• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Klaar en te koop; ons Toyota LJ73-1986. Tijd voor een nieuw project :)

Flinke stappen gemaakt Jelmer, duidelijk fotoverslag ook.
Nu de bullbar er toch afligt zou ik ook even de uiteinden van de chassisbalken aanpakken.

Grappig spul dat Rustyco. "Vloeibaar schuurpapier" :-b
 
Mooi verslag!

Laatst hebben wij een pick-up afgleverd aan een klant, waarvan de laadbak ook voorzien was van deze coating. Briljant spul!
 
Dank mede cleaners :)

Heb idd ook de uiteinden van de chassi balken aangepakt met dit vloeibare schuurpapier!

Was het maar alweer weekend ;)
 
Tijd voor een update, genoeg gedaan en getest.... daarover later meer ;)

Eerst was het tijd om de opnieuw gecoate bumper weer vast te maken met nieuw RVS materiaal:

IMG_2350.JPG


En van dichtbij:

IMG_2351.JPG


Heb de lier ook los gehad, schoon gemaakt en weer opnieuw vastgebout aan de aan het chassis gelaste plaat!

Nieuwe alu pedalen bevestigd en daarbij ook de 'pootjes' van de pedalen meegecoat ;)

IMG_2352.JPG


Achterruitjes zijn ontdaan van de slecht bevestigde folie en twijfel nog of ik dat opnieuw ga (laten) doen.... de zijruiten zijn tenslotte ook transparant.

IMG_2354.JPG


Dashboard voor de 31e maal schoongemaakt en voorzien van een vers laagje autoglym :heart_eyes:

IMG_2355.JPG


EN DAARNA AAN EEN WAT GROTERE KLUS BEGONNEN.... het maken van de interieurpanelen van aluminium traanplaat.

gelukkig had ik de oude panelen nog die dienden om de zaak goed af te tekenen op de traanplaat:

IMG_2356.JPG


Rekening houdend met het opbergvakje (en de ruimte voor de asbak weggelaten te hebben) ziet het rechter achterpaneel er zo uit:

IMG_2357.JPG


En links zo:

IMG_2358.JPG


Aan de onderzijde komt nog een los in te zetten plaatje waardoor je gemakkelijker bij de electra en de ruimte voor de krik kunt.

IMG_2359.JPG


Komende week ben ik een paar dagen vrij en dan gaan de acherdeurtjes ook voorzien worden van een mooie binnenzijde :party:

IMG_2360.JPG


IMG_2361.JPG


Zoals gezegd hebben we de 'Beast' zoals wij hem thuis noemen (naast de panda en een Z4 een aardig beest van een ding...) vandaag eens even in het terrein getest.
Via de http://www.anvt.nl/ hadden we ons ingeschreven voor een dagje op Spaarnwoude inclusief uitleg, hulp en tips. Lekker genoten en onder de indruk van wat dat ding allemaal kan in het terrein alles heel gehouden!

IMG_2362.JPG


IMG_2370.JPG


Werken met de lier was ook onderdeel van onze eerste 4x4 dag:

IMG_2376.JPG


Het kan altijd gekker.....

IMG_2386.JPG


Helpen en geholpen worden waren twee zaken die voorrang hadden boven het lekker rondrijden en dus ook heb ik mijn steentje bijgedragen.
In eerste instantie lukte het niet met een auto en lier de MB los te trekken maar met 2 auto's en twee lieren is het uiteindelijk goed gekomen.

IMG_2390.JPG


IMG_2392.JPG


Na een uurtje in de wasbox staat hij weer te glimmen voor de deur en ben ik klaar voor de volgende klusjes.

Bedank voor het lezen, grt, Jelmer.
 
Mooi gedaan die traanplaat aan de binnenzijde, ook de details voorin maken de auto zeker mooier maar doen niet af van het "ruige".
 
ik zou de folie verwijderen van de ramen: tijdens het terrein-rijden kun je nooit genoeg zicht op je omgeving hebben
 
Mooie update !

Ik had graag een voor en na gezien van die modderbak .
(straks alle filters/afvoeren verstropt in die wasbox :D )
 
Wat een leuk project toch, en ook super dat je met hem in zijn natuurlijke habitat hebt kunnen spelen ,^^
 
Gelukkig is het alweer bijna weekend maar eerst hebben jullie mijn vorderingen van vorig weekend nog tegoed :)

Na de eerste positieve resultaten en heel wat alu zaagjes heb ik afgelopen weekend het bekleden van het interieur met traanplaat afgerond.

De kleine linker achterdeur. Het was nog even goed uitpluizen of alles met het handgreepje weer zou passen na het vervangen van het slappe board voor 3mm traanplaat maar het is gelukt!

IMG_2397.JPG


Links onder op het zijpaneel kunnen jullie een inzetstuk zien waarbij ik de originele bevestiging heb overgezet; twee klemmen en het draaiknopje waarmee je hem vastklemt, leuke klus maar het duurde erg lang voordat ik het precies naar mijn zin had en goed sluitend.

De binnenzijde van de grote rechter achterdeur was een stuk gemakkelijker:

IMG_2398.JPG


De linker deur inclusief de onderdelen die de enige luxe weergeven in the beast.... power windows.....

IMG_2399.JPG


En omdat de deuren toch open waren heb ik meteen het raammechaniek ingevet zodat dat weer lekker en kraakloos loopt en de deuren voorzien van geluidsisolerend zelfklevend foam.
Het scheelt enorm nu de deuren wat zwaarder zijn en voorzien van dat foam qua gevoel met het dichtdoen van de deur maar bovenal mbt het rijgeluid in de auto.
Het is zelf nu goed uit te houden bij 100 km/h :D

IMG_2400.JPG


IMG_2401.JPG


Vandaag in Den Haag bij een rubberhandel klemprofiel gehaald om de randen in de auto af te werken (deur opening en rondom de bar in het midden van de auto) Foto's volgen na komend weekend.

Bedankt voor het lezen en een fijn poetsweekend gewenst, aan het weer zal het niet liggen :cool: