• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Koplampen Jaguar

Ik had altijd een 2 7/8" backing plate op de DAP... gebruikte die toch veel ook op bumpers enzo... Vind het knap dat je al je polijst werk nog zonder doet!
 
@Quantoxx ,de uv coating van een koplamp raakt na verloop van tijd aangetast en deze zul je dus weg moeten schuren idd en een nieuwe beschermlaag aan moeten brengen anders ben je na 1 jaar weer terug bij af.
Ik heb dat bij gebrek aan beter gedaan met Ddj iron gloss maar Gyeon trim zou veel beter zijn echter liet het budget dat niet toe.
 
Als ik het goed begrijp heeft Tomas deze koplampen al eens eerder geschuurd, en toen dus eventuele UV-coating eraf gehaald, en nu opnieuw geschuurd. Is het bij een doffe unit dan altijd zo, dat als hij dof is, dat de UV-coating dan al behoorlijk verdwenen is? Of kan het ook zijn dat ik eerst de beschadigde laag eerst in zijn geheel moet wegschuren?

De UV-coating wordt inderdaad aangetast waardoor de koplampen dof worden. Het enige wat je er af schuurt met een dergelijke behandeling is deze laag. Of hij helemaal verdwenen is, hangt af van het geval. De ene koplampen zijn ook makkelijker/moeilijker te polijsten dan de andere. Zie het maar als een autolak. De ene lak is makkelijker te corrigeren dan de andere.
Voor het beste resultaat moet je inderdaad eerst de beschadigde/aangetaste laag er af schuren. Vervolgens goed opnieuw beschermen! Zoals je in mijn voorbeeld ziet kan je er niet onderuit komen om 1 keer in de jaar a 2 jaar ze opnieuw te schuren en polijsten. Het blijft gevoelig tenzij je ze spuit met 2k verf. Gyeon Trim verhoogt de standtijd wel aanzienlijk.
 
AH, thanx voor de info, peeps!

Ik hoop binnenkort een setje op de kop te tikken en te kunnen oefenen. Gyeon Trim heb ik nog staan, dus dat komt mooi uit.


Ik had altijd een 2 7/8" backing plate op de DAP... gebruikte die toch veel ook op bumpers enzo... Vind het knap dat je al je polijst werk nog zonder doet!
Tot nu toe kon ik me aardig redden zonder een kleinere backingplate. De enigste auto die ik kan bedenken waar kleine stukken op zitten, is mijn BMW. De bovenkant van de bumpers is wat smaller, maar wel recht. Kon ik dus met een grotere pad wel goed raken. (Naast het feit dat ze beschadigt zijn, dus was ook niet zo belangrijk.)

De Porsche die ik momenteel detail, daar had ik ook sterk het vermoeden bij dat ik het met grote pads niet zou redden. Gelukkig gaat dit helemaal goed omdat ik (dikkere/zachtere foampads) gebruik i.p.v. stuggere spiderpads.


Greetz
 
Als je eenmaal wel een kleinere backing plate incl verschillende pads hebt zul je zien dat je daar steeds vaker gebruik van gaat maken.
 
Kijk ziet er weer top uit.
Alleen blijf ik het een beetje vreemd vinden dat auto,s in deze prijsklasse dit nog steeds hebben.
Beetje triest als je een nette jaquar ziet rijden met vieze verweerde koplampen.
Ik weet het ligt aan de uv coating maar daar moet toch een keer over nagedacht worden door fabriekanten.