• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Klaar en te koop; ons Toyota LJ73-1986. Tijd voor een nieuw project :)

Fraai hoor! Wel lekker ruig dit apparaat, bekleding is 'overrated' :-b Wat heb je gebruikt om die deuren zo te dempen?
 
@ Camiel: heb de voor auto's geschikte zelfklevende form gebruikt van de gamma.

Plakt als een gek en voldoet :ja aan de daarvoor gestelde norm. 15€ voor twee platen.
 
Het handigst is om celdicht foam te gebruiken, dat neemt geen vocht op
Omdat je achter de traanplaat geen sluitende folie hebt kan het ventileren
Ik zou over enige tijd wel even controleren op vochtgehalte ...
 
@ RedCat, zal het in de gaten houden, dank voor je tip (had ik die maar iets eerder gehad, alles zit nu dicht ;) )

Inmiddels ben ik weer iets verder... bijna vakantieklaar :party:

De middenconsole zag er niet uit en na een goede laag grondverf en een aantal lagen matzwarte lak ziet hij er weer als nieuw uit!

IMG_2412.JPG


Even goed inbouwen (de oude bevestiging was kapt) en zie hier, een fijn en handig resultaat:

IMG_2415.jpg


Daarna twee nieuwe 4x4 verstralers van KC gemonteerd en aangesloten, dat laatste viel reuze mee, goede gebruiksaanwijzing en alles werkte in een keer :heart_eyes:

IMG_2416.JPG


En een close up:

IMG_2417.JPG


Ook de velgen eens goed aangepakt en daarbij meteen de wielkasten voorzien van een paar lagen spuit-bitumen:

IMG_2413.JPG


IMG_2414.JPG


ZEEEEER TEVREDEN :heart_eyes:

IMG_2418.JPG


IMG_2419.JPG


Nu zijn er echt nog maar en paar hele kleine zaken te doen en zal ik mijn projecttopic gaan afronden, de jeep er na de zomer uit, wellicht weer tijd voor een nieuw project.
Ken je iemand of heb je interesse, stuur gerust een PM, een meer transparante historie is er niet te vinden :)

Bedankt voor het lezen, fijn weekend, Jelmer.
 
Gaat ie nu weg WealerDealerJelmer? Net nu je hem helemaal hebt aangepakt? Dat zou ik niet kunnen; heel je ziel en zaligheid erin leggen en dan wegdoen.
De volgende eigenaar heeft er in ieder geval een brute 4*4 aan met al die upgrades.
 
BlackPassat;333092 zei:
Gaat ie nu weg WealerDealerJelmer? Net nu je hem helemaal hebt aangepakt? Dat zou ik niet kunnen; heel je ziel en zaligheid erin leggen en dan wegdoen.
De volgende eigenaar heeft er in ieder geval een brute 4*4 aan met al die upgrades.

:D , voor mij is het vooral belangrijk dat ik lekker kan blijven klussen.
Als daar anderen van kunnen genieten is dat ook leuk!
 
Black Passat zei:
Gaat ie nu weg WealerDealerJelmer? Net nu je hem helemaal hebt aangepakt? Dat zou ik niet kunnen; heel je ziel en zaligheid erin leggen en dan wegdoen.
De volgende eigenaar heeft er in ieder geval een brute 4*4 aan met al die upgrades.

Tja een 2.4 diesel waarvoor van 1 januari ineens de volle mep aan wegenbelasting betaald moet worden..

Desalniettemin is de wagen goed opgeknapt, daar vind je nog wel een koper voor :)^
 
Na weer heel veel kleine aanpassingen en een paar grote zoals een complete turbo revisie is mijn project klaar voor een volgende liefhebber die hem gaat gebruiken waarvoor hij is gemaakt, lekker rijden in het terrein!

http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/toyota/m726152092-super-mooie-toyota-landcruiser-frp-top-2-4-td-bj1986-te-koop.html?c=d721e818194200feca4409741512b6e6&previousPage=mympSeller
 
Timon;333266 zei:
Tja een 2.4 diesel waarvoor van 1 januari ineens de volle mep aan wegenbelasting betaald moet worden..

Desalniettemin is de wagen goed opgeknapt, daar vind je nog wel een koper voor :)^

Hoi Timon, geloof dat dit huidige kabinet tot weinig of geen besluiten zal komen als ze de huidige koers voortzetten.... en voor een echte liefhebber maakt die €150 per maand ook niet uit.

Als alternatief kan hij altijd nog omgekeurd worden tot een zgn 'grijs kenteken' auto, kwestie van bank er uit, klik wandje er tussen en even langs de RDW :)

Grt, Jelmer.
 
je hebt de auto weer een super staat teruggebracht! chapeau!

hopelijk voor jou is hij snel verkocht, aan de prijs in combinatie met wat je ervoor krijgt zal dat toch niet heel lang duren?
 
Dank je wel Roy,

Binnen vier dagen een serieus geïnteresseerde via een nader forum en een redelijk bod op MP.

Hebben geen haast dus ik hoop op de echte liefhebber met een goed bod :)
 
Dit soort auto's zijn echte werkpaarden en ze kunnen alle omstandigheden aan! Goed van je dat je de auto ook in het terrein geprobeerd hebt. Zelf heb ik heb ontzettend veel off road plezier aan mijn 4x4 beleefd (Jeep Cherokee Renegade 2.8CRD bj 2007) dus die modderbad foto is heel herkenbaar ;)
Toen ik deze auto verkocht had ik inmiddels ook heel wat modificaties en verbeteringen aangebracht maar het geeft voldoening en de nieuwe eigenaar was er blij mee!

Anyway, jij hebt prachtig project uitgevoerd en een prima resultaat behaald!
 
Leuk om dit traject te kunnen lezen. Wij hebben nu namelijk deze land cruiser in ons bezit! En zijn momenteel ook bezig met een restauratie. :)