• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Kleien met autogum van "System"

Denk dat het een beetje te vergelijken is met de regular clay van Bilthamber.
Zo te lezen werkt het prima dus een kat in de zak zou ik (nog) niet zeggen. Eerst zelf uittesten en dan oordelen denk ik.
 
PeteRR zei:
Nou, hier dan een snelle 'review' :grinning:

Vandaag de Megs eens links laten liggen en begonnen met de 'System-Autogum'. Potje staat hier al een maandje of 2, maar vond het niet nodig om eens te testen.

Getest op een Golf IV uit 1998 die de afgelopen 2 jaar 3x de krasstraat heeft gezien, verder alleen maar misbruikt als "de oude roestbak" :-"

Na een grondige wasbeurt (met Protech shampoo, wat overigens verdomd goed werkte), begonnen met kleien. Eerst een helft van de motorkap met Megs. Kwam erg weinig troep af. Ik was al enthousiast dat de Golf helemaal niet zo smerig was. :party: Daarna de andere helft met de Auto-Gum.....

De gum zelf is veel stroever en in eerste instantie moeilijk te kneden.Lijkt ook een stuggere structuur te hebben dan de Megs. In de beschrijving staat als glijmiddel: water met shampoo. Oké, doen we dat....:weetniet

En verdomme, er komt daadwerkelijk heel wat troep van die kap af! Ook de kneedbaarheid word steeds beter en het laat, in tegenstelling tot de Megs, geen witte, doffe vlekken achter. Hoewel de lak net zo glad voelt als de helft met Megs, lijkt er wel veel meer troep af te zijn.

Ik heb helaas geen foto's gemaakt (regende een beetje), maar kan alleen maar zeggen dat ik het persoonlijk beter vond werken dan de Megs klei. Blijvertje dus...:cool:

Groeten,
PeteRR

Heb je die andere helft, die je met de Megs klei hebt gedaan, nogmaals bewerkt met de System klei, en kwam er toen ook nog wat vanaf??

GTZ Wijnand :eyes:
 
wijba zei:
Heb je die andere helft, die je met de Megs klei hebt gedaan, nogmaals bewerkt met de System klei, en kwam er toen ook nog wat vanaf??

GTZ Wijnand :eyes:


Nee, zo slim was ik dan weer niet :-" maar aangezien het begon te regenen wou ik de System klei even testen op de andere helft, beetje overenthousiast zeg maar.

A.s. zaterdag/zondag krijgt de Golf de grote make-over, dus dan wordt ie helemaal opnieuw gekleid etc... zal dan wel wat foto's maken met 50/50 en voor's en na's
:ja
 
ik ken system eigenlijk alleen maar van de auto industrie.

deze maken garage zepen en dergelijken,

dat is overigens wel goed spul van hun! de gum heb ik niet geprobeerd