• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Koplamp kaput

Het kan idd vanalles geweest zijn. Moeilijk te plaatsen. Had het graag willen weten. Nu zaak proberen weg te werken!

Ga er niet mee naar de Dealer/garage Marcel, autootje is alweer 8 jaar oud die zullen er helaas niets meer mee gaan doen.
 
Het kan idd vanalles geweest zijn. Moeilijk te plaatsen. Had het graag willen weten. Nu zaak proberen weg te werken!

Ga er niet mee naar de Dealer/garage Marcel, autootje is alweer 8 jaar oud die zullen er helaas niets meer mee gaan doen.


Zou t zelf toch graag willen weten. Voor t zelfde geld (of iets meer geld) zet je er een nieuwe in en gebeurd t nog een keer....
 
  • Leuk
Reactions: GenderNeutraleLak
Ik vermoed dat hier de IPA de boosdoener is geweest. Ik weet niet precies van welk hard transparant kunststof de koplampunits gemaakt zijn, maar PMMA (plexiglas) staat erom bekend dat alcohol er barsten in veroorzaakt. (Wellicht geldt dit ook voor andere harde, transparante kunststoffen.)

https://nl.wikipedia.org/wiki/Polymethylmethacrylaat (onderaan Eigenschappen)

Dit zal ook de verticale "sporen" kunnen verklaren en het feit dat de bumper eronder niet is aangetast. De mate van verdunning of dat dit met demiwater, kraanwater of slootwater gebeurt zal ook niets uitmaken - er blijift alcohol in zitten.

Wij werken op ons bedrijf ook wel met plexiglas en dat moet je niet met IPA poetsen omdat er dan barstjes in komen.
Het enige goede nieuws is dat de boel niet verder barst als de IPA weg is.
 
@The Joy Of Detailing dus dan zou het goed een product als prep geweest kunnen zijn die dit veroorzaakt heeft? Dan ga ik in de toekomst iig extra voorzichtig zijn met prep in de buurt van mijn koplampen...
 
Ik vermoed dat hier de IPA de boosdoener is geweest. Ik weet niet precies van welk hard transparant kunststof de koplampunits gemaakt zijn, maar PMMA (plexiglas) staat erom bekend dat alcohol er barsten in veroorzaakt. (Wellicht geldt dit ook voor andere harde, transparante kunststoffen.)

https://nl.wikipedia.org/wiki/Polymethylmethacrylaat (onderaan Eigenschappen)

Dit zal ook de verticale "sporen" kunnen verklaren en het feit dat de bumper eronder niet is aangetast. De mate van verdunning of dat dit met demiwater, kraanwater of slootwater gebeurt zal ook niets uitmaken - er blijift alcohol in zitten.

Wij werken op ons bedrijf ook wel met plexiglas en dat moet je niet met IPA poetsen omdat er dan barstjes in komen.
Het enige goede nieuws is dat de boel niet verder barst als de IPA weg is.

Damn! Mooie inbreng. Komt in ieder geval ook in lijn met het "vloeistof verhaal".
Zou zomaar eens kunnen...

Bij ons op het werk daarentegen coaten we PMMA met een mix van coating en 2 alcoholsoorten waarvan 1 IPA is...
Dat is dan weer tegenstrijdig.

Wellicht komt er wat meer bij kijken en is dit inderdaad door IPA. En zoniet dan was dit sowieso dus wel de laatste keer geweest dat ik mijn koplampen ontvet heb met een alcohol.:D

De trim zit er toch al zeker 2 a 3 weken op... zou de reactie op IPA zo lang op zich kunnen laten wachten?
 
Heb er eerlijk gezegd nog niks aan gedaan. Wilde ik in de vakantie doen maar met deze temperaturen... nope. Ik zag je topic het lijkt er idd erg op
 
Schuren polijsten en ik denk coaten idd. Wellicht blanke lak.

Het is idd een volkswagen. Bi xenon koplampen maar dat zal het verschil niet maken qua buitenste laag verwacht ik.
 
Ga je dat zelf doen?
Wel toevallig dat we beide een volkswagen hebben, en dat bij ons beide die buitenste laag eraf komt.
 
Ja idd heb je foto's nu weer bekeken en zie dat jij ook bi xenon led koplampen hebt. Een polo of golf?
Dit Kan geen toeval zijn zo. Heb er alleen nooit wat over kunnen vinden op internet. Mijn koplamp ziet er trouwens wel behoorlijk wat erger uit. Helemaal aan de zijkanten. Vrij diepe barsten
 
En ja denk dat ik het zelf doe. Het is niet al te moeilijk schijnbaar maar wel tijdrovend. Kijk nog wel. Uitbesteden is ook een optie want polijsten en interieur verzorgen etc vind ik leuk maar hier hik ik tegenop
 
Mijn koplampen zijn idd ook bi xenon bij mij gaat het om de vw polo 2011.
Heb er ook nog niks over kunnen vinden op internet , wel heb ik het op het polo forum gevraagt en daar had iemand het ook al eerder gehad maar dat waren gewone h4 koplampen en die zijn een stuk goedkoper om te vervangen.
Ik ga het denk ik laten uitbesteden, vandaag maar is even iets opzoeken en rond bellen.
 
Heren, ik heb exact dit probleem met een Seat Leon uit 2013 met led koplampen. De linkerkoplamp laat mijn blanke lak los lijkt het. Kan verder niets vinden hierover op het internet. Hoe hebben jullie dit uiteindelijk opgelost?
 
Ben benieuwd hoe de anderen het opgelost hebben hier. Hierbij een foto.
 

Bijlagen

  • image.jpg
    image.jpg
    110,9 KB · Weergaven: 387
Je UV laag is gewoon aan het afbladderen, zal een gevolg zijn van steenslag.
Oplossing: schuren, polijsten en coaten.
Mits nog dealer garantie, proberen te claimen.
 
  • Leuk
Reactions: Farson