• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Klus aan Opel Zafira

IROA-1

Detailing addict
12 mrt 2011
49
52
Afgelopen weekend bij mijn ouders langs geweest en het detail virus heeft toch een beetje toegeslagen. Ik zag hun auto (een Zafira bj 2008) waarvan de lak origineel zilvergrijs metallic moet zijn geweest. Auto staat vaak onder de bomen, de lak voelde aan als schuurpapier door alle zooi die er op zit :sob: .

Afgesproken dat ik hun auto een dezer dagen onderhanden ga nemen, mijn ideeen hiervoor zijn:

Wassen (Meguiars NXT shampoo)
Kleien
Polijsten (ik weet het - testspot!), maar ik vermoed Mezzo op oranje en afbouwen met Finale op lichtgroen.

Nu komt de grote vraag voor een goede afwerking waar ze geruime tijd plezier van zullen hebben ...

Aftoppen met Meguiars NXT 2.0 wax of afwerken met een glaze als PB White Diamond en toppen met PB EXP?

De Meguiars wax heb ik nog liggen, de White Diamond en EXP zouden besteld moeten worden.

Het is een grote auto met grote vlakken dus ik zou de glaze/wax/sealant machinaal willen verwerken.

Jullie advies / ervaring ???
 
EXP en de Colli#845 staan hier ( beide bekend om langere standtijd ) dus wip langs, neem ze mee en knal er op zou ik zeggen
 
En als je iets meer naar het westen gaat heb ik nog wel white diamond en EXP
(alhoewel ik het aanbod van Marcus qua standtijd zou aannemen ;) )
 
Om de keuze wat lastiger te maken. :-"

EXP en SN 2.0 kun je eventueel bij mij ook lenen. Als ik Marcus tenminste niet tegen het hoofd stoot.
Heb ook nog PB trim restorer om de rubbers etc. aan te pakken.
 
Choices, choices ...

In ieder geval dank voor de hulpvaardige aanbiedingen (goed volk in West-Friesland :)^ ) - en voordat de rest van Nederland zich te kort voelt gedaan, ik zie een zelfde hulpvaardigheid in andere postings in andere gebieden dus moet het wel iets vriendelijks zijn van al deze forumbewoners :party:

Ik ga in ieder geval het aanbod van Marcus aannemen voor de Colli#845, kan ik eens zien wat die doet. Twijfel nog of ik er een glaze onder moet zetten, misschien de White Diamond van Reny ...

@Menno - ik heb nog Trim Restorer van Meguiars, en bij mijn laatste CC bestelling zat een :kado PB Bold & Brigth voor de banden, dus dat moet helemaal gaan lukken!

Grtz, Kees
 
@MennoGTI: welnee joh, h etis toch super als we elkaar zo kunnen helpen
@IROAI-1: zie je wel verschijnen