• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Kracht tekort

Cyruzzz

Detailing addict
14 okt 2010
186
62
Beste mensen hier,

afgelopen winter heb ik een DAP500 aangeschaft met de pads en producten van monello (oranje, wit en zwart + mezzo en finale).

Nu heb ik in mijn auto met het volledige stappenplan gedaan en was het resultaat mooi, maar nog niet perfect. Er zijn nog steeds swirls aanwezig.

Stappen doorlopen: mezzo op oranje, mezzo op wit en finale op zwart. Maar zelf na verschillende hits blijven er swirls achter.... en dat is natuurlijk niet het probleem.

Wat kan ik doen, wat kan ik doen?? wie o wie

Je kunt nog op 2 manieren opschalen:
- Padkeuze
Geel is een stap zwaarder. Paars (wol) is nog een stap zwaarder)
- Polijstmiddel
Inizio Forza is nog weer een flinke stap boven mezzo.

Kom je met paars en inzio nog niet ver genoeg, dan zou je het moeten zoeken in een zwaarder apparaat.

oke bedankt mensen, deze antwoorden had ik al verwacht. Maar vroeg me gewoon af of het misschien niet aan mij zelf ligt, hahaha

Wil van de zomer ook zeker een DAP clinic gaan volgen, maar daar heb ik tot die tijd helaas geen tijd voor.

Gele pad en Inizio staan in de winkelwagen ;)

Misschien ga je te snel met de DAP en geef laat je de DAP, de Pad en het polijstmiddel niet voldoende tijd om het werk te doen. Rustig aan over de lak en het polijstmiddel goed af laten breken. Ik weet niet of het zo is, maar veel DAP gebruikers werken te snel.

Mocht het met Inizio Forza en een wolletje niet gaan, dan is er iets anders aan de hand. Dit is hele een heftige combi waar zeker swirls zijn te verwijderen.

Zonder een goed beeld te hebben van je werkwijze is het lastig te bepalen wat er fout gaat, maar zoals mijn voorganger reeds aangaf zit het probleem vaak in de snelheid, dit zien wij ook heel vaak op de DAP clinics terugkomen.

Je moet het polijstmiddel de kans geven om af te breken en z'n werk te laten doen. Ga je te snel dan doet het helemaal niets tot weinig.

Simpele uitleg:

- Pak een vlak van 50cm bij 50cm
- Doe enkele druppels polijstmiddel op de pad
- Verdeel je polijstmiddel op stand 1 over het vlak
- Zet de machine op de juiste stand (vaak 4 -5)
- Beweeg van links naar rechts (of andersom ;) ) over 1 baan van links naar rechts doe je ongeveer een seconde of 8
- Zak met de machine 1 baan naar beneden, overlap de eerdere baan met 50% en ga de andere kant op
- Hele vlak gehad? Dan zelfde doen van onder naar boven.

Het polijstmiddel begint wit en zal afbreken waarna er een vaselineachtig residu achterblijft, dan is het polijstmiddel afgebroken en heeft het zijn werk gedaan. Neem het residu af en bekijk het resultaat, vergelijk dit goed met het deel wat je nog niet gedaan hebt. Let vooral op de snelheid van bewegen, die is erg belangrijk!