• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Kompressor starterskit of Raffini starterskit?

Kriel

Detailing rookie
27 jun 2013
4
0
Ik zit te twijfelen tussen deze 2 starterskits ivm de pads.
Ik lees dat de meeste mensen toch de oranje pad gebruiken en aangezien ik en mijn broer allebei een Volkswagen hebben en ik lees dat deze harde lak hebben twijfel ik over het volgende.

Is bij de raffini de gele pad niet te grof? en de groene misschien te zacht?

Is er qua polijsten verschil tussen een oranje kompressor en een oranje professional?

Is het een groot verschil de oranje professional en de groene professional (heavy polishing) pads?
 
Verschil is er volgens mij niet veel tussen de types op zich maar persoonlijk zijn de Kompressor pads gewoon echt heel fijn als ik ze zo vergeleken heb.
Als backup schijfjes heb ik toen nog een komplete set honingraad aangeschaft en ook een 3"set Monello's met alles voor de kleinere oppervlaktes.

Opschalen kan altijd maar met mijn Duitse lak ervaring had ik toch wel een wolletje nodig.
Bezuinig dus niet op een pad meer of minder denk ik zelf, dat zet alleen maar frustratie ipv zoden aan de bekende dijk als het moment daar is ;)