• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Kleine krasjes polijsten

Lecturer in Recent Runes

Detailing rookie
15 aug 2024
2
2
Na de vakantie wil ik mijn Focus even weer mooi schoonmaken en tegelijk wat kleine krasjes wegwerken. Een poetsmachine komt hier niet door de financiële/ "die garage is al overvol met gereedschap" directie, dus ik ben veroordeeld tot het inzetten van elbow grease.

Welk materialen kan ik daarvoor het beste aanschaffen? Ik zie namelijk door de bomen het bos niet qua beschikbare spullen. Het gaat om hele lichte krasjes die niet door de kleur heen zijn. Ook gaat het me er niet om de hele auto in showroom conditie te brengen, het blijft voor mij wel een gebruiksvoorwerp, maar hem even weer wat netter te maken. Wassen gebeurt trouwens 2-3 keer per jaar jn een wasstraat waar de auto doorheen getrokken wordt en ook standaard in de polish en wax wordt gezet. Zelf wassen is op zich wel een optie voor me, maar ik wil niet beginnen aan volledig detailen met kleien en weet ik wat meer.
 
Bij een zachte lak heb je veelal genoeg aan Finale.
Vergis je niet, met de hand kan je flink effect hebben omdat je makkelijk veel druk uitoefent.

Bij een hardere lak heb je dan iets zwaarder nodig, dat is de Mezzo.
Soms zie je na Mezzo nog iets van een waas, dan gebruik je alsnog Finale.

Beschermen na polijsten is een hoofdstuk apart.
Als beginner kan je een klein potje nemen van Dodo Juice (zoiets)
Goed spul en ruikt heerlijk.

Kijk ook even in de How-To sectie voor stappenplan handmatig
Hoef je niet helemaal te doen, stukje is ook al meer dan alleen de wasstraat
 
Ik sluit me aan bij het advies van Redcat maar zou niet voor Mezzo kiezen maar voor Veloce.

Mezzo en Veloce ontlopen elkaar nauwelijks qua correctiekracht maar qua glans doet de Veloce meer als de Mezzo.

Zelf denk ik dat het afbouwen daarna veel makkelijker gaat, zeker als je handmatig aan de slag moet.