• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Koplampen gewetsand

DieselManiac

Detailing rookie
2 jul 2009
45
0
Je bent HID xenon zat i.v.m. de keurig (lichtbeeld). Wat doe je dan... een setje originele xenon lampen kopen met hier en daar een flinke kras erop :party: .

Ik heb helaas geen foto's van de beschadiging maar neem van mij aan het waren diepe krassen.

Materialen die ik gebruikt heb:
-Flex rotary
-Wolpad
-Zwarte LC pad
-Poorboys SSR2,5
-Menzerna Final Finish - PO85RD cut 1,5 Gloss 5
-Wat schilderstape
-Meguiar's sanding plate
-3m dry or wet papier korrel: 240, 400, 600 ,800, 1000, 1500, 2000, 2500. (jammer dat die hier niet te krijgen zijn)

Werkwijze:
Eerst heb ik de koplampen goed schoongemaakt met APC van Poorboys, ontvette niet goed genoeg dus in de weer geweest met dasty :D.
Droog geschuurd met 240 en vervolgens met 400 om de steenslag eruit te krijgen. (gelukkig zat er geen folie op de koplamp)
Nat geschuurd met 400, 600, 800, 1000, 1500, 2000 en 2500.
Gepolijst met wolpad & Poorboys SSR2,5 op de rotary op 1900 toeren een erg fijne combinatie voor plastic koplampen.
Nabewerkt met Menzerna Final Finish (de lichtste dus) op een zwarte pad van LC dit omdat kunstof veel zachter is dan lak en menzerna veel warmte genereert icm een rotary op maximaal 1500 toeren.




Ik kan niets anders zeggen dan dat het project zeer geslaagd is, ze zien er weer top uit. Monteren laat nog even op zich wachten aangezien de kans op steenslag mij nog te groot is ]-0 rijkswaterstaat vegen die wegen!
 
ziet er top uit!!

nu maar hopen dat de stekkers e.d. hetzelfde zijn:-"

als deze voor een 156 fase 3 zijn (met de nieuwe neus) dan hoop ik dat!
147 gta lampen, en gta met xenon hebben ook hele andere verbindingen (gewone is vierkant, met xenon rond)
 
Goed opgelet, daarom moet ik de stekkers bestellen van een Fiat panda, die zijn rond en zijn hetzelfde ;) Mocht je de stekkers ooit nodig hebben ik heb de onderdeelnummers.
 
Yeah!!! :party: Dikke klus, en bizar mooi gelukt zo te zien zeg. Grote klasse!
Post je nog ff wat plaatjes als alles er in zit?
 
WOW!

Dat is strak geworden zeg! Die lampen zijn dus erg goed te corrigeren.. Wil binnenkort al mijn achterlichten aanpakken..
Hoop dat ze net zo strak worden als de jouwe!

Marco
 
ik hoop dat dit werkt, en deze exact hetzelfde zijn..

ik heb ook gelezen dat de fiat panda stekker iets anders waren op de 147..

ik hoop iig dat het lukt! zou erg gaaf zijn!
 
Probeer zeker met achterlichten altijd eerst even om gewoon met een normale polish de behuizing te polijsten! Vaak krijg je dan al swirls en lichte krassen gemakkelijk weg! Daarna kun je altijd nog wetsanden, dat gaat lichte steenslag tegen!

Ziet er mooi uit ben benieuwd of je lichtbeeld nu wel goed is ;)
 
Ik wil ook xenon koplampen in me Fase 2, 147! :roll

Alleen ben bang voor die stekker ja, en weet ook niet welke stekker ik zoeken moet om mijn kabelboom aan te gaan passen.

En dan nog al die verschillende draden die daar aan vast zitten 8o

En vind maar eens 2 xenon koplampen voor een leuke prijs, krengen zijn nog al duur :confused:
 
Voor de stekker hoef je echt niet bang te zijn fiat panda stekker zou moeten passen en de draden eraan maken is zo gedaan.
 
Niet ergens op een specifiek merk cq type forum te vinden dan ?
Originele xenon behuizingen zijn prijzig, soms met veel geluk middels e-bay duitsland nog wel eens meer te ritselen.

Maat goed, het ging om deze gewetsande koplampen: superdeluxe geworden !
Het is dat ik eerder een wetsandkoplamp voorbij heb zien komen want op 1 of andere manier geeft het mij een onnatuurlijk / op weerstand biedend gevoel om zoiets überhaupt te gaan doen.

Maar zoal nu weer: mega topper en hulde voor DieselManiac
 
Erg netjes, ik heb vorige week ook 1 koplamp gewetsand. Wat een berg werk gaat daar in zitten zeg ;) Kun je me vertellen welke wool pad je gebruikt hebt? Of welke pad goed geschikt zou zijn hier op carclean? Ik heb gefinished met plast-x op een zwarte polish pad bij gebrek aan beter. Ik heb alleen het idee dat het meer kan shinen dan het nu doet...
 
Jeroen zei:
Weet wel een poolse site, en daar staan wel een paar setjes op.

Probleem is dat ik helemaal geen pools kan :D

en de Zloty is geen drol waar in verhouding tot de Euro :roll

Doen! Ik heb ze ook zien staat 300 euro voor een setje. Een mailtje in het Engels sturen, vaak hebben die lui ook kennisen vrienden die in Nederland werken en een aantal maal per jaar op en neer reizen en dan mee laten nemen.

tijsva zei:
Erg netjes, ik heb vorige week ook 1 koplamp gewetsand. Wat een berg werk gaat daar in zitten zeg ;) Kun je me vertellen welke wool pad je gebruikt hebt? Of welke pad goed geschikt zou zijn hier op carclean? Ik heb gefinished met plast-x op een zwarte polish pad bij gebrek aan beter. Ik heb alleen het idee dat het meer kan shinen dan het nu doet...

Dat was een wolpad die ik ooit eens gratis heb gehad bij een cheap ass rotary om eerlijk te zijn. Maar de wolpad van meguiar's of lc zijn denk ik wel beter. Het gaat om de combinaties die je maakt dus polijstpad en pasta. Ga niet met monello of menzerna op een wolpad kunstof polijsten is mijn advies. Daar wordt het plastic veel te warm van. Beter Poorboys SSR 2,5 en wol.

Maar gebruik je een rotary of een DA machine want dat is belangrijk om je te volgen strategie te bepalen en altijd laagtoerig beginnen en voelen wat de temperatuur is.
 
Ik heb gewoon snelle passes gemaakt met de DAP op 5, weliswaar buiten in de kou dus echt warm zal het plastic niet geweest zijn. Zoiets is dus gewoon goed, of...?
 
Die woolpad is prima, maar je kunt beter langzame passes doen dan snelle passes, dat heeft meer effect. Snelle passes doet vaak niet veel.