• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Koplamp polijsten mislukt

2k is het product (blanke lak) en de verharder waardoor de blanke lak kan uitharden.
Polijsten is inderdaad overbodig en niet nodig bij het opnieuw in blanke lak spuiten.

Ga eens kijken bij een lokale autoshop, maar aub niet bij de hubo ofzo.

Succes ermee!
 
Neen...deze of andere 2K.
Even opwarmen voor de kachel helpt ook altijd. Dus niet in de koude bewaren maar binnen voor het spuiten.

Let ook op geen matte 2k blanke lak.
 
Laatst bewerkt:
Opwarmen zou ik niet doen, zeker niet met spuitbusjes.

Blanke lak in de grote blikken worden in een oventje bewaard welke lichtjes verwarmd wordt om de blanke lak goed vloeiend te behouden maar met deze spuitbusjes is dit niet nodig, eerder risicovol gezien de druk in het busje.

Het filmpje laat goed zien hoe het moet inderdaad, geen opmerkingen hierover.
 
  • Leuk
Reactions: Altos en Cordoba
Het werd me toch wel verteld om de spuitbus op kamertemperatuur te houden voor het spuiten. Dus als ze bv uit een onverwarmde garage komt met temperaturen zoals deze morgen is het toch wel aangeraden om ze wat op te warmen binnen voor het spuiten.

Eens kijken of ik het nog ergens vind in instructies.

Hier bij Crop zelf spreken ze over alle lakken...Dus inclusief 2K? Ik heb een paar jaar geleden een paar koplampen die zeer dof en geel waren van een Toyota IQ op deze manier weer als nieuw kunnen maken. Ik had het nog nooit gedaan en ook raad gevraagd en 1 van de tips was wel om de 2K spuitbus bij kamertemperatuur te bewaren of ze even op te warmen. Ik heb het ook gedaan en het resultaat was zeer goed. Dus het heeft allesinds geen kwaad gedaan. Maar jij hebt waarschijnlijk meer ervaring met koplampen te herstellen en alle tips zijn welkom om ons nieuw lid te helpen met zijn koplamp.
 
Laatst bewerkt:
"Indien nodig kan de spuitbus of blik in een emmer met lauw water gezet worden. Hierdoor stijgt de temperatuur op een rustige manier naar kamertemperatuur. Let op, doe dit niet met heet water! De kans op het klappen van de spuitbus of blik verf is dan groot!"

Op kamertemperatuur bewaren is wat anders dan bij een kachel leggen natuurlijk.
Houd ze weg van warmtebronnen, dan kan er niets mislopen.
 
Ja, is misschien wat verkeerd uitgedrukt, uiteraard moet je het niet zo dicht tegen de kachel zetten dat de spuitbus kan ontploffen. Op een veilige afstand dat ze rustig warm wordt maar niet heet. Of idd in warm water leggen zoals we ook doen met Colinete 845 als die niet meer vloeibaar is.