• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Krachtige velgenreiniger?

Ziet er best goed uit, die Cartec velgenreiniger. @Quantoxx uploadt voor mij zometeen een video van vandaag van Meguiars Wheel Brightener, omdat ik het zelf niet voor elkaar krijg momenteel.
 
Dank! Deze auto was ik eens in de zoveel maanden. Honda Civic van een goede vriend van me. De auto was 5 maanden niet gewassen en had ongeveer 10-15 km gereden. Ik heb de wielen rijkelijk ingespoten met Meguiar's Wheel Britghtener en daarna afgespoten. Een 50/50 was wellicht beter geweest, maar daar had ik niet aan gedacht.

De velgen heb ik hierna nog schoongemaakt met Monello Non-Ferro (dat blijft onovertroffen vooralsnog), maar deze voorwas met MWB maakt het leven een stuk prettiger.
 
  • Leuk
Reactions: m@rio
Ik heb ongeveer 500 ml gebruikt voor 4 velgen, dus 100 ml MWB met 400 ml kraanwater. Na gebruik spoel ik de boel altijd gelijk door ja. Dat is het enige nadeel van dit product, dus daarom is een zuurvrije velgenreiniger praktischer.
 
Cartech zuurvrije velgenreiniger. beste velgen reinigr die ik ken ! en heb al van alles geprobeert inclusief wheel brightener,spray&rinse....

Deze reiniger is SUPER inderdaad. Alleen dat zuurvrije snap ik niet helemaal. Dat spul wil je echt niet in je gezicht krijgen. Ik gebruik het bij zwaar vervuilde velgen.

Verder gebruik ik altijd de iron wash van cartec voor de velgen (zelfde als non ferro e.d)

@Quantoxx zijn hihihi snap ik niet helemaal, cartec heeft er zeer leuke spullen tussen zitten voor een fractie van de high end detail spullen. Zo heeft ieder merk zijn plus en min punten.
 
  • Leuk
Reactions: m@rio
Ik heb hetzelfde met cartec
Heb er een halfords/benzinepomp merk gevoel @Blade
Als het werkt dan werkt het
Mn achterbuurman gebruikt het ook en vind het beste merk wat er is
Maar die finished ook met wol op rotary met commandant rood
 
Heb je zelf al eens wat van ze geprobeert?

Heel veel schade bedrijven gebruiken het ook. Net zoals 3m producten.

Dat verhaal van je buurman heeft natuurlijk niks met cartec zelf te maken. En commandant is niet eens van cartec.
 
Dat was maar gewoon een voorbeeld
Het is ook het idee dat ik erbij heb omdat de buurman met commandant op wol finished er helemaal weg van is
Dus zijn enthousiasme neem ik dus niet heel serieus
Daarom zei ik ook als het werkt dan werkt het
No hard feelings
 
  • Leuk
Reactions: Blade
Hier ook geen hard feelings hoor. Maar over sommige producten van cartec ben ik echt lyrisch, zeker prijstechnisch/werking. En ik koop echt niet zomaar producten hoor.

Ik hoop wel dat je je buurman eens laat zien hoe het wel echt moet! Wol rotary en commandant, tis wat.
 
Wol rotary en commandant, tis wat.
Zo iemand ''ken'' ik ook wel. Fair enough tho, hij kan wel met een rotary toveren alsof het niks is. Maja, commentaar over ''DA's zijn alleen om te waxen'' en het feit dat hij nog heilig gelooft in finishen met een rotary middels jewelen... Hij maakt het zichzelf vooral moeilijk, zeg maar. :p
 
Even een aanvulling. Nu de Auto Finesse uit het gamma gaat bij Carclean, ben ik op zoek gegaan naar een ander/beter product. Ik heb nu van Nanolex de Wheel Cleaner &Iron Remover gekocht. Ongelooflijk het resultaat ... Vandaag de winterbanden gewisseld en dadelijk gekuist. Aangekoekt vuil tussen de ‘letters’ op de achterzijde van de velg kreegik met Auto Finesse er niet vlotjes af, met Nanolex na een minuutje wachten liep het vuil er gewoon af ... Even naborstelen en klaar :)
 
Deze reiniger is SUPER inderdaad. Alleen dat zuurvrije snap ik niet helemaal. Dat spul wil je echt niet in je gezicht krijgen. Ik gebruik het bij zwaar vervuilde velgen.

Verder gebruik ik altijd de iron wash van cartec voor de velgen (zelfde als non ferro e.d)

@Quantoxx zijn hihihi snap ik niet helemaal, cartec heeft er zeer leuke spullen tussen zitten voor een fractie van de high end detail spullen. Zo heeft ieder merk zijn plus en min punten.

Heb ook een 5 liter can van dat spul staan. Gebruik standaard handschoenen, want het voelt verre van prettig in wondjes :)

Werkt inderdaad prima en het komt qua prijs niet eens in de buurt van de andere reinigers.
 
Heb ook een 5 liter can van dat spul staan. Gebruik standaard handschoenen, want het voelt verre van prettig in wondjes :)

Werkt inderdaad prima en het komt qua prijs niet eens in de buurt van de andere reinigers.


Inderdaad beide reinigers zijn gewoon perfect! De allesreiniger is ook super van cartec. Ik heb inmiddels ook hun velgenreiniger geschikte pompsprayers van 2L ook die doen het super.

Voor de prijs hoef je geen van allen te laten, daar kan geen enkel ander merk tegenop.

Ik ben ook benieuwd wat @Jansen van de Iron Wash vind. Die heeft ook een 10L can.
 
Iron Wash is uitstekend! Toch gebruik ik vaker meguiar's wheel brigthener omdat dat zo ongelofelijk goedkoop is en 9/10 keer voldoende is.
 
Inderdaad beide reinigers zijn gewoon perfect! De allesreiniger is ook super van cartec. Ik heb inmiddels ook hun velgenreiniger geschikte pompsprayers van 2L ook die doen het super.

Voor de prijs hoef je geen van allen te laten, daar kan geen enkel ander merk tegenop.

Ik ben ook benieuwd wat @Jansen van de Iron Wash vind. Die heeft ook een 10L can.

Pas wel op met die pompsprayers, ik heb er meerdere zien sneuvelen waar door de druk de inhoud omhoog spoot langs het 'handvat' van het pompmechanisme. Dat wil je niet met velgenreiniger kan ik je vertellen (ik heb een half uur mezelf ogendouches gegeven voor het enigzins normaal voelde)

Wat is het verschil tussen iron wash en de gewone velgenreiniger (behalve de marker die erin zit)?
 
Dat je met iron wash de hele auto kan inspuiten. Net als met non ferro.

Ik heb hun nieuwe lijn pompsprayers.

Oude overigens ook nooit problemen mee gehad.
 
Laatst bewerkt: