Al lang weer tijd voor een update.... we zijn alweer twee weekenden verder
Daaaaaaaaaaaar komen de foto's :-"
Ondanks dat we vorig weekend bezoek kregen uit FR toch gelukkig de tijd gevonden om, met de voorgeschreven twee uur wachttijd, twee lagen ProTech Coating op de gehele vloer ..... en meer aan te brengen;
Eerst nog een keertje (denk inmiddels voor de derde of misschien we de vierde maal, geschuurd, stof gezogen en weer ontvet):
Spullen uitgepakt nadat er de eerste maal iets mis was gegaan met mijn bestelling en ik dus twee dagen voor niets angstvallig de deurbel in de gaten heb zitten houden ]d~^
Maar dan was het eindelijk
:
Lekker aan het coaten, eerst met een kwast de naden en randjes en daarna met de bijgeleverde roller aan de slag:
Ook heb ik meteen maar een aantal onderdelen voorzien van twee laagjes rubbercoating
En hier dus het meerwerk, wat een heerlijk spul om mee te werken; Side Bars weer als nieuw en heb even ca E100 uitgespaard (dacht in eerste instantie aan nieuwe toe te zijn).
En een paar detailshots:
Daarna was ook de bumper aan de beurt, eerst monteren, goed geschuurd en ontvet, had tenslotte aan 4 liter meeeer dan genoeg!:
Zielig neusje....
Komt goed
:
Omdat ik erg veel moeite had met het vinden van nieuwe (fijndraad bouten) besloten het hele zwikkie maar in de Rustyco te gooien.
Dat wat ik kon vervangen voor RVS (met name de bouten en moeren waarmee de bumper vastzit) vervangen:
Vandaag de bumper weer gemonteerd nadat ik mijn lier eens even goed heb schoongemaakt.
Vriendin met APC en een borsteltje de Landcruiser ingestuurd waar ze ook een van de slecht geblindeerde ruitjes schoon heeft gekregen!
Daarna samen de stoelen weer gemonteerd, de handrem opnieuw vastgezet en een setje nieuwe pedalen gemonteerd.
Had ook nog wat rubber dopjes op de kop getikt om de gaatjes in de vloer te dichten.
Foto's zal ik morgen maken en zsm ook posten.
Wat staat er nog op de planning:
Binnenpanelen (muv de voordeuren) vervangen door traanplaat
kunststof U profielen vervangen die langs de deuren lopen
Wielkasten, wielen reinigen en voorzien van coating
Antenne vervangen
Er wordt vast nog wel iets toegevoegd....
Nieuwe verstralers kopen en monteren zodat we weer voldoende licht hebben
Bedankt weer voor het lezen en tot binnenkort, grtjes, Jelmer.