather Aloë Cleaner 'Step 1' - 473ml
2 100080 Meguiars - Gold Class Rich Leather Aloë Conditioner 'Step 2' - 473 ml
1 100095 Meguiars - Gold Class Even Coat Applicator Pads - 2 Pack
1 100047 Meguiars - Deep Crystal Paint Cleaner 'Step '1' - 473ml
1 100054 Meguiars - Deep Crystal Polish 'Step 2' - 473ml
1 100055 Meguiars - Deep Crystal Carnauba Liquid Wax 'Step 3' - 473ml
1 100904 Poorboys World - Deluxe Mega Towel - Koraal - 39x39cm
1 100907 Poorboys World - Waffle Weave Drying Towel - 60x90cm
1 100730 Poorboys World - Trim Restorer - 473m
Het zal je vast opvallen dat er dingen ontbreken:
Shampoo: Ik heb er nog van Audi zelf, riwax en turtle professional. Ik weet/denk dat deze minder goed zijn dan die wat hier gebruikt worden. Maar ik ben wel een beetje van het principe dat ik geen dingen ga weggooien die niet super slecht zijn. Dus hierna zullen deze vervangen worden.
Wax: OK hiervoor gaat die bovenstaande uitleg niet op. Ik heb nog 4 soorten turtlewax staan die niet meer gebruikt gaan worden. Iemand interesse
wasmitts: Ik heb 3 mitts al eerder gekocht. eentje voor de auto, eentje voor de portieren en de laatste voor de velgen.
glaspolisch en cleaner: Van audi gekregen: Goed voor een heel leger
Natuurlijk zal ik na verloop van tijd deze spullen vervangen door spullen van hier op de site.
Nuja Ik kom me niet zomaar voorstellen $$) Ik had ook nog enkele vragen:
Ik heb 2weekends geleden de auto helemaal onder handen genomen: wassen/drogen/clayen/3stappenplan meguiars/velgen met wheelwax/glazen gepoetst/trims.... Maar je merkt toch dat manueel alles niet zo perfect gaat als met een machine. Dus twijfel ik om zo een DAP aan te kopen.
Vraag 1) Kan ik de aangekochte spullen van meguiars blijven gebruiken?
Vraag 2) Welke pads heb ik nodig? Dat blijf ik onduidelijk vinden
Vraag 3) Indien ik een DAP koop. Wie in het Zuiden van Nederland of in Belgisch Limburg heeft tijd om mij de kneepjes van het vak te leren? De workshops zitten vol en zonder uitleg durf ik zeker niet zo aan de slag.
Zo alvast bedankt om te lezen. Ik zie dat het een heel verhaal is geworden.
Gr
Joris
Ik kom mij ook eens even voorstellen. Ik ben al een hele tijd het forum aan het volgen. Eigenlijk kom ik op dit forum door het audiforum waar Tim ook zeer actief is. (weten jullie dat ook alweer)
Anyway Ik ben Joris 26jaar en woon in Riemst. Dat is het eerste stukje Belgie wat je tegenkomt als je door Maastricht naar het zuiden rijdt. Ik werk voor een Nederlandse firma dus die band zit al goed :ja
Ik ben eigenlijk al altijd fanatiek bezig geweest met het poetsen van mijn auto en die van de rest van de familie. Al was die techniek in het verleden net wat minder goed. Je kent het wel:
-2 emmer methode?
-spons gevallen, even afspoelen en dan is die weer goed.
-de borstel van de carwash gebruiken...
-van die witte turtle wax gebruiken met witte vegen op de bumpers als gevolg
Sinds ik mijn huidige auto heb, een audi A3 sportback, had ik al door dat dit neit de goede methode was. Het Carclean forum was me toen nog onbekend. Maar ik gebruikte toen al 2 emmer methode (simpelere vorm). Al een betere shampoo, niet meer naar de carwash en ice wax van turtle, verschillende sponsen met verschillende doelen enz enz
Nu ja de afgelopen maanden me proberen goed in te lezen op het forum en met deze bestelling als gevolg:
1 100618 Meguiar's Professional - All Purpose Cleaner (APC) - 3780ml
1 100814 WheelWax - WheelWax - 256gr
1 100050 Meguiars - Quik Clay Detailing System 473 ml met 50gr Clay Bar
2 100079 Meguiars - Gold Class Rich Leather Aloë Cleaner 'Step 1' - 473ml
2 100080 Meguiars - Gold Class Rich Leather Aloë Conditioner 'Step 2' - 473 ml
1 100095 Meguiars - Gold Class Even Coat Applicator Pads - 2 Pack
1 100047 Meguiars - Deep Crystal Paint Cleaner 'Step '1' - 473ml
1 100054 Meguiars - Deep Crystal Polish 'Step 2' - 473ml
1 100055 Meguiars - Deep Crystal Carnauba Liquid Wax 'Step 3' - 473ml
1 100904 Poorboys World - Deluxe Mega Towel - Koraal - 39x39cm
1 100907 Poorboys World - Waffle Weave Drying Towel - 60x90cm
1 100730 Poorboys World - Trim Restorer - 473m
Het zal je vast opvallen dat er dingen ontbreken:
Shampoo: Ik heb er nog van Audi zelf, riwax en turtle professional. Ik weet/denk dat deze minder goed zijn dan die wat hier gebruikt worden. Maar ik ben wel een beetje van het principe dat ik geen dingen ga weggooien die niet super slecht zijn. Dus hierna zullen deze vervangen worden.
Wax: OK hiervoor gaat die bovenstaande uitleg niet op. Ik heb nog 4 soorten turtlewax staan die niet meer gebruikt gaan worden. Iemand interesse
wasmitts: Ik heb 3 mitts al eerder gekocht. eentje voor de auto, eentje voor de portieren en de laatste voor de velgen.
glaspolisch en cleaner: Van audi gekregen: Goed voor een heel leger
Natuurlijk zal ik na verloop van tijd deze spullen vervangen door spullen van hier op de site.
Nuja Ik kom me niet zomaar voorstellen $$) Ik had ook nog enkele vragen:
Ik heb 2weekends geleden de auto helemaal onder handen genomen: wassen/drogen/clayen/3stappenplan meguiars/velgen met wheelwax/glazen gepoetst/trims.... Maar je merkt toch dat manueel alles niet zo perfect gaat als met een machine. Dus twijfel ik om zo een DAP aan te kopen.
Vraag 1) Kan ik de aangekochte spullen van meguiars blijven gebruiken?
Vraag 2) Welke pads heb ik nodig? Dat blijf ik onduidelijk vinden
Vraag 3) Indien ik een DAP koop. Wie in het Zuiden van Nederland of in Belgisch Limburg heeft tijd om mij de kneepjes van het vak te leren? De workshops zitten vol en zonder uitleg durf ik zeker niet zo aan de slag.
Zo alvast bedankt om te lezen. Ik zie dat het een heel verhaal is geworden.
Gr
Joris