Tijd voor een update, genoeg gedaan en getest.... daarover later meer
Eerst was het tijd om de opnieuw gecoate bumper weer vast te maken met nieuw RVS materiaal:
En van dichtbij:
Heb de lier ook los gehad, schoon gemaakt en weer opnieuw vastgebout aan de aan het chassis gelaste plaat!
Nieuwe alu pedalen bevestigd en daarbij ook de 'pootjes' van de pedalen meegecoat
Achterruitjes zijn ontdaan van de slecht bevestigde folie en twijfel nog of ik dat opnieuw ga (laten) doen.... de zijruiten zijn tenslotte ook transparant.
Dashboard voor de 31e maal schoongemaakt en voorzien van een vers laagje autoglym
EN DAARNA AAN EEN WAT GROTERE KLUS BEGONNEN.... het maken van de interieurpanelen van aluminium traanplaat.
gelukkig had ik de oude panelen nog die dienden om de zaak goed af te tekenen op de traanplaat:
Rekening houdend met het opbergvakje (en de ruimte voor de asbak weggelaten te hebben) ziet het rechter achterpaneel er zo uit:
En links zo:
Aan de onderzijde komt nog een los in te zetten plaatje waardoor je gemakkelijker bij de electra en de ruimte voor de krik kunt.
Komende week ben ik een paar dagen vrij en dan gaan de acherdeurtjes ook voorzien worden van een mooie binnenzijde
Zoals gezegd hebben we de 'Beast' zoals wij hem thuis noemen (naast de panda en een Z4 een aardig beest van een ding...) vandaag eens even in het terrein getest.
Via de http://www.anvt.nl/ hadden we ons ingeschreven voor een dagje op Spaarnwoude inclusief uitleg, hulp en tips. Lekker genoten en onder de indruk van wat dat ding allemaal kan in het terrein alles heel gehouden!
Werken met de lier was ook onderdeel van onze eerste 4x4 dag:
Het kan altijd gekker.....
Helpen en geholpen worden waren twee zaken die voorrang hadden boven het lekker rondrijden en dus ook heb ik mijn steentje bijgedragen.
In eerste instantie lukte het niet met een auto en lier de MB los te trekken maar met 2 auto's en twee lieren is het uiteindelijk goed gekomen.
Na een uurtje in de wasbox staat hij weer te glimmen voor de deur en ben ik klaar voor de volgende klusjes.
Bedank voor het lezen, grt, Jelmer.