• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Klein, paintcleaner en waxlaag

Black Lion

Detailing addict
16 mei 2008
404
65
Hoe zit het kleien paintcleaner en je waxlaag nu precies.
Verwijder je met het kleien en de paintcleaner (meguiars dc step 1) je oude wax laag?
Ik ben vandaag druk bezig geweest en toen ik klaar was met kleien en dc step 1 viel me het op dat mijn lak nog net zoals aan het glimmen was als eerst.
 
Is dan de complete waxlaag weg of is het meer een een soort van gatenkaas?
En hoe komt het dat mijn lak niet doffer wordt? Ik denk door de polish die de vorige keer is opgebracht.
 
met de klei haal je de vervuiling weg die OP je lak zit en de paintcleaner verwijderd de vervuiling die IN je lak zit.

dat je daardoor geen glans verlies hebt is alleen maar goed, zo weet je in ieder geval dat de lakbasis goed schoon is waardoor de originele glans weer terugkomt.

denk dat je met de paintcleaner wel de meeste oude wax verwijderd, met kleien ook wel iets maar meer met de paintcleaner.
 
Owke begrijp je, alleen ik had het idee dat ik na het polishen, m21 en m16 helemaal niet zo heel veel heb gewonnen qua glans en wet look.
Dus ik vroeg me af of ik wel mijn oude wax laag had verwijdert.
 
Zou je alleen kleien dan zouden er nog wel stukje wax zijn, namelijk die in de porien zitten. Dat haal je weg door de paintcleaner.
Na de paintcleaner zijn alle oude waxlagen foetsie.
 
Dan denk ik dat ik qua wetlook en glans qua handwerk op het de max zit nu.
Als ik het ooit wat verbetering wil hebben moet ik hem toch echt eens machinaal onder handen nemen.

@ nicknameless,

Je kon met die lamp tijdens de meeting geen swirls bij me vinden he.
Nadat ik hem gister gekleid had en dc step 1 erop had zitten en de auto in de zon stond zag ik toch nog zat swirls zitten.
Ik denk dat het door 2 dingen kan komen.
Ik gebruik producten die de swirls niet meer laten zien of die lamp was niet sterk genoeg.
 
Er is geen beter licht dan de zon, al het andere is minder.
 
TL zie je ook echt alles onder.

En hoe zit dat precies met lak en porieen dan? Ten eerste lijkt mij dat lak geen porieen heeft, en ten 2de zou je deze dan toch al opvullen als je bijv. Black hole gebruikt of een sealant?
 
Ook een hele goeie maar die zon laat echt alles zien, misschien niet op de foto maar wel in het echt.
 
Het elimineert ze niet...., het bevat fillers, vult ze dus op. Dus voor het gezicht zijn ze geëlimineerd, maar echt weg zijn ze niet. ;)
 
MrSandman zei:
TL zie je ook echt alles onder.

Ja, inderdaad. Ik heb redelijk wat TL-balken in de garage, daar zie ik doorgaans méér dan buiten. :ja

Swirls zie je weer erg goed met zonlicht, krasjes en andere kleine onvolkomenheden weer beter onder TL. Althans, da's mijn ervaring.

Danny, met de machine bereik je qua voorbereiding toch meer dan met de hand. Dat verschil merk je pas echt goed als je eenmaal mee gewerkt hebt. Een excenter of DA is eigenlijk toch wel een onmisbaar hulpmiddel...
 
Ik heb zelf wel een excenter. Heb er pas 1 keer meegewerkt.
Ik wou eigenlijk meer leren tijdens die meeting maar ben er nooit aan toe gekomen :schaam