• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Klein advies voor collectie uitbreiding

Daniello

Detailing rookie
21 feb 2016
15
15
31
Ik ben al een tijdje opzoek naar een goede shampoo en een velgen reiniger. kwam zelf uit bij producten van poorboys: super slick & suds concentrated wash en spray and rinse wheel cleaner, maar las dat deze velgen reiniger zuren bevat en lijkt me nou niet echt bevorderlijk voor mijn nieuwe gecoate velgen en de waxlaag. wat zijn jullie ervaringen hier in en deze producten? Ik gebruik nu nog steeds producten van de action maar wil hier zo snel mogelijk van af.

Ik gebruik gewoon dezelfde shampoo als de rest van de auto.
Mijn velgen staan ook de wheel sealant.
Velgen reiniger is niet nodig hoor, alles spoelt er zo af, en met een mitt of spons is de rest ook zo schoon.
Velgen reiniger verkort de levensduur weer van je sealant.
Het velgbed doe ik met een wheelwoolie.
Om het half jaar haal ik ze eraf en gebruik ik Monello Non-Ferro, klei ik ze, lichte polijststap, onvetten en weer in de wax of sealant.

• Leuk
Reacties: StijnV en tembaco
Ik heb zelf goede ervaringen met de velgenreiniger van Sonax (Xtreme Velgenreiniger), die is ook veel veiliger voor de lak van je velgen. Echter heb ik wel het idee dat het voor de wax laag niet bevordelijk is.

De shampoo van Poorboy's is best goed volgens mij, zelf vind ik de Gyeon Bathe+ heel fijn en Monello Lavare, maar er zijn vast ook nog veel goede alternatieven.

Welke shampoo gebruik je nu?

Je kan de spray&rinse 1:1 verdunnen, niet té lang in laten werken en goed afspoelen.

Non-Ferro is misschien ook wat voor je?

Auto shampoo en velgen reiniger van de action (winkel), miss en domme vraag maar een sealant wordt ook vaak gecombineerd met een wax dit is meestel op de lak zelf van de auto, maar wordt dit ook op de velgen gedaan? heb namelijk de wheel sealant (poorboys) en denk nu dat ik iets vergeten heb.

Non-Ferro is inderdaad veilig voor de wax/sealant, maar is een beetje prijzig om elke wasbeurt te gebruiken. Misschien kan je kijken naar AutoFinesse - Imperial Wheel Cleaner. Stuk goedkoper en volgens mij niet schadelijk voor de sealant.

Ik heb als shampoo voor de wielen de Revolution Wheel Soap van AutoFinesse, en die vind ik erg fijn. Of het beter werkt dan een 'normale' shampoo? Ik denk het niet, maar ik vind het gewoon leuk om te hebben en het ruikt geweldig.

Als shampoo vind ikzelf Ddj born to be mild erg goed en zuinig in gebruik.
Ik heb die PB spray&rinse staan en de sprayer die er bij zat sprayde na 1 keer niet meer en andere sprayers gaan ook niet lang mee...
Zo'n velgenwax tja zelf heb ik ook een potje staan maar als ik ergens een hekel aan heb is het velgen schoonmaken en inwaxen. Ik hoor goede verhalen over wetcoat op velgen wat uiteraard een stuk minder bewerkelijk is om aan te brengen.

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reacties: StijnV
+ 1 voor Ric325i wbt de shampoo

Als je de sprayer na gebruik leeg sprayt en niet in de fles bewaard, dan gaat ie langer mee:p
Weet ik ook wel echter ben ik niet in dienst bij mijn velgenreiniger/sprayer.
Dus ik ga na deze fles lekker wat anders gebruiken.

• Leuk
Reacties: tembaco