• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

koplampen gepolijst om apk afkeur te voorkomen

Arno Overman

Detailing addict
1 aug 2016
95
63
50
Capelle aan den IJssel
IMG_7491.jpg
IMG_7492.jpg
IMG_7493.jpg
IMG_7494.jpg
Beste mededetailers,

Het is me al eens eerder opgevallen hoe makkelijk en snel koplampen vaak nog prima op te knappen zijn met weinig tijd en middelen.
De auto van mijn buurvrouw moet binnenkort voor de apk en ik zag al dat de koplampen vrijwel zeker een afkeurpunt zijn.
Daarom heb ik de koplampen schoongemaakt, gekleid en gepolijst met een Dap500v3 in combinatie met een paarse wollen pad met Mcquiars scratchX2.0 en daarna in de wax gezet ter bescherming.
Dit alles kostte me slechts een half uurtje.

Voorheen deed ik dit soort klusjes met headlightrestorer kits maar dit kostte veel meer tijd en geld met ook nog eens minder goed resultaat.
Als je het mij vraagt verdienen de garages wel heel erg makkelijk hun geld met koplampen polijsten...

Afijn, ik dacht laat ik deze tip eens op het forum zetten, kan een hoop tijd en geld schelen...

greetz,

Arno.
 
Laatst bewerkt:
Ook met een coating zal hij langzaam aan weer verkleuren alleen wat later dan met een wax.
De echte oplossing is ze laten spuiten met een uv beschermende lak.
Of een zetje nieuwe.
Maar om de apk afkeur te voorkomen is dit een prima oplossing.
 
Nadeel van een wax erover is dat ze heel snel weer dof worden/verkleuren. Ik gebruik zelf altijd een coating zoals gyeon trim.

coating is iets langer nog beter inderdaad maar dan is het niet meer zo lekker simpel en goedkoo
Hey hallo, welkom op het forum. En u bent?

Uiteraard is het simpeler, maar dit is dan ook alleen polijsten. Veelal red je het daar al niet meer mee als de staat van de koplamp iets slechter is als dit.


Greeetz

klopt deze simpele methode is inderdaad niet altijd toepasbaar