Vandaag de klei getest op een Renault Clio. De auto is van 2002 en heeft 125K op de klok. Auto is een paar maanden geleden gekocht bij een Peugeot dealer gekocht inclusief DISO (dealer installed swirl option). Sinds de aankoop is de Clio, mede door het winterweer, "slechts" 1 keer in de krasstraat geweest. Nooit meer doen hè!! }
w
Fotootje van de klei. Carclean nog bedankt.
^
Het lijdend voorwerp van vandaag. Opvallend was dat de vorige eigenaar iets had met stoepranden. Er was echt geen stukje velgrand te vinden zonder sporen. Blijkbaar was parkeren niet zijn/haar sterkste punt getuige de diverse krassen op de voor- en achterbumper.
Nog geen vulkaanstof tegengekomen, wel het nodige woestijnzand.
Krassen en krasjes voldoende.
Om met het woestijnzand niet nog meer swirls te maken gestart met een laagje SSF.
Na de auto te hebben gewassen met de 2-emmer methode en NXT-shampoo bleek er niet veel beading aanwezig.
De randjes ontdaan van de nodige aanslag met APC van Poorboys (1op4)
Binnenzijde van het tankklepje wordt daarbij niet vergeten.
Het zonnetje maakte het vastleggen van de swirls een stuk gemakkelijker.
Nog maar eentje.
Tijd voor de echte test. Klei voelt net uit de verpakking wat plakkerig aan. In combinatie met de Meg's detailerspray glijdt de klei soepel over de lak. Na behandeling van de halve motorkap blijkt er weinig vuil aanwezig. Na een paar stukjes met de klei te hebben behandeld voelt de klei al een stuk minder plakkerig aan. Kneedbaarheid is zonder meer goed. Op de foto het resultaat van een halve motorkap. Al met al ben ik positief over deze klei.
Na het afplakken is het tijd voor een testspot met de DAP. De oranje pad met SSR 2.5 blijkt voldoende om de meeste swirls en krassen weg te werken. Gefinished met Monello finale op een zwarte pad.
Na het aanbrengen van Meg's step 2 (moet toch ook een keer op) als glaze en een laagje Collinite 845 is dit het resultaat.
Was voor mij de eerste keer dat ik de 845 gebruik. Na even goed schudden verwerkt het lekker. Een lekker geurtje mist het wel.
Glans kun je niet genoeg van krijgen.
De kunststof delen behandeld met PB's Trimrestorer. Hier een 50/50 van de grill.
Krasjes onder deurgreep aangepakt met scratch X.
En na een aantal uren klussen staat de Clio er weer zo bij.
Fotootje van de klei. Carclean nog bedankt.
Het lijdend voorwerp van vandaag. Opvallend was dat de vorige eigenaar iets had met stoepranden. Er was echt geen stukje velgrand te vinden zonder sporen. Blijkbaar was parkeren niet zijn/haar sterkste punt getuige de diverse krassen op de voor- en achterbumper.
Nog geen vulkaanstof tegengekomen, wel het nodige woestijnzand.
Krassen en krasjes voldoende.
Om met het woestijnzand niet nog meer swirls te maken gestart met een laagje SSF.
Na de auto te hebben gewassen met de 2-emmer methode en NXT-shampoo bleek er niet veel beading aanwezig.
De randjes ontdaan van de nodige aanslag met APC van Poorboys (1op4)
Binnenzijde van het tankklepje wordt daarbij niet vergeten.
Het zonnetje maakte het vastleggen van de swirls een stuk gemakkelijker.
Nog maar eentje.
Tijd voor de echte test. Klei voelt net uit de verpakking wat plakkerig aan. In combinatie met de Meg's detailerspray glijdt de klei soepel over de lak. Na behandeling van de halve motorkap blijkt er weinig vuil aanwezig. Na een paar stukjes met de klei te hebben behandeld voelt de klei al een stuk minder plakkerig aan. Kneedbaarheid is zonder meer goed. Op de foto het resultaat van een halve motorkap. Al met al ben ik positief over deze klei.
Na het afplakken is het tijd voor een testspot met de DAP. De oranje pad met SSR 2.5 blijkt voldoende om de meeste swirls en krassen weg te werken. Gefinished met Monello finale op een zwarte pad.
Na het aanbrengen van Meg's step 2 (moet toch ook een keer op) als glaze en een laagje Collinite 845 is dit het resultaat.
Was voor mij de eerste keer dat ik de 845 gebruik. Na even goed schudden verwerkt het lekker. Een lekker geurtje mist het wel.
Glans kun je niet genoeg van krijgen.
De kunststof delen behandeld met PB's Trimrestorer. Hier een 50/50 van de grill.
Krasjes onder deurgreep aangepakt met scratch X.
En na een aantal uren klussen staat de Clio er weer zo bij.